Vallen wetmatigheid ?

1) Tijdens rijles: keren op een krappe weg, ik klooide wat met de koppeling en met het gas waardoor de motor begon te bokken. Vervolgens erachter gekomen dat 200 kg iets te zwaar was om overeind te houden.
2) In Noorwegen (1e jaar rijbewijs): krappe bocht bij een tankstation, de auto voor mij stopt plotseling dus ik stop ook maar vergat mij motor recht overeind te brenden. Vervolgens erachter gekomen dat 200 kg iets te zwaar was om overeind te houden. Conclusie: ik ben geen ezel (2e steen enzo), maar wat dan wel :?
3) In Eifel (2e jaar rijbewijs): situatie fout ingeschat. Vervolgens erachter gekomen dat je een stationcar niet zomaar opzij duwt. Gevolg: motor bijna total, ik een pijnlijke knie.

Als het bij het bovenstaande mag blijven, dan :}


Ik heb 2 tips voor je ; koop een brommer van 80 kg, je zult merken dat je die wel overeind kan houden.

2. Zorg dat je een alarm op je motor hebt die begint te loeien als er een stationcar in de buurt is ;)

:)

Ach, in elk geval weegt je Fazer minder dan 200 kg (toch?) :)

Tijdens de rijles nooit gevallen, ja bijna 1x vlak voor het examen tijdens laatste les bijna op m\'n bek gegaan. Maarja dat krijg je ervan als je de motor niet kent he :) Hele rijles gereden op een fiets met vol vermogen, en toen ineens een geknepen motor, die nog harder bleek te kunnen dan de niet geknepen motor. Kon gelukkig net m\'n poten nog uitsteken.
 
Met les tijdens een 8tje ben ik een keer op m\'n bek gegaan. De motor had er meer last van dan ik, want die lag fysiek op zo;n kant en ik kon nog weg springen. Instructeur boos.\"Ik met m\'n grote mond \"Had het maar geen lesfiets moeten worden\" Vond de instructeur niet grappig.

Instructeur boos omdat je motor valt? Sjees, waar heb jij les gevolgd?ç
Ik deed net hetzelfde.. motor vallen ik weglopen. (zelf niet gevallen dus). Die kerel doorserieus.. nou, afstappen hebben we je toch anders geleerd?! :)
 
In mijn 10 jaar motorrijervaring nog nooit gevallen op straat. Ligt misschien ook aan de rijstijl. Één keer een XS1100 bij parkeermanoeuvre om laten vallen.
In mijn bromfietstijd wel genoeg ervaring met vallen gehad.
 
Ben helaas ook gevallen, na 70.000 km en 8 jaar motorrijden, nat asfalt, bocht aan einde van afrit ineens haaks |(
Maar nu, daar hoor ik niemand over, kuipschade !, eigenlijk totall loss maar ik wil hem niet kwijt. CBR1000 uit 1988 in topconditie (behalve de kuipschade dan...)

Dit klinkt als een afslag van de Zuilense Ring (Maarssen). Daar ben ik tenminste onderuit gegaan (na 130000 km). Regen, diezelspoor en een haakse bocht is geen goede combinatie.

Verder een keer het schijfremslot vergeten, maar dat versta ik niet onder een valpartij. Eerder iets van \"de motor even neerleggen\".
 
Ben nog nooit door m\'n schijfremslot gevallen.
Toen m\'n schijven na 25.000 km scheef waren getrokken wist m\'n Hondadealer toch te vertellen dat ik met remslot op had geprobeerd weg te rijden.
Grappig zijn die gasten af en toe, hè ? :j
 
ik ben gelukkig ook nog nooit gevallen.. :)
ik wil dat ook voorlopig houden zo...

*klop*klop*
 
allemaal al gevallen zijn en dan vooral tijdens je leerperiode of het eerste jaar nadat je je rijbewijs had behaald ?

Niet uit sensatiezucht, maar gewoon om te weten of beginners automatisch vallen.

Ik heb eind november 2000 m\'n rijbewijs gehaald en ik heb sinds 1 december 2000 een motor. Tot nu toe ben ik gelukkig niet gevallen en heb ik ook geen verijdelde poging gedaan tot. Ik heb sinds december ongeveer 11.500 km. gereden.
 
Jemig. Ik ben bezig met lessen en toch ECHT van plan om gewoon helemaal NOOIT te gaan vallen... Ik heb op mijn brommertje wel tig ongelukken gevallen (ben een nogal wilde meid, hihi), maar op de motor gaat me dat wat te hard, dus blijf ik liever rechtop... *D
 
ben wel wat laat maar wil toch effe reageren

Ben een keer op me bek gegaan was in 1966 op een houten bruggetje in Utrecht bij nat weer met een R 25
ik geen scade en de fiets ook niet ,
daarna nooit meer afkloppen *D
 
Jemig. Ik ben bezig met lessen en toch ECHT van plan om gewoon helemaal NOOIT te gaan vallen... Ik heb op mijn brommertje wel tig ongelukken gevallen (ben een nogal wilde meid, hihi), maar op de motor gaat me dat wat te hard, dus blijf ik liever rechtop... *D

Er zijn helaas nog altijd externe factoren zoals olie op de weg, auto\'s die niet uitkijken, gladde wegen bij nat weer, wielen die kunnen blokkeren (probeer \'m dan rechtop te houden, is wel te doen hoor) enz. enz.

maargoed, ik hoop ook dat je nooit valt :)
Ik hoop dat ik ook nooit meer flikker, 1 arm breken is al pijnlijk genoeg geweest.
 
Eerste keer:
Mijn veter bleef haken aan mijn rempedaal.... net te laat kwam mijn voet los..
Gevolg: kapot rechterknipperlichtkapje (10,- bij Roukama.. :) )

Tweede keer:
Auto sneed mij af en reed door.
Gevolg: gehele rechterkap in puin, uitlaat verbogen, stuur schuin, spiegel eraf en rem/stepje eraf. Verder verboge voorwiel, getordeerde voorvork en een gat in mijn regenbroek (10.000,- schade (taxatie incl. reparatie./ 4000,- aan onderdelen en zelf gedaan)

Oh ja, de auto heeft mij laten liggen en is doorgereden.. :(
Heb je enige tijd terug ook nog een post met jouw verhaal van geschreven, toch?
Was idd zo\'n verhaal waar je tegelijk medelijden krijgt met het slachtoffer en enorme woede tegen die blikridder... Kan er nog pissig om worden... :( Maar gelukkig rij je nog steeds rond op je groene apparaat... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan