A
Anoniempje728
Guest
De kunst van het verkopen zou, imho, juist geweest zijn dat je deze mensen die motor had verkocht óf dat ze zich zo goed geholpen voelde dat ze nog eens bij je kwamen. Een langdurige relatie opbouwen met je klant enzo. Iets over dat een klant altijd meer waard is dan die enkele verkoop op dat moment (ring a bell?). Mijn inziens nog hét grote voordeel van een fysieke winkel ten opzichte van online, je kunt veel beter en sneller aan klantbinding doen.
En was jouw aanbieding/motor dan zo slecht dat je van te voren wist dat het een onoverkomelijk probleem zou worden om dat ding te verkopen? Ik bedoel stel er had iemand op die motor gereden, stapt af met een grote glimlach.. beter moment om te verkopen is er niet! Noem al de voordelen als ze die motor bij jou kopen (o.a. weten ze nu na de proefrit precies wat ze kopen, lekker dichtbij, geef ze er een gratis *iets* bij om het wat op te leuken etc).
Ze kwamen uit de buurt dus zeer grote kans ook op onderhoud of andere services aan de motor om te beginnen. Of gelijk even een aankoopkeuring voor die andere motor aanbieden/inplannen? (ik noem maar wat hoor, alles wat je doet zouden ze nog voor langs kunnen komen).
Maar de zaak loopt wel lekker neem ik aan? Geld klotst tegen de plinten? Ik bedoel, wie het breed heeft.. kun je nog eens lekker ruzie maken met je winkelbezoekers en ze boos de zaak uit laten lopen. Zeg maar exact het omgekeerde van wat je als ondernemer wil met je klanten
Want die zie je, lijkt mij, niet meer terug. Inclusief hun familie en vrienden en evt de familie en vrienden daar van. Want dit soort shit werkt als een olievlek.
Het lijkt mij, maar wat weet ik er nou van, dat als je dit soort grappen te vaak uit haalt het steeds een beetje stiller gaat worden in je zaak. En dan uiteindelijk kun je de deuren sluiten, tierend over dat verrotte internet en die vreselijke ik-mensen. Terwijl het ware probleem je volledig voorbij is gegaan..
+++