Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Zoiets....

Na verder onderzoek komen de monteurs uit Iwata dan ook tot de conclusie dat er een software probleem was in de elektronica die er voor zorgde dat de motor te veel toeren maakte en zo zichzelf de ellende in liep. Opmerkelijk is dan ook volgens Mr. Tsuya, Team director Movistar Yamaha, dat het team geen veranderingen heeft gemaakt in de gebruikelijke setup van de elektronica.

Hij voegt hier aan toe dat het probleem ontstond op het moment dat de motoren op volle snelheid over een bultje in het asfalt reden op het lange rechte stuk van Mugello en door de stuiter de snelheidsbegrenzer een storing opliep. Mr. Tsuya concludeerde dan ook het volgende:

“Valentino’s fout is ontstaan door een ongelukkig elektronisch systeem dat er voor zorgde dat de motor te viel toeren maakte. Deze fout is dan ook in geen enkele manier te refereren naar de fout van Valentino Rossi in de San Donato bocht de ronde voordat de motor van Rossi zichzelf opblies. Het vervelende van het voorval is dat er geen speciale mapping aan te pas is gekomen voor Mugello. We gebruikte de gebruikelijke mapping die wij op de meeste circuits gebruiken.”
 
Kleine wheelie zorgde ervoor dat de olie niet goed rond gepompt werd. Of doordat het achterwiel los van de grond kwam, knalde hij te vaak en te lang in de begrenzer. Zoiets toch?

Soort vrije slag inderdaad, zie het artikel wat gerrit geplakt heeft ;)
 
Hij heeft dus geen B spec volgens de insiders ;) Ook de update die hij kreeg heeft Morbidelli nog niet gehad voor zover ik weet..



Tuurlijk zitten ze op de limiet maar als de rest die 500 toeren wel kan en mag draaien dan betekend dat dus dat het blok dat wel kan ( volhouden )
Wat betreft het verhaal met rossi en mugello was het toch zo dat deze het extra te verduren kreeg omdat het achterwiel los kwam ?

Spec B motor heeft alleen met het blok en updates te maken ,voor de rest is alles hetzelfde... dat is wat ik ervan begreep.

natuurlijk kunnen die blokken zulke toerentallen aan maar hoe lang? Fabio heeft minder blokken ter beschikking dan de andere Yamaha mannen dus moeten ze betrouwbaarder zijn dus minder toeren maken.
de rest van de Yamaha motoren kunnen de extra ''slijtage'' wel hebben aangezien ze dit over meerdere blokken kunnen verdelen.
 
Spec B motor heeft alleen met het blok en updates te maken ,voor de rest is alles hetzelfde... dat is wat ik ervan begreep.

natuurlijk kunnen die blokken zulke toerentallen aan maar hoe lang? Fabio heeft minder blokken ter beschikking dan de andere Yamaha mannen dus moeten ze betrouwbaarder zijn dus minder toeren maken.
de rest van de Yamaha motoren kunnen de extra ''slijtage'' wel hebben aangezien ze dit over meerdere blokken kunnen verdelen.

Het is dus helemaal niet zeker of hij nog steeds met dei 500 toeren minder rijdt he ;) Al ga ik er wel vanuit ivm de topsnelheid
 
De Yamaha's zijn de motoren met de laagste top in Assen hadden Fabio en Rossi de laagste.
 
Het is dus helemaal niet zeker of hij nog steeds met dei 500 toeren minder rijdt he ;) Al ga ik er wel vanuit ivm de topsnelheid

dat is wel bekent , Fabio heeft minder blokken per jaar waardoor hij minder toeren moet gaan maken ivm betrouwbaarheid.
 
ja als ik zie wat voor vooruit gang hij boekt, worden MM en hij geen beste vriendjes :+ :+
Jij bedoeld met Fabio,.....die kunnen juist goed met elkaar overweg ,.......Marquez geniet er alleen maar van omdat hij op het moment sneller is dan Rossi en dat zijn juist geen vriendjes .:9
Hie motiveert hem juist ,...een beter blok kan je niet hebben in de races want hij is NU geen bedreiging .
 
Jij bedoeld met Fabio,.....die kunnen juist goed met elkaar overweg ,.......Marquez geniet er alleen maar van omdat hij op het moment sneller is dan Rossi en dat zijn juist geen vriendjes .:9

nog wel , even afwachten hoe het volgend jaar zal gaan als MM alleen de achterband van Fabio kan zien :+ *O*
 
Wel te hopen dat ze wat aan die arm pump kunnen doen anders heeft FQ een probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan