Dat kreeg ik inderdaad ook te horen in de winkel over een paar handschoenen die ik wilde. Ze probeerden mij toen andere handschoenen aan te smeren, toen zei ik nee die wil ik niet, ik wil echt die ene paar handschoenen. Bleven ze nog steeds doorgaan met wederom een ander paar handschoenen mij aan te bieden.Nou dat ben ik niet helemaal met u eens. Hoe vaak ik moet horen “dit hebben we niet in voorraad “ ik bestel het wel voor u. volgende week hebben we het wel. Nou dan kan ik het net zo goed zelf bestellen dan heb ik het de volgende dag.
Ja! Wat een l*l die kl*te consument! Laat ze aub lekker thuisblijven.
Kun je binnenkort weer een topic openen
Iets passen in de winkel en daarna online bestellen is zo 2010..
Met gratis verzending en retourservice kun je producten uitgebreid proberen en bestellen totdat je het juiste hebt gevonden.
Maar dat is toch prima? Ander concept: Niet ter plekke passen, maar spullen uitzoeken, opsturen, thuis passen, etc. Maar dat is iets tussen jou en degene die de spullen verkoopt. Je bent daarbij niet een derde aan het betrekken, die je wel de kosten hebt laten maken van een pashokje, voorraad, etc, maar waarbij je nooit de intentie hebt gehad om hem daarvoor te vergoeden.Iets passen in de winkel en daarna online bestellen is zo 2010..
Met gratis verzending en retourservice kun je producten uitgebreid proberen en bestellen totdat je het juiste hebt gevonden.
Tja, en dat is dus het soort winkel dat dan over blijft.handschoenen verhaal
Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb laast een setje schijven en blokken voor het koekblik via Ebay laten komen en jammer voor de lokale handel, maar het was geloof ik 3x goedkoper.
Ik zie persoonlijk geen direct causaal verband tussen mensen die zonder koopintentie de winkel binnenstappen en een bedrijf wat failliet gaat.
Dat kreeg ik inderdaad ook te horen in de winkel over een paar handschoenen die ik wilde. Ze probeerden mij toen andere handschoenen aan te smeren, toen zei ik nee die wil ik niet, ik wil echt die ene paar handschoenen. Bleven ze nog steeds doorgaan met wederom een ander paar handschoenen mij aan te bieden.
Bovendien heb ik toen al 3 keer gezegd dat in vrouwen maat ik de maat L of maat 7 heb, dus in mannen/universele maat is het maat S. Vervolgens komt hij steeds aanzetten met vrouwen maat M of mannen maat M
In ieder geval bedankte ik hem ervoor maar wilde ik toch nog steeds die paar handschoenen waar ik het over had. Dus hij zou ze bestellen zei hij.
2 maanden verder: ze hebben het nog steeds niet. Ze hadden ze ook nog niet eens besteld.
Ik had dus al online in de tussentijd andere handschoenen gekocht van een ander merk, maar ging het voor de grap eens bij ze vragen over die handschoenen omdat ik maar niks meer van ze hoorde. Bleek dus dat ze het gewoon helemaal niet besteld hadden, zogenaamd 'vergeten'
Tja, en dat is dus het soort winkel dat dan over blijft.
Veel webshops zijn ook gewoon lokale leverancier maar stukken goedkoper dan de merkdealer. Die merkdealer is op zijn beurt aan alle kanten gebonden aan eisen van de importeur en fabrikant, ik heb met ze te doen. Ben je als bedrijf tegenwoordig niet beter af als je onafhankelijk onderhoud uitvoert eventueel als merkspecialist?Met remschijven kan het ook lastig zijn als het heel lastig is om te identificeren wat je nu precies moet hebben. Soms heb je zo'n situatie dat je pas wanneer je hebt losgemaakt precies weet wat je moet hebben. Dan is een lokale leverancier wel een stuk fijner.
Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb laast een setje schijven en blokken voor het koekblik via Ebay laten komen en jammer voor de lokale handel, maar het was geloof ik 3x goedkoper.
De alternatieven wat hij bood leek nergens in de buurt op de handschoenen die ik wilde zowel qua bescherming, functionaliteit, uiterlijk en prijs. Online was er meer aanbod van handschoenen die dus wel in de buurt kwamen van wat ik wilde en op al die vlakken wel voldeed.Je geeft aan dat ze je andere handschoenen wilden 'aansmeren' maar dat wilde je niet, als zelfbewuste vrouw wilde je tenslotte echt die handschoenen, of hij nu een alternatief kon aanbieden of niet, die handschoenen moesten het zijn !
Tot je zelf andere handschoenen on-line koopt.
Waren de alternatieven die de winkel te bieden had dan zoveel slechter of...
En het is maar goed dat de medewerker het goed had ingeschat door te vergeten die handschoenen te bestellen, je komt er pas naar vragen als je zelf al andere handschoenen hebt gekocht ! Als ze nu wel de handschoenen in huis hadden gehad, had je die dan ook nog gekocht of had je dan zoiets van "bedankt voor het bestellen, maar ik heb al andere ik hoef ze niet meer ?
Dan had je ook nog een winkelier met voorraad opgezadeld die hij speciaal voor jou had besteld.
Je hebt nogal wat kritiek op de winkel, maar je eigen gedrag zijn kant op vind ik minder netjes.En ook die heeft dan nog weer nadeel van de manier waarop ze met die winkel omgaat.
Sommige mensen kopen beter alleen nog maar on-line, maar dan aub ook zonder eerst misbruik te maken van de echte winkel.
Wil je zeggen van niet dan? Wat ga je er als winkelier dan tegen doen?En ook de meningen van de mensen die er verstand van zeggen te hebben dat winkeliers er maar mee moeten leren leven zijn duidelijk genoeg
Ik zie persoonlijk geen direct causaal verband tussen mensen die zonder koopintentie de winkel binnenstappen en een bedrijf wat failliet gaat.
Is hier bewijs voor in cijfers dat hier een direct causaal verband tussen bestaat voor dat motorkleding bedrijf waar je het over hebt?
Oftewel, heeft dit bedrijf bijgehouden hoeveel geld het kost per keer dat een klant zonder koopintentie de winkel binnenkomt en waarvan dit bedrijf dus blijkbaar die klant niet heeft te weten overtuigen om toch tot een koop over te gaan?
De alternatieven wat hij bood leek nergens in de buurt op de handschoenen die ik wilde zowel qua bescherming, functionaliteit, uiterlijk en prijs. Online was er meer aanbod van handschoenen die dus wel in de buurt kwamen van wat ik wilde en op al die vlakken wel voldeed.
Hij zou met mij contact opnemen als ze binnen waren en verzekerde mij ervan dat dit binnen 1 a 2 weken zou zijn. Hoe maakt dat het dan mijn verantwoordelijkheid? Want als die winkel geen interesse heeft om te verkopen dan kan die ook niet verwachten dat ik nog interesse zal houden om te kopen.
Je kan in elk geval niet zeggen dat Ashyri achterbaks is. Ze is er heel duidelijk over.
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel lastig vind met proefritten. Wel bij koekblikken... ik vind het altijd interessant en doe het graag, maar de kans dat een dealer er een auto door verkoopt is klein, want ik ben een kniert die alles afzoekt naar de deal van het jaar. En die vind je nie bij de dealer.
En service zit ik eigenlijk ook niet op te wachten. MAar je wilt op een gegeven moment wel weten hoe een bepaald type rijdt en dan is het misschien het meest fair om een auto te huren. Maar hey... als je proefritten kan maken, waarom niet?
Ik ben er dan altijd wel duidelijk over dat ik mij aan het orienteren ben en ik stoor mij er dan ook niet aan dat verkopers het simpel houden en geen echte moeite doen tot verkopen.
We hadden laatst met mijn bedrijf zo'n verkoopgesprek bij Tesla. Niemand van mijn collega's heeft geld voor een Tesla. Aan de andere kant is het ook een stukje "branding". Dikke kans dat wij na die verkooppresentatie positiever zijn over het merk Tesla en dat ze daar indirect meer sales door binnenhalen. Nuja, voor een merk dat zich nog in de markt moet zetten is dat ook belangrijk.
Gevolg zijn discussies op facebook waarbij bij een aantal mensen toch de schellen van de ogen vallen.
Wil je zeggen van niet dan?
In plaats van los te gaan op mensen zoals [voorbeeldnaam] (die tenminste nog de winkel bezoekt) denk ik dat fysieke winkels veel meer last hebben van de mensen die helemaal niet meer langs komen. Want dan heb je 0,0 kans om een verkoop te sluiten. Als iemand tenminste nog in je winkel is, mét koopintentie notabene, dan is elke klant gewoon een kans op een verkoop en extra omzet. En en daar moet je dan maximaal op inzetten.
Je kan in elk geval niet zeggen dat Ashyri achterbaks is. Ze is er heel duidelijk over.
Mijn bedrijf is gespecialiseerd in motorbanden. Ik ben daarin een van de 10 grootste in NL.Kijk ik koop het meeste gewoon bij kleine zaakjes
Maar als je daar iets wil kopen en je krijgt het zinnetje ,ik heb het niet op voorraad maar ik kan het voor je bestellen , dan haak ik af
Denk dat als je een winkel opent je beter van waar je in gespecialiseerd bent gewoon alles in huis hebt
En natuurlijk een webshop erbij
Zal ik een berekening maken waaruit blijkt dat een winkel waar 22% van de bezoekers behoren tot de 'passen, elders kopen' groep behoort minder netto winst draait dan een winkel waar 2% van de bezoekers behoren tot de 'passen, elders kopen' groep behoort of is dat met deze uitleg al duidelijk?
Er zijn genoeg klanten die veel geld uitgeven bij de merkendealer. Ikzelf koop er gemiddeld elke 3 jaar een nieuwe motor, maar er zijn ook mensen die langer op dezelfde motor rijden en al het onderhoud laten doen bij deze dealer. Ik stond eergister achter iemand bij de balie om af te rekenen.Veel webshops zijn ook gewoon lokale leverancier maar stukken goedkoper dan de merkdealer. Die merkdealer is op zijn beurt aan alle kanten gebonden aan eisen van de importeur en fabrikant, ik heb met ze te doen. Ben je als bedrijf tegenwoordig niet beter af als je onafhankelijk onderhoud uitvoert eventueel als merkspecialist?
Uiteindelijk is zo iemand wel gewoon een potentiële klant. Hetzij voor iets anders, of voor een volgende keer. Als je als winkelier niet wil hebben dan mensen dingen passen of iets aan je vragen moet je er maar mee ophouden.Ik wil zeggen van wel, dat staat er tenslotte. Maar dat slaat dan terug op dat de mening duidelijk is, niet dat ik het er klakkeloos mee eens ben.
Een winkel heeft meer last van mensen die niet in de winkel komen dan van mensen die in de winkel komen zonder koopintentie maar alleen om te passen en dan de winkel weer te verlaten ? Dat lijkt me sterk.
Het eerste levert niets op en kost niets. Het tweede levert ook niets op maar kost de winkelier wel wat.
Nogmaals, ik heb het de hele tijd al over mensen die weten dat ze niets gaan kopen een winkel binnen lopen alleen om de winkel als pashok te gebruiken, niet over mensen waarbij nog kans is ze over te halen tot een conventionele aankoop.Ze geeft bij binnenkomst niet aan dat ze helemaal niets komt kopen maar alleen de winkelvoorraad wil gebruiken om de juiste maat vast te stellen. Het enige dat daar duidelijk aan is, is dat de winkelier bewust niet alle informatie krijgt op grond waarvan hij kan beslissen hoe hij wel/niet wil investeren op die 'klant'.
En bij een andere zaak laat ze handschoenen bestellen en voordat ze weet of die bestelling wel/niet doorkomt koopt ze elders andere handschoenen.
'Gelukkig' is die winkelier vergeten die handschoenen te bestellen anders was hij daar ook nog mee blijven zitten.
'T is in ieder geval duidelijk dat je bij wiskunde niet op het zitten letten. Je bent wat randvoorwaarden vergeten die een wereld van verschil maken. Zonder die randvoorwaarden kan een winkel waarbij 22% van de bezoekers elders koopt zeker meer netto winst draaien dan een winkel waar 2% van de bezoekers elders koopt. Sterker nog, dat hoeft helemaal niet zo onlogisch te zijn.
Veel webshops zijn ook gewoon lokale leverancier maar stukken goedkoper dan de merkdealer. Die merkdealer is op zijn beurt aan alle kanten gebonden aan eisen van de importeur en fabrikant, ik heb met ze te doen. Ben je als bedrijf tegenwoordig niet beter af als je onafhankelijk onderhoud uitvoert eventueel als merkspecialist?
Een winkel heeft meer last van mensen die niet in de winkel komen dan van mensen die in de winkel komen zonder koopintentie maar alleen om te passen en dan de winkel weer te verlaten ? Dat lijkt me sterk.
Het eerste levert niets op en kost niets. Het tweede levert ook niets op maar kost de winkelier wel wat.
Internet maakt alles kapot...
maarrr ik koop zeker ook op internet.
Ik heb geen advies nodig, omdat ik toch altijd goed onderzoek doe en meestal meer van het product af weet dan de verkoper zelf.
Is dat erg of schadelijk voor het bedrijf? Ik denk het niet.
oja, passen in de winkel en op internet kopen, dan ben je echt een lul...