veel schade 1e kneedown?

Ik heb ff gezocht en deze bedoel je vast:
full
 
ziet er vrij simpel uit.
Helemaal niet echt schuin! Beetje erlangshangen en hopla!
Nu nog om mijn fighter. Die is toch een stukkie hoger! Maarja ooit komt de dag!
 
banden: Dunlop sportmax
Ik heb altijd Bridgetone gereden maar deze zaten erop toen ik 'm kocht. Heb hem nl. net 2 weken. Mijn trots.


Vond zelf de Sportmax niet zo'n fijne band...moet je wel ff wat langer warmrijden dan een BT014...

Verder: mooiste is klaverblad, kun je "oneindig" rondjes draaien...k-d komt dan vanzelf...
 
gewoon een bocht te hard insturen, dan moet je hem namelijk wel plat gooien. beetje je knie uitsteken en klaar.je moet maar zo denken, die motor kan het echt wel nu jij nog. :+
 
ziet er vrij simpel uit.
Helemaal niet echt schuin! Beetje erlangshangen en hopla!
Nu nog om mijn fighter. Die is toch een stukkie hoger! Maarja ooit komt de dag!

Ik was toevallig die HD rijder. Ziet er niet echt uit omdat ik er inderdaad als een aap naast moest gaan hangen ivm erg weinig grondspeling. Maar gaf desalniettemin wel een kick.

Ik heb geoefend op een schone en droge mini rotonde om het gevoel te krijgen. Lukte eigenlijk al na een paar rondjes en nu lukt het overal.
Zou het met dit weer alleen niet zo snel meer doen...

Succes!
 
in principe moet het met elke sportieve fiets mogelijk zijn! Een streetfighter zal niet de meest ideale motor zijn om eenvoudig een kneedown te maken.


Maakt niks uit joh, alleen op een ss fiets zit je al een heel end oke om hard te sturen je hoeft maar een beetje je houding te veranderen.
Op een fighter moet je echt gaan veranderen van houding om in de juiste hard stuur houding te komen.
Knee down moet geen probleem zijn als je het maar rustig opbouwd en altijd binnen je eigen vertrouwen blijft rijden.
Rij zelf met de verhoogde FZR de steppies makkelijker aan de grond sinds het een naked/fighter is dan toen de boel nog in sport staat was en steppies aan de grond is plat zat voor en knietje-down.
Zelf vind ik het alleen prettiger mijn knie NIET uit te steken, ieder zijn eigen manier van rijden.
 
mooie fiets!!

Wat ik gedaan heb: grote rotonde zonder verkeer opgezocht (zomeravond op industrie terein in aanbouw). KAn je rustig rondjesdraaien en héél langzaam opbouwen. Wel elke 3 rondjes of zo even een stukkie rechtuit, anders wordt je gek.

Paar keer zo op een rotonde je knie neerleggen en je doet het 'in het wild' ok zo.
 
Zelf vind ik het alleen prettiger mijn knie NIET uit te steken, ieder zijn eigen manier van rijden.


dat heb ik ook een beetje, en het scheelt ook dat je dan niet van die lelijke krassen op je kneesliders krijgt :9

Ik reed trouwens eerst mijn uitlaat en steppies aan de grond voordat ik mijn knie uit ging steken :]
 
mooie fiets!!

Wat ik gedaan heb: grote rotonde zonder verkeer opgezocht (zomeravond op industrie terein in aanbouw). KAn je rustig rondjesdraaien en héél langzaam opbouwen. Wel elke 3 rondjes of zo even een stukkie rechtuit, anders wordt je gek.

Paar keer zo op een rotonde je knie neerleggen en je doet het 'in het wild' ok zo.

:^ zo heb ik het ook gedaan. En de volgende dag lukte links en rechts in een gewone bocht ook nog eens *O* . A
 
mooie fiets!!

Wat ik gedaan heb: grote rotonde zonder verkeer opgezocht (zomeravond op industrie terein in aanbouw). KAn je rustig rondjesdraaien en héél langzaam opbouwen. Wel elke 3 rondjes of zo even een stukkie rechtuit, anders wordt je gek.

Paar keer zo op een rotonde je knie neerleggen en je doet het 'in het wild' ok zo.

:^ zo heb ik het ook gedaan. Toen het kneedownen op de rotonde lukte ben ik de volgende dag naar een rechtse bocht gegaan, waar het in een keer lukte *O* *O* .

full
 
KD valt erg mee hoor. Lijkt erg mooi, maar stelt niet zo heel veel voor. je kunt al met kleine hoek en veel hangen makkelijk een KD doen. Mij lukt het de 2de dag dat ik mijn rijbewijs had al. Heb toen zelfs laars al aan de grond gekregen. Gewoon 1st een parkeerplaats zoeken en met 50 proberen voor het gevoel. dan nog een keertje of 2 op in- uitvoegstrook proberen en voila 1 KD met hoge snelheid.

Dan begint het echte werk pas. dan moet je eens proberen om voetsteunen aan de grond te krijgen en met hoge snelheid insturen/remmen en hard uitaccelereren. dat is veel moeilijker!
 
anders probeer je een x met krijt op de banden,
kun je zien hoe schuin je kunt
en dan verbaasd het je hoe ontzettend veel
ruimtje je nog hebt op de band :)
 
Eerste kneedown veel schade?

Mwah 't valt mee...

full


Nee dit was niet met een kneedown, maar gewoon met normale snelheid tussen de 80 - 100 km/h door mijn eigen stommiteit daar ik een hobbel over het hoofd had gezien. Ik was niet aan het racen ofzo, maar gewoon op weg naar Ridderkerk voor een hapje en een drankje.

Dus les 1 als je dit al hebt met normale snelheid zonder kneedown of ander Rossi-gedrag en zonder dat je aan het blazen bent, kijk alsjeblieft uit als je voor het eerst wil gaan kneedownen. Zorg ervoor, dat als het misgaat je in het gras terecht komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan