Variant doorgetrokken streep

Mijn mening als belg hier op't forum: We worden wel eens bekritiseerd, rijbewijzen bij de cornflakes uitdelen, slecht wegdek, nog slechtere rijders... van die dingen, maar ik lach het een beetje weg, (op het wegdek na dan...) de meeste hier zeggen van die dingen wel al lachend. In mijn ogen zijn die 'verwijten' een doorgetrokken Belgen/Hollander-mop. *O*
 
Joepie weer een wegbeheerder die motorrijders het leven zuur maakt.


Misschien een belletje daarnaar toe en vragen of ze nu helemaal van de pot gerukt zijn. Meteen twee nieuwe velgen en nieuwe banden claimen . :]
Die gasten hebben helaas een behoorlijke plaat voor hun kop |( daar zijn ze niet gevoelig voor.

Toen ze dergelijke scheidingen aanlegden bij Nieuwe Wetering / Roelofarendsveen heb ik contact opgenomen met de verantwoordelijke ambtenaar. Het enige antwoord dat ik kreeg is dat 'wij motorrijders' maar moeten uitkijken en dat de scheiding conform de normen is aangelegd. En ik vroeg alleen maar of ze die wit wilden verven voor een beter contrast :X
 
Feit is wel dat als je zulke balken legt dat je het helemaal moet doen zodat je niet aan de erkeerde kant terecht KAN komen, doet er verder niet toe af je volgens de regels inhaald of over een doorgetrokken streep.

Die balken liggen er om te voorkomen dat bestuurders op het laatste moment van de ene naar de andere rijstrook switchen. Er is dus feitelijk geen verkeerde kant dus het is ook niet te voorkomen dat je aan die verkeerde kant terecht komt.

Als motorrijder zie ik er zeker bij die rotondes meer voordelen dan nadelen van. Het voorkomt namelijk wel dat een blinde blikker van midden op de rotonde besluit opeens zonder kijken toch de rotonde af te gaan en jou daarbij te snijden als jij op de buitenstrook rijdt. Dat vind ik een belangrijker voordeel dan het nadeel dat ik op die richel onderuit kan gaan want dat is iets wat ik zelf in de hand heb.
 
Chinees bestaat uit ongeveer 250 verschillende varianten (talen) ze kunnen elkaar onderling ook niet goed verstaan. Het mandarijns (de taal van de overheid) is de enige gangbare taal in china die min of meer door iedereen gebruikt wordt.

Het mandarijns is ongeveer hetzelfde als het ABN in Nederland. Als ik in mijn dialekt begin verstaat half nederland me ook niet _O-

Er spreken 500 miljoen mensen Spaans in deze wereld tegen 867 miljoen Mandarijns. Ik had er nooit aan gedacht, maar blijkbaar moeten we de onderborden toch maar in het Mandarijns opstellen ;)
 
Er spreken 500 miljoen mensen Spaans in deze wereld tegen 867 miljoen Mandarijns. Ik had er nooit aan gedacht, maar blijkbaar moeten we de onderborden toch maar in het Mandarijns opstellen ;)
Ja, maar de spaanssprekenden zijn meer verspreid over de wereld, de kans om een spaanssprekende persoon tegen te komen is groter, de chinezen (Mandarijnen?) zijn namelijk redelijk geconcentreerd in 1 stukske wereld.
 
Ja, maar de spaanssprekenden zijn meer verspreid over de wereld, de kans om een spaanssprekende persoon tegen te komen is groter, de chinezen (Mandarijnen?) zijn namelijk redelijk geconcentreerd in 1 stukske wereld.

Gelukkig, dan sneed mijn opmerking toch nog enig hout :D
 
Mijn mening als belg hier op't forum: We worden wel eens bekritiseerd, rijbewijzen bij de cornflakes uitdelen, slecht wegdek, nog slechtere rijders... van die dingen, maar ik lach het een beetje weg, (op het wegdek na dan...) de meeste hier zeggen van die dingen wel al lachend. In mijn ogen zijn die 'verwijten' een doorgetrokken Belgen/Hollander-mop. *O*

:^

Verdraaid, hebben we toch ineens een intelligente Belg rondlopen? :?
Daar gaan mijn vooroordelen alweer op de schop! :+
 
Die gasten hebben helaas een behoorlijke plaat voor hun kop |( daar zijn ze niet gevoelig voor.

Toen ze dergelijke scheidingen aanlegden bij Nieuwe Wetering / Roelofarendsveen heb ik contact opgenomen met de verantwoordelijke ambtenaar. Het enige antwoord dat ik kreeg is dat 'wij motorrijders' maar moeten uitkijken en dat de scheiding conform de normen is aangelegd. En ik vroeg alleen maar of ze die wit wilden verven voor een beter contrast :X

Was ook cynisch bedoeld!!!

Verder had je door kunnen vragen waar in de CROW-richtlijnen deze vorm van rijbaanscheiding is beschreven. Wordt het al wat stiller aan de andere kant.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar de spaanssprekenden zijn meer verspreid over de wereld, de kans om een spaanssprekende persoon tegen te komen is groter, de chinezen (Mandarijnen?) zijn namelijk redelijk geconcentreerd in 1 stukske wereld.
De Chinezen zijn juist overal (is er een gemeente in NL zonder Chin.Ind.Spec rest.?), klaar om de wereld over te nemen. Over 50 jaar spreken we allemaal Chinees -O-
 
Bij de "rondweg" in Borne (in overijssel ligt dat) hebben ze een klein jaar geleden ook een aaneengesloten rij betonbandjes geplaatst, deze hadden een rondlopend profiel aan de bovenkant.
Ongeveer een maand geleden hebben ze deze weer verwijderd en nu zijn er om de 10 meter (ruime schatting) een bandje met een reflectorpaaltje terug geplaatst. Ik denk dat er hier ook klachten zijn gekomen en dat ze verwijderd moesten worden.

Het is natuurlijk ook levensgevaarlijk als je moet uitwijken en al remmend op die betonbandjes klapt. En ik kan me voorstellen dat dat een reden kan zijn om die rijbaanscheiding niet toe te staan.
 
Er spreken 500 miljoen mensen Spaans in deze wereld tegen 867 miljoen Mandarijns. Ik had er nooit aan gedacht, maar blijkbaar moeten we de onderborden toch maar in het Mandarijns opstellen ;)

Die 500 miljoen en 868 (zullen er ondertussen wel weer een miljoen bij gekomen zijn) miljoen zijn mensen die dat als eerste taal hebben.

Als je dan kijkt naar hoeveel mensen 'n taal spreken komt Engels dan toch wel weer als winnaar uit de bus.
 
Ja, maar de spaanssprekenden zijn meer verspreid over de wereld, de kans om een spaanssprekende persoon tegen te komen is groter, de chinezen (Mandarijnen?) zijn namelijk redelijk geconcentreerd in 1 stukske wereld.

Mandarijnen kom je anders ook veel tegen. Supermarkt, groenteboer, thuiswinkel, in je schoen met sinterklaas.
 
Bij de "rondweg" in Borne (in overijssel ligt dat) hebben ze een klein jaar geleden ook een aaneengesloten rij betonbandjes geplaatst, deze hadden een rondlopend profiel aan de bovenkant.
Ongeveer een maand geleden hebben ze deze weer verwijderd en nu zijn er om de 10 meter (ruime schatting) een bandje met een reflectorpaaltje terug geplaatst. Ik denk dat er hier ook klachten zijn gekomen en dat ze verwijderd moesten worden.

Het is natuurlijk ook levensgevaarlijk als je moet uitwijken en al remmend op die betonbandjes klapt. En ik kan me voorstellen dat dat een reden kan zijn om die rijbaanscheiding niet toe te staan.

En al remmend op een reflectorpaaltje komen is niet gevaarlijk?
 
En al remmend op een reflectorpaaltje komen is niet gevaarlijk?

Als ze om de 10 (mischien wel 25) meter staan heb je minder kans om ze te raken...

Ik weet het ook niet hoor maar ik vond het gewoon vreemd dat ze die bandjes eerst plaatsen en nog geen jaar later weer verwijderen.
 
Als ze om de 10 (mischien wel 25) meter staan heb je minder kans om ze te raken...

25 meter lijkt me erg ver, dat is de afstand tussen twee lantaarnpalen en als ze zo ver uit elkaar staan hebben ze geen effect meer. Op een afstand dat ze nog effect heb moet je er goed doorheen slalommen om ze niet te raken. En als je daar mee bezig bent, kun je ook zeg goed haaks over die richel te gaan en is er ook niks aan de hand.
 
Ik reed verleden woensdag binnendoor van Waddinxveen naar Boskoop.
Vlak voor Boskoop Centrum, haalde ik een auto in en toen ik terug wilde naar rechts, zat er ineens een soort betonnen wal tussen de rijhelften :? Ik zat dus vast op de linkerbaan! Toch er maar overheen. Ging wel, maar is niet echt prettig met 55km. Ik kan me voorstellen dat in het donker je weleens onderuit zou kunnen gaan. MIsschien dat ik een bord "verboden in te halen"heb gemist, maar veilig is anders. :N
Dus als je daar langs moet, ben je gewaarschuwd.
kom daar wel vaker, maar is gewoon een inhaal verbod :Y

opzich ook wel een goede remedie om iedereen op 1 baan te dwingen...
anderzijds ook wel weer link voor de onoplettenden...
 
Wow, dat is een achterlijke opmerking.

Er staat een uitroepteken (LET OP!) er staat een motorrijder onder (Doelgroep). Een motorrijder met het IQ van >85 of meer weet dan dat 'ie op moet gaan letten.

Bovendien zijn er niet zo veel hindoestaanse toeristen hier (die motor gaan rijden) maar vooral waarschijnlijk vooral Belgen en Duitsers.

Als je het er elke taal bij wilt hebben betaal jij daar maar voor (geloof iets van € 95,- dat een bordje kost (ex plaatsen e.d.)).
Bovendien is er bij mijn weten geen enkel geval bekend dat er ook maar één enkele buitenlander (lees, iemand die dit bord niet duidelijk was) die omgekomen is door een dergelijke situatie. Dus draagt het bij aan de verkeersveiligheid. Ja, 0,0000000000004%.

Ga je nou ook zeiken op "opspattend grind" of "overstekend vee" of "beweegbare brug"? OF besteed je tijd iets nuttiger en ga zelf gepaste, overduidelijke symbooltjes verzinnen.

:r :r :r
Nou nou nou :X
Voor opspattend grind en overstekend vee hebben we mooie borden trouwens, maar goed, dat zijn details. In dit geval had wat mij betreft alleen het bord met het uitroepteken volstaan trouwens. Gewoon: let op. Het bordje met een NLse tekst verwart alleen maar.

Mijn punt is dat we gewoon verkeersborden hebben en dat daar naar mijn mening iets te veel mee wordt gevarieerd, wat het er allemaal niet makkelijker op maakt, en zéker niet voor toeristen. Teksten moet je gewoon zoveel mogelijk vermijden. Dat is ook eigenlijk het hele punt van verkeersborden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan