Variateur revisie Honda SH300

Globifer

Rookie
4 nov 2018
6
1
Dag,
Ik ben nieuw hier en heb even een vraag over de transmissie van een Honda SH300.
Ik merkte twee weken geleden dat de scooter wat begon te stotteren bij het optrekken. Ik zag al snel het probleem toen ik de variateur open maakte.
Er waren heel wat tanden van de riem. Ik heb daarop de gehele boel schoongemaakt en een nieuwe riem gemonteerd. ik zag wel dat het huis met de rolletjes begint in te slijten. dat huis zat ook afgeladen vol met rubber gruis (van de riem) en dat geheel ging behoorlijk zwaar op en neer. Na schoonamken leek alles weer ok.
Nu rijd ik gisteren naar mijn werk en loopt de boel in eens in de soep? ik heb de kap vanavond er af gehaald en nu zie ik dat de nieuwe riem compleet aan gort is gelopen.
Ik heb alles weer gedemonteerd en denk dat ik wellicht wat meer moet gaan vervangen. Weet iemand aan te geven welke delen het best vervangen kunnen worden?
ik heb dit al op mijn lijstje staan:
1621537349617.png

Tevens lees ik dat er iets afgesteld moet worden?
Is er iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?
Ik werk veel aan motoren, heb nu een scootje gekocht voor rond het huis en in de stad.
Ik heb nog nooit met variateurs gewerkt en kan er zodoende eigenlijk weinig van.
Bij voorbaat al dank voor alle input.

Groet
Globifer
 
Heb je, tijdens het vastzetten van de “half-poelie“, er voor gezorgd dat de riem vrij lag? Dit doe je het makkelijkst door de moer van de half-poelie met de hand vast te draaien, dan de riem bij de koppeling goed samen te drukken zodat de riem achter IN de poelie komt te liggen, moer weer vaster draaien en controleren of de riem weer nog vrij ligt enz.

Er is niks af te stellen.

Verder zijn de spullen oké, al zou ik een originele Honda riem kopen. En is het nodig de koppeling te vervangen?
 
vermoedelijk de riem verkeerd om geplaatst riemen hebben een draairichting plaats je die tegengesteld dan kan die zo knappen verder zo ik ook voor de bando gaan ipv de mallossi Bando is het huis merk van Honda
een andere optie is dat de riem niet ver genoeg in de koppeling is geplaatst maar dat moet je zien want dan heb je schaaf/schuur plekken op het carter
 
:$ ik kan wel eens de richting hebben gemist..... wat een fout... de montage heb ik verder wel goed gedaan denk ik. Zorg er toch voor dat ook als hij er op ligt de riem vrij ligt in de pulley's. maar wat stom dat ik niet aan de draairichting heb gedacht. in ieder geval bedankt voor deze tip. ik zal dan ook eens zoeken of ik een sh300 forum hier vinden kan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan