Valse lucht

19 mei 2021
40
6
Als een speer..
Heb een vraag; heb vernomen dat je valse lucht kunt testen bij de carburateur dmv het gebruik remreiniger . Hoe ga je precies te werk..
Er is vast iemand die dat weet.
Alvast dank mannen.
Wim
 
meestal hoor je het toerental veranderen en hij gaat meestal beter lopen niet slechter. valse lucht zorgt voor een arm mengsel en het drijfgas uit de spuitbus zorgt voor verrijking. en het hoeft niet persee remreiniger te zijn elke spuitbus werk zelfs deo, WD40 en haarlak. het drijfgas zorgt voor de werking remreiniger heeft alleen als voordeel dat het geen residu achter laat en elke garage heeft het normaal op voorraad vandaar dat het veel gebruikt wordt.
 
Als dat het gezochte resultaat niet geeft, pak je een pomp ( handpomp ) , met aan de ene kant een sigaar.. en aan de andere kant blaas
je de rook in je systeem.

Door de overdruk en de dan zichtbare sigarenrook vind je jou lekkage.

Vooral handig als het op kutplekjes zit , of als je meerdere oorzaken kán hebben.



Sprak de bmw e46 sleutelaar die er om bekend staan de eigenaar gillend gek te kunnen maken
van een vacuum lekkage bij voorkeur op een totale teringplek
 
Als dat het gezochte resultaat niet geeft, pak je een pomp ( handpomp ) , met aan de ene kant een sigaar.. en aan de andere kant blaas
je de rook in je systeem.

Door de overdruk en de dan zichtbare sigarenrook vind je jou lekkage.

Vooral handig als het op kutplekjes zit , of als je meerdere oorzaken kán hebben.



Sprak de bmw e46 sleutelaar die er om bekend staan de eigenaar gillend gek te kunnen maken
van een vacuum lekkage bij voorkeur op een totale teringplek
Dat moet je toch eens uitleggen met vier carburateurs en een gedeeld luchtfilterhuis.
 
Tenzij het kelken zijn heel eenvoudig ,

Je hebt 1 luchtinlaat, die sluit je af met een stuk plastic ( ik gebruik van die vriezer zakjes , die zijn sterk )
Beetje ductape magie om het spul écht goed luchtdicht af te sluiten.

En als enige ingang heb je dus je -rookduwslurfje- van je pomp ( ik gebruik die cheapo HBM brandstof-overpomp pomp )


Je pompt die sigaar er in ( de rook.. ) ..
En waar de vacuum lek zit, komt de sigarenrook naar buiten.

In t geval van een e46 haal ik het luchtfilter huis en de MAF sensor eraf omdat die kwetsbaar is , en begin daar te pompen.

Tot nu toe, met meerdere van die e46 zonder falen de lekken gevonden ( en die staan er om bekend )
 
Over mijn vraag mbt valse lucht zijn veel reacties gekomen. ik ben daar blij mee en kan daar wat mee. Hartelijk dank heren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan