Vallen

Sviler

Rookie
2 jun 2006
10
0
Rotterdam
Moge lezers
Gisteren zat ik vol genot te kijken naar de nieuwe toekomstige motorrijders die druk aan het lessen waren.
Van af de parkeerplaats zag ik hoe de nieuwelingen druk bezig waren met pionnetjes te ontwijken .
Hoor ik ineens die instructeur roepen als je stopt trek dan die been uit en zet die op de grond (lijk mij wel logisch) .
Komt er een kereltje aan met zijn lesmotor ik hoor die instructeur zeggen been uit zetten ,vraag die kerel op de motor ja welke been dan .
Gevolg hij valt om motor iets wat schade en de persoon ligt op de grond te kijken met een blik verrek weet ik veel dat je een been moet uitsteken.
Tegen het omvallen te gaan
 
Pfffff dat soort mense moeten gewoon op trikes rijden ofzo.. als je moet vragen welk been je moet uitsteken OK..das tot daaraantoe, maar dan gewoon geen instinct hebben om de motor overend te houden als je stil staat OMG! echt waar..wat een randdebiel :X

lijkt er bijna op dat deze persoon ook nog nooit heeft leren fietsen ofzo |(
 
Hij kan aan de rechterkant van de motor een sticker plakken. Vergeet hij nooit meer welk been. _O-

Het rechterbeen uitsteken bij stilstand is zeker geen wet van 'Meden en Perzen'! Er zijn legio voorbeelden denkbaar waarbij het uitsteken van het linkerbeen toch te prefereren is, hoewel je daar in ons vlakke land niet vaak mee te maken zult krijgen! ;)
 
Op een boerenweggetje. tractor van de andere kant die 1,5x zo breed is als de weg.
Stoppen ... rechterpoot uit ... heeft er als eens zo'n trekker naast de weg gereden daar .... een gat, daar is de vesuvius jaloers op.

Gelukkig lange benen en de bodem toch gevonden, maar wel een spierpijntje erbij.

Linkerbeentje was hier echt beter geweest :)
 
Het rechterbeen uitsteken bij stilstand is zeker geen wet van 'Meden en Perzen'! Er zijn legio voorbeelden denkbaar waarbij het uitsteken van het linkerbeen toch te prefereren is, hoewel je daar in ons vlakke land niet vaak mee te maken zult krijgen! ;)
Nou, ik weet niet hoe het met jouw motoriek is gesteld, maar ook op een helling gaat gewoon het rechtervoetje uit hoor. ;)
 
Hij kan aan de rechterkant van de motor een sticker plakken. Vergeet hij nooit meer welk been. _O-

Zo'n veertien dagen geleden koos ik toch wel graag voor het linker been
Kon de rechtervoet meteen op de voetrem voordat ik helemaal stil stond. Voorkwam dat achterwaarts de helling af gleed

EgbertO
 
Nou, ik weet niet hoe het met jouw motoriek is gesteld, maar ook op een helling gaat gewoon het rechtervoetje uit hoor. ;)
met rijlessen leer je dat je altijd je rechterbeen uit moet steken behalve op hellingen, dan juist je linkerbeen.

Mijn rij-instructeur heeft tervergeefs geprobeert mij dit ook aan te leren, maar ik steek ALTIJD mijn linkerbeen uit, het voelt gewoon raar om mijn rechterbeen uit steken als we stil staan ? bv bij een stoplicht.

Maar ja ... ik ben wel geslaagd dus :P
 
normaal altijd rechts
reden: dan kan ik schakelen bij het wegspurtenrijden bij het stoplicht schakelen nog voor de poot weer boven is O-)
 
met rijlessen leer je dat je altijd je rechterbeen uit moet steken behalve op hellingen, dan juist je linkerbeen.

Mijn rij-instructeur heeft tervergeefs geprobeert mij dit ook aan te leren, maar ik steek ALTIJD mijn linkerbeen uit, het voelt gewoon raar om mijn rechterbeen uit steken als we stil staan ? bv bij een stoplicht.

Maar ja ... ik ben wel geslaagd dus :P

Is dat dan niet vermoeiend, omdat je hem kennelijk nooit in zijn vrij zet? :P
 
met rijlessen leer je dat je altijd je rechterbeen uit moet steken behalve op hellingen, dan juist je linkerbeen.


Hoezo op hellingen juist je linkerbeen? Als je aan komt rijden in z'n 3 en je vergeet een keer terug te schakelen naar z'n 1. Sta je daar op de helling met je linkerbeen uit en je moet terugschakelen naar z'n 1 omdat je het in z'n 3 niet kan trekken (lijkt me sterk met een motor, maargoed)... en je wilt persé niet je rechterbeen uitsteken.. dan ga je mooi op je smoel als je heel snel terug wilt schakelen *O*


maar wat een onnozel persoon waar de topistarter het over heeft... duidelijk een automobilist die in z'n auto moet blijven zitten zonder in de spiegeltjes te kijken.. want, waar zijn die voor ? Zelfde als je benen.. waar dienen die voor met motorrijden als je gaat remmen ?
 
Was hij dronken ofzo toen hij les had? :X
(dan kan ik nog wel begrijpen dat hij te laat was met een been uitsteken... :+ )
 
Vreemd gevalletje.

Vond het met lessen ook altijd niet te doen om op een helling m'n linkerbeen neer te zetten. Voelde niet ok.
Nu dus ook gewoon rechterbeen op de grond.

Of allebei als het langer duurt.
 
maar wat een onnozel persoon waar de topistarter het over heeft... duidelijk een automobilist die in z'n auto moet blijven zitten zonder in de spiegeltjes te kijken.. want, waar zijn die voor ? Zelfde als je benen.. waar dienen die voor met motorrijden als je gaat remmen ?
Praatjes voor tien ja, daar zijn MF-ers goed in. Die jongen leert toch net motorrijden, druk bezig met schakelen en met het remmen met de achterrem. Kan me voorstellen dat ie te laat is om met het vallen dan nog sterk genoeg een been uit te zetten. Daarom is het ook een lesser, en doorgaans zijn die motoren dan nog loodzwaar als beginnend rijder :W :W
 
Praatjes voor tien ja, daar zijn MF-ers goed in. Die jongen leert toch net motorrijden, druk bezig met schakelen en met het remmen met de achterrem. Kan me voorstellen dat ie te laat is om met het vallen dan nog sterk genoeg een been uit te zetten. Daarom is het ook een lesser, en doorgaans zijn die motoren dan nog loodzwaar als beginnend rijder :W :W
Precies , het zal niet de eerste beginnende lesser overkomen zijn . Net zoals die beginnende lessers die tegen het blokkeren aan remmen en dan in hun zenuwen te hard remmen en onderuit gaan . Heb ze gezien die gelijk een knieschijf aan diggels hadden .
 
pcies, zou best de spanning kunnen zijn. Weet jij veel, mss d8 ie ook nog ff aan z'n derde been? :+
 
Moge lezers
Gisteren zat ik vol genot te kijken naar de nieuwe toekomstige motorrijders die druk aan het lessen waren.
Van af de parkeerplaats zag ik hoe de nieuwelingen druk bezig waren met pionnetjes te ontwijken .
Hoor ik ineens die instructeur roepen als je stopt trek dan die been uit en zet die op de grond (lijk mij wel logisch) .
Komt er een kereltje aan met zijn lesmotor ik hoor die instructeur zeggen been uit zetten ,vraag die kerel op de motor ja welke been dan .
Gevolg hij valt om motor iets wat schade en de persoon ligt op de grond te kijken met een blik verrek weet ik veel dat je een been moet uitsteken.
Tegen het omvallen te gaan


Moehahahahahahaha!!!ROFLMAO _O-

Die gozer moeten ze verbieden om ooit nog op een motor te stappen!
 
Praatjes voor tien ja, daar zijn MF-ers goed in. Die jongen leert toch net motorrijden, druk bezig met schakelen en met het remmen met de achterrem. Kan me voorstellen dat ie te laat is om met het vallen dan nog sterk genoeg een been uit te zetten. Daarom is het ook een lesser, en doorgaans zijn die motoren dan nog loodzwaar als beginnend rijder :W :W
Lul niet man, zo moeilijk is het niet hoor :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan