Variant doorgetrokken streep

Zo'n onderbord geeft toch een uitzondering aan, dus feitelijk zeggen ze:

Oppassen!!! behalve als je motorijder bent ;)

Ik reed laatst bij Leiden in de buurt en daar geilde de gemeente echt op die rijbaan verhogingen op rotondes, erg handig als je de weg niet kent en gedwongen wordt de verkeerde afrit te nemen...
 
kom daar wel vaker, maar is gewoon een inhaal verbod :Y

opzich ook wel een goede remedie om iedereen op 1 baan te dwingen...
anderzijds ook wel weer link voor de onoplettenden...

Okay...dacht al zoiets. Maar ik was daar lang niet geweest en had het bord niet gezien.
De auto voor mee reed echt iets van 30 ofzo...dus ik denk ff voorbij. Dat ging dus goed, maar toen ik ervoorbij was, begon die band/richel. Met de auto heb je er geen last van, maar met de motor is het (voor mij) minder prettig. In het donker zou je zelfs op je plaat kunnen gaan door een schrikreactie, omdat je het niet verwacht, zo'n richel.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het trouwens met de wegscheiding die je in Amerongen of Leersum tegenkomt?

Daar hebben ze geen middenstrepen maar 3 rijen bakstenen ipv asfalt. Lijkt een doorgetrokken streep, maar volgens mij is dat het niet (want die horen toch gewoon met een witte lijn aangegeven te worden?) Inhalen is zowiezo niet super handig omdat ze een klein beetje gebold zijn. Maar het weerhoud autos ervan om in te gaan halen, en dat is denk ik genoeg geweest.

Maar mag je daar over inhalen? zo'n constructie lijkt me geen officiele doorgetrokken streep.
 
Okay...dacht al zoiets. Maar ik was daar lang niet geweest en had het bord niet gezien.
De auto voor mee reed echt iets van 30 ofzo...dus ik denk ff voorbij. Dat ging dus goed, maar toen ik ervoorbij was, begon die band/richel. Met de auto heb je er geen last van, maar met de motor is het (voor mij) minder prettig. In het donker zou je zelfs op je plaat kunnen gaan door een schrikreactie, omdat je het niet verwacht, zo'n richel.
met de auto rij ik er ook niet graag overheen hoor :X

maar je kan er indd lelijk van onderuit gaan...
 
@Jeroen79:
Ik ken het daar niet, maar het lijkt erop dat ze dit soort afbakeningen aanbrengen ter ondersteuning van een inhaalverbod dmv een verkeersbord. En iedere gemeente lijkt z'n eigen oplossing hiervoor toe te passen.

Algemeen:
Ik vind het wel raar dat je vaak in bochten moet kiezen of je over het zebrapad, putdeksel, rijrichtingpijl of tramrail rijdt op de motor, terwijl je in les 1 leert dat je die dingen ten alle tijden moet ontwijken. Rechtuit gaat nog wel, maar schuin in de bocht is tricky, bij droog en nat weer. Dan heb ik nog niet eens over die betonnen randjes op rotondes. :N Okay, het is geen circuit maar daarom zou er bij het inrichten van de wegen wel iets meer rekening gehouden kunnen worden met de beperkingen van de motor. Als ik geen wegenbelasting meer hoef te betalen als motorrijder, dan heb ik niets gezegd :X
 
Ik kom er best vaak langs en nog nergens een inhaalverbod zien staan.
tis gewoon erg onduidelijk. zal morgenavond nog es extra opletten of ik wat zie staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan