van Fazer naar R6

23 feb 2007
89
0
Limburg
Ik rijd nu ongeveer 2 jaartjes rond op mijn Fazer, die ik nog niet moe ben, maar toch ben ik alvast aan het rond kijken voor wat ik hierna wil gaan rijden...

mijn oog is gevallen op een R6 van ongeveer 1999.
zijn er mensen die ervaring hebben met deze overstap, is die erg groot?? ik hoor van enkele, dat de R6 veel lichter rijdt klopt dat??

en zijn er mensen die ervaring hebben met het verlagen van een R6?
Ik ben er laatst op gaan zitten en ik vond dat ik net niet goed genoeg aan de grond kwam...
 
Mijn vriendin rijd een Fazer uit 2001 en ik een R6 uit 2005, je zit op de fazer veel rechterop en wat comfortabeler dan op de R6, kwa power heeft de Fazer tot de 6000 toeren meer in huis deze heeft zijn trekkracht iets meer over het hele toeren gebied verspreid,bij de R6 is het wat anders afgesteld: vanaf de 6000 komt de R6 los en rijdt ie de FAZER zoek.
Mijn vriendin rijdt ook wel eens op de R6 en dat gaat prima.

Fazer heeft geloof ik 100pk en kwa koppel iets van 68Nm, de R6 iets van 125PK en hetzelfde koppel.

Ik zou zeggen ga eens proefrijden, dat zegt zoveel.

Veel plezier met rijden...
 
het liefst zou ik eens een R6 huren, om er een dag mee te kunne proefrijden, maar ik heb nog geen bedrijf gevonden waar ze iets oudere motoren verhuren... iemand tips???
 
Je kan kant en klare verlagingssetjes kopen.
Maar je kan ze ook zeld laten maken is veel goedkoper je moet alleen iemand hebben met een brug en iemand die kan sleutelen.
 
in een fazer zit een r6 blok... minder sterk, da's waar, maar hetzelfde blok. overstap is niet TE, zeg maar!
 
ik ben 2 maanden geleden over gestapt van een 2008 fazer, wel naked, naar een 1999 R6.
er is een hele grote verschil in vermogen en uiteraad zitpositie. De R6 heeft mischien maar 20pk meer, maar een hele grote verschil in vermogen, acceleratie en rijstijl.
het heeft me dikke een maand om de R6 tot mijn uiterste te gebruiken, en volgens mij kan hij nog meer.
De fazer trekt op rustig en subtiel, maar de R6 is een stuk brute. Ook topsnelheid is een groot verschil. mijn R6 rijdt makkelijk 280km en je zit snel aan een grotere snelheid, zonder iets te merken, terwijl de fazer langzaam op gang komt richting de 230.
Ik was eerst aan het denken om een R1 te kopen, maar ben zeker content dat ik naar een R6 ben gegaan.
ik heb onlangs een 15 tand tandwiel van voren geplaatst en heb koppel al vanaf 4000rpm. wat ook een groot verschil maakt. nu kan ik bijna de 1000 jongens bijhouden.
Suc6 ermee en als je nog iets wil weten pm me dan maar
 
Ik ben overgestapt van mijn lesmotor (een Honda CBF600) naar een Suzuki GSXR600 uit 2005. Dit is goed te doen als je je weet te beheersen.

Ik zeg altijd maar:

"Rij nooit sneller dan je bescherm-engel vliegen kan."
 
ik heb onlangs een 15 tand tandwiel van voren geplaatst en heb koppel al vanaf 4000rpm. wat ook een groot verschil maakt. nu kan ik bijna de 1000 jongens bijhouden.
Suc6 ermee en als je nog iets wil weten pm me dan maar
hoe kan je koppelmoment verandere door een tandwiel te verandere? :? ;)
 
meer koppel?!? ik bedoel dat voorheen mijn R6 pas wilde gaan vanaf 6000rpm en nu als ik hem opentrekt dat er gelijk een schot in zit vanaf 4000rpm en niet meer traagjes naar 6000 en dan gaan.
idd moet wel sneller schakelen bv van 2 naar 3 op100km/h ipv 120km/h( zal wel meer zijn, gewoon wat cijfers) en minder topsnelheid, maar waar kan je tegenwoordig 280+ rijden??
 
Ik rijd nu ongeveer 2 jaartjes rond op mijn Fazer, die ik nog niet moe ben, maar toch ben ik alvast aan het rond kijken voor wat ik hierna wil gaan rijden...

mijn oog is gevallen op een R6 van ongeveer 1999.
zijn er mensen die ervaring hebben met deze overstap, is die erg groot?? ik hoor van enkele, dat de R6 veel lichter rijdt klopt dat??

en zijn er mensen die ervaring hebben met het verlagen van een R6?
Ik ben er laatst op gaan zitten en ik vond dat ik net niet goed genoeg aan de grond kwam...


Prima keus. Rij er zelf op ben 1,70m en kan prima met de voetjes bij de grond.
En het stuur gedrag is even wennen omdat de stuur uitslag niet geweldig is bij korte bochten op lage snelheid. Zo nu en dan kom je dan ook met je handvat tegen de tank. Maar ook daar leer je mee om gaan. Knie in de tank en meer inkantelen. Het sturen met de heupen en knietjes is dan ook eerder een must. Maar ik gloof dat niet alleen de R6 hier last van heeft.

Op snelheid is hij echt mes scherp en zal ie je ook niet op een dwaal spoor zetten. Kwa rem gedrag is ie erg giftig. Maar het rem vermogen is zeer goed op te bouwen. Air breaks werken overigens ook erg goed (bij het remmen recht op gaan zitten)

Ik weet niet hoe lang je bent maar voor mijn lengte en gewicht vind ik het goed passen.
Moet er wel even bij vertellen dat ik nog nooit op een 99er gereden heb maar het zal niet veel afwijken van de K3 waar ik op rij.

Kijk ook eens in het Sport forum onder het R6 topic.

Suc6 alvast.
 
Ik ben overgestapt van mijn lesmotor (een Honda CBF600) naar een Suzuki GSXR600 uit 2005. Dit is goed te doen als je je weet te beheersen.

Ik zeg altijd maar:

"Rij nooit sneller dan je bescherm-engel vliegen kan."




LOL :} Die uitspraak heb ik op mn Hyves staan.

"Never Drive Faster than your guardian Angel Can Fly"

En dat ben ik zeker met je eens :}

Dat was zaak 1 die ik ten alle tijden in mn hoofd heb.
2. Bij twijfel niet doen.
3. Vrouw en kidz.

Al met al. Stop je verstand niet in je rechter hand. Iets waar veel mensen tussen de 18 en 25 moeite mee hebben. Met uitzondering daar gelaten natuurlijk. Tuurlijk gooi je em wel eens open. Maar harder dan 50 te hard doe ik bijna niet of ik moet er zeker van zijn dat de struikrovers niet in de buurt zijn. Mn rijbewijs is heilig.
 
ik zag die uitspraak vandaag voor het eerst op een sticker op een auto voor me... en nu lees ik 'm hier weer. Misschien moet ik 'm onthouden!?! ;)

@motormuisjenicoligirl: fijn dat je deze vraag hier neerzet... wil dezelfde overstap maken volgend jaar... als geldboompje beetje wil groeien!
 
in een fazer zit een r6 blok... minder sterk, da's waar, maar hetzelfde blok. overstap is niet TE, zeg maar!
Is ook niet helemaal waar, de eerste fazers hebben een blok die gebaseerd is op de thundercat. Jongere modellen hebben een blok die gebaseerd is op het R6 blok van die van >2000.

Qua vermogen en dergelijke zal je het niet echt gaan merken, alleen wel met hoe je rijd. Nu verschild het natuurlijk per persoon, per rijhouding en per rijgedrag. Ik heb zelf een fazer uit 98' en pas geleden gereden op een 2000 R6, toen ik de eerste haakse bocht doorging realiseerde ik me ineens dat je op een R6 veeel meer met je lichaam moet doen als op een fazer.

Maak gewoon eens proefritjes :)
 
heb trouwens weer eens op mijn fz6-n gereden van de week, en moet wel toegeven al mist ie wat kracht is het toch een leuke fiets om te rijden. Zo licht en de stuurbaarheid is ongelooflijk licht, idd een fiets.
Maar voor het echt werk laat ik het over aan de R6!!!
 
Allebei brommers man ! Stap over naar het echte werk joh :P

Tuut...tuut... Hoor ik daar weer iemand die het over
bolletje-gebakken-lucht.jpg


Heeft.

Of heb jij zo een mooie.

koffiemolen2.jpg


Oh nee je moest verder met het echte werk.

Tja zo een stofzuiger gaat ook niet zo snel als die brommers })

034-2573-karcher---stofzuiger--waterzuiger1.gif



_O- _O- _O- :P
 
Laatst bewerkt:
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties!!!

Ik ga nu komend seizoen maar eens idd wat ~suus~ al zei mn geldboompje laten groeien. En idd een proefritje maken.

@Messy, ik ben ook ongeveer 1.70, maar ik vond dat ik niet goed genoeg aan de grond kwam, ik heb het nu ook al iets met mn Fazer (2002) maar dat gaat wel, alleen als ik em zeg maar achteruit wil parkeren, dan kom ik wel eens een centimetertje te kort met name als ik kracht moet zetten voor een bergje/drempel ofzo :S en om dat dan toch goed te kunnen zou ik em denk ik wel willen verlagen.
 
klopt, maarja een proefrit is meestal 30 min ofzo als je geluk hebt doen ze niet moeilijk over een uur, maar ik denk dat ik niet in zo korte tijd kan zeggen of die motor, en de houding enzo, mij ook wel bevalt. daarom wilde ik gaan huren, maar ik zou niet weten waar ze dat (oude) model verhuren...
 
klopt, maarja een proefrit is meestal 30 min ofzo als je geluk hebt doen ze niet moeilijk over een uur, maar ik denk dat ik niet in zo korte tijd kan zeggen of die motor, en de houding enzo, mij ook wel bevalt. daarom wilde ik gaan huren, maar ik zou niet weten waar ze dat (oude) model verhuren...

misschien een yamaha dealer in de buurt??
 
klopt, maarja een proefrit is meestal 30 min ofzo als je geluk hebt doen ze niet moeilijk over een uur, maar ik denk dat ik niet in zo korte tijd kan zeggen of die motor, en de houding enzo, mij ook wel bevalt. daarom wilde ik gaan huren, maar ik zou niet weten waar ze dat (oude) model verhuren...


Dat heb je volgens mij heel snel in de gaten of je lekker zit. Op je Fazer zit je net alsof je op een omafiets zit terwijl je op een R6 meer alsop een mountainbike zit.
Ik weet wel dat ik door de wat extremere zithouding na een uurtje of 6 toch wel last van mijn polsen krijg en een houten kont.
Kwa zithoogte is de R6 bijna net zo hoog als een Fazer volgens mij...

Voor de rest rij je wel heel snel veel te hard :X O-)
 
Laatst bewerkt:
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties!!!

Ik ga nu komend seizoen maar eens idd wat ~suus~ al zei mn geldboompje laten groeien. En idd een proefritje maken.

@Messy, ik ben ook ongeveer 1.70, maar ik vond dat ik niet goed genoeg aan de grond kwam, ik heb het nu ook al iets met mn Fazer (2002) maar dat gaat wel, alleen als ik em zeg maar achteruit wil parkeren, dan kom ik wel eens een centimetertje te kort met name als ik kracht moet zetten voor een bergje/drempel ofzo :S en om dat dan toch goed te kunnen zou ik em denk ik wel willen verlagen.


Klopt dat heb ik ook. Als ik em uit of in de schuur wil halen dan moet ik ook even kracht zetten tegen de deurpost. Maar dat neem ik voor lief. De zit hoogte van het zadel is 83 cm. Verder zit ik prima. Bij het stil staan kan ik net niet met mn hiel bij de grond. Denk dat het een paar mm is maar verder kan ik met bijde kanten prima met de bal van mn voet bij de grond. Ik heb ook wel eens overwogen om mijn R6 5mm lager te zetten. Maar standaard vind ik het prima.

Gewoon eens bij een dealer er op gaan zitten met je rijlaarsjes. Dan weet je ongeveer hoeveel ruimte je hebt en of dat voor jou goed is. Ik rij er nu zelf ongeveer 2 mnd mee en heb er nog geen enkel moment spijt van gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan