veel schade 1e kneedown?

Highdncreaz

MF veteraan
22 jan 2005
1.476
0
Tilburg
Ik kan helaas nog geen kneedown maar zou dit wel graag leren.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen een kneedown kunnen en niet gevallen zijn gedurende dit leerproces en hoeveel wel.
Is het allemaal wel de moeite om te leren en niet zonde van je ijzeren paard?
(mijn nieuwe aanwinst een hele mooie fighter)
 
Tsja, heel langzaam steeds wat platter gaan. Niet verder gaan als waar jij je prettig bij voelt. Ken je eigen grens. Als je het echt wilt, dan lukt het ook echt wel.
 
je valt zomaar niet,zolang je maar je eigen kunnen niet gaat overtreffen.
Voel je prettig bij de hoek die je rijd en je gehang naast de fiets.


Zoek een mooie bocht op in de buurt die je herhaaldelijk kan nemen, net zolang totdat die knie de grond gaat schrapen.
 
Ik ga morgen (bij droog weer) naar de afslagen bij tilburg richting eindhoven dan terug bij moergestel om vervolgens weer richting Den bosch te rijden bij berkel-enschot weer eraf om dan weer terug te rijden naar tilburg. ongeveer een rondje van 10 minuutjes. Iemand bekend met deze route? Is deze geschikt voor mooie kneedowns?
 
Precies ja, je moet je grens opzoeken!

Heb ik ook gedaan maar volgens mij kun je daar alleen maar achterkomen om er een keer over heen te gaan!!

En zo reed ik dus mijn mooie Bimota Supermono in stront ( motor klapte een paar keer over de kop) met een gangetje van 95 a 100 km per uur!!

Heel belangrijk is het dat je eerst je banden goed warm rijdt en zoek een droog stuk wegdek op!!

Deze tijd van het jaar is het niet echt verstandig om knee down te gaan proberen ivm het koude asfalt en dat je banden langer op temperatuur moeten komen, dus je kleeft niet echt meer zoals je dat in de zomer wel doet!!

En als je t dan toch wilt is er maar 1 motto: Gwoon pleer`n met dat ding!!
 
Toch maar ff wachten dan? Tot de zomer ofzo? Is wel erg lang.
Dan maar goed warmrijden die banden dan, toch?
 
Precies ja, je moet je grens opzoeken!
Om te weten hóe plat je maximaal kunt ja, maar niet om een knee-down te doen?

Gewoon als een aap gaan hangen, deed ik ook bij m'n eerste kd's, dan rij je niet op de grens maar rij je wel je knietje aan de grond. Als je dat eenmaal is gelukt gaat het veel vertrouwder aanvoelen en na twee weken doe je het in elke bocht.

Maar als het niet goed voelt, niet doen, gewoon lekker verder rijden en die kd komt vanzelf wel.

Of je moet écht een prutser zijn :+

Wat voor motor rij je btw? En wat voor banden? Lijkt me ook niet onbelangrijk.

Trouwens, tis niet echt de tijd van het jaar om kd's te gaan oefenen, wacht lekker op volgend jaar met wat warmere temperaturen, schonere straten etc. :)
 
ik rijdt een GSX-R 1100 streetfighter zie hier
full
 
Zo als het weer nu is, tis namelijk vrij zacht voor de tijd van het jaar, en het zonnetje schijnt er mooi op dan wil het nog wel!!

Maar ik ging op mn bek doordat ik de banden niet warm genoeg heb gereden en t was vrij vochtig en dan is de kans gewoon een stuk groter dat het verkeerd gaat, en als je dan gaat pushen zoek je het wel een beetje op!!

Ik praat uit ervaring, maar jah motorrijden is toch niet zonder risico`s en die maken het nou eigenlijk net zo leuk!!

Suc6 in ieder geval!
 
banden: Dunlop sportmax
Ik heb altijd Bridgetone gereden maar deze zaten erop toen ik 'm kocht. Heb hem nl. net 2 weken. Mijn trots.
 
Ik kan het altijd wel waarderen ook al rij ik zelf een supersport, die fighters!!

Mooi ding en wel poetsen he!!

Zou zonde zijn als je hem niet goed onderhoudt en tis allemaal al zo druk op de weg met al die massa fietsen!!
 
Klopt. Maar zo'n fighter stuurt zo lekker door zijn rechte stuur en rechtop zithouding, dan moet er toch een kneedown inzitten?
 
HD?
Hele Debiel? Holy Dirk? Horse Dick?
Misschien ben ik 1 van die 3 hierboven maar waar heb je het over?
 
in principe moet het met elke sportieve fiets mogelijk zijn! Een streetfighter zal niet de meest ideale motor zijn om eenvoudig een kneedown te maken, maar tis echt wel te doen als je maar rustig opbouwt en heel belangrijk dat je niet gedwongen met je knie het asfalt gaat opzoeken, dus niet pushen! Anders kun je in onbelans komen en dan kan het fout gaan!

Maar gwoon proberen en dan zie je het vanzelf, we kunnen er wel heel theoretisch over doen maar het moet toch id praktijk gebeuren
 
Tuurlijk. Wel knap dat die HD-dude met zijn knie de grond raakt. Moest ie toen erg veel langs zijn HD hangen? Lijkt me wel een raar gezicht. Ik denk aan een HD Fatboy of zoiets?
 
Ik krijg gewoon zin om te gaan rijden! Morgen droog?
Of krijgen we nog wat Hollands herfstweer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan