van mijlen naar kilometers

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Hallo,
Ik heb deze vraag ook al eens in een ander topic geplaatst maar kreeg niet voldoende informatie om van start te gaan :( :( .

Het zit namelijk zo:
Mijn vriendin heeft sinds kort een Kawa EX500 *D (amerikaanse uitvoering van de GPZ500). Hierop staan dus mijlen aangegeven ipv km, dit is erg irritant :X :X . nu heb ik er diverse foto's van gemaakt en wil die dus wissellen voor de originele, maar hoe krijg ik de tellers eraf |( |( . Ik zou het erg vervelend vinden waneer ik met iets teveel trekkracht de teller beschadig of dat de teller afbreekt.

Ik ben er van bewust dat de mijlen/km meter niet kan aanpassen maar dat is geen probleem

originele teller :(
full
 
Maar eigenlijk zijn alleen maar snelheden 30, 50, (60, 70), 80, 100 en 120 km van belang.

Dat is in mijlen een factor 1,6 ongeveer.

Dus als je op die mijlen-schaal kleine stipjes aanbrengt met b.v wit-glans nagellak bij zowat 20, 30, krap-40, 45, 50, ruim-60, 75 dan weet je dat je bij elk 1-stip lager moet kijken.
:)
 
Nu begrijp ik een ding niet: je zegt dat je het onhandig vind dat het in mijlen aangeduid staat en je maakt er een andere film (wel heel mooie hoor) voor en daar staat de snelheid nog steeds in mijlen.

De bedoeling is eigenlijk heel makkelijk.
Zodra ik de tellerplaat los heb, kan ik hem inscannen waardoor ik Heel nauwkeurig de mijlen omreken naar km en de juiste postitie kan bepalen.
Ik was er al mee bezig maar doordat het een foto is is het niet 100% nauwkeurig

Voorbeeld
full
 
Maar eigenlijk zijn alleen maar snelheden 30, 50, (60, 70), 80, 100 en 120 km van belang.

Dat is in mijlen een factor 1,6 ongeveer.

Dus als je op die mijlen-schaal kleine stipjes aanbrengt met b.v wit-glans nagellak bij zowat 20, 30, krap-40, 45, 50, ruim-60, 75 dan weet je dat je bij elk 1-stip lager moet kijken.
:)


Dat met die stippen werkt wel. Maar om nu elke keer naar die LELIJKE stippen te moeten kijken wat de snelheid is. :( :( Dus dat wort het niet.
Ik heb de motor helemaal gestript om er iets leuks van te maken voor mijn vriendin, en zo'n teller maakt het na mijn idee net af.

Zodra de teller klaar is zal ik hem nog wel posten, zoals hij uiteindelijk geworden is *D *D *D
 
Hier is dan het resultaat van een paar dagen knooien met illustrator en photoshop

Nu nog stickers van laten maken opplakken en de boel weer in elkaar zetten

full

done *D *D *D *D

Heeft de GPZ500 uit 1987 toch nog iets moderns
 
Terug
Bovenaan Onderaan