Veerpont is vol ..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
en tenslotte: wat ik al HELEMAAL niet begrijp: je wil n motorreis maken à la 'long way round/down/whatever'... en jullie beiden schrokken van DIT AL?? jezusssss....

er zijn nu al heel verschillende reacties......... We gaan die reis maken en zijn nu bezig met de voorbereiding en we gaan in die vier jaar die we nog hebben heel wat kilometers buiten NL ervaring opdoen.........

Ik heb daar vertrouwen in :+
 
De onervarenheid spat er vanaf bij de motorrijd(st)er.

En dan precies dezelfde fout nog een keer maken; gewoon weer omdraaien en niet omkijken bij het opnieuw opstellen |( |(

En dan ook nog de guts hebben om dit te plaatsen en fietsers er in te betrekken.... volgens mij begrijpen jullie een aantal basis principes niet helemaal :/

Zondagsrijders B|


Wat een onzin, minder handig van die motorrijdtser maar nog veel dommer van die idiote fietser. Je ziet gewoon dat de motor gaat keren, of op zn minst dat het niet handig is om snel door te fietsen om nog ff een plekkie te vinden om maar geen kwartiertje te moeten wachten.
En dan ook nog eens geen poot uitsteken als iemand bijna zn motor om laat vallen.
 
er zijn nu al heel verschillende reacties......... We gaan die reis maken en zijn nu bezig met de voorbereiding en we gaan in die vier jaar die we nog hebben heel wat kilometers buiten NL ervaring opdoen.........

Ik heb daar vertrouwen in :+
Ik niet. Ervaring opdoen impliceert namelijk ook iets leren. Om iets te leren moet je je iets aantrekken van kritiek op fouten die je maakt...
Wat een onzin, minder handig van die motorrijdtser maar nog veel dommer van die idiote fietser. Je ziet gewoon dat de motor gaat keren
Want:
*Ze geeft keurig richting aan
*Ze kijkt duidelijk om

Tenzij die fietser telepathisch is lijkt me dát een beetje onzin eigenlijk...
En dan ook nog eens geen poot uitsteken als iemand bijna zn motor om laat vallen.
Tuurlijk joh. Iemand komt aanfietsen, heeft geen flauw idee wat er gebeurt of hoe een motor werkt/hoe zwaar die is, maar moet wél direct helpen om hem overeind te houden. Dream on...
 
en tenslotte: wat ik al HELEMAAL niet begrijp: je wil n motorreis maken à la 'long way round/down/whatever'... en jullie beiden schrokken van DIT AL?? jezusssss....

er zijn nu al heel verschillende reacties......... We gaan die reis maken en zijn nu bezig met de voorbereiding en we gaan in die vier jaar die we nog hebben heel wat kilometers buiten NL ervaring opdoen.........

Ik heb daar vertrouwen in :+

Gezien jullie schema en de te volgen trainingen gaat het vast wel goed komen. :)
Nog ten overvloede wellicht, maar dan moet ze wel leren om in de spiegels te kijken en de winkers te gebruiken. :Y
 
Gek he dat die vrouw niets doet als er al iemand tegen haar aanstaat te leunen die haar eigen motor niet overeind kan houden :')

Als ze opzij was gestapt had de motorrijdster zéker op straat gelegen :W
 
Wat een onzin, minder handig van die motorrijdtser maar nog veel dommer van die idiote fietser. Je ziet gewoon dat de motor gaat keren, of op zn minst dat het niet handig is om snel door te fietsen om nog ff een plekkie te vinden om maar geen kwartiertje te moeten wachten.
En dan ook nog eens geen poot uitsteken als iemand bijna zn motor om laat vallen.

van fietsers moet je dan ook gewoon geen slimme acties verwachten, is veel veiliger. :+
 
Wat een onzin, minder handig van die motorrijdtser maar nog veel dommer van die idiote fietser. Je ziet gewoon dat de motor gaat keren, of op zn minst dat het niet handig is om snel door te fietsen om nog ff een plekkie te vinden om maar geen kwartiertje te moeten wachten.
En dan ook nog eens geen poot uitsteken als iemand bijna zn motor om laat vallen.

Als motorrijder zie je dat misschien ( al zou je ook kunnen denken "wat doet die idioot nou??? wil ze tussen de fietsers op de pont gaan parkeren?)....... maar als grijze duif op een fiets heb je geen flauw benul wat er in de wereld gebeurt buiten het dagelijkse theekransje in huize avondrood. enze is al veel te bang dat ze alleen gelaten wordt door haar begeleiders
 
Laatst bewerkt:
en tenslotte: wat ik al HELEMAAL niet begrijp: je wil n motorreis maken à la 'long way round/down/whatever'... en jullie beiden schrokken van DIT AL?? jezusssss....

er zijn nu al heel verschillende reacties......... We gaan die reis maken en zijn nu bezig met de voorbereiding en we gaan in die vier jaar die we nog hebben heel wat kilometers buiten NL ervaring opdoen.........

Ik heb daar vertrouwen in :+

jij el, maar op 4 medeforummers na ziet iedereen alleen maar ellende op de beeld. Moeten we daar straks met zijn allen onze ziektekostenpremie omhoog zien gaan omdat een non-talent toch naar het buitenland wil en tegen enorme kosten gerepatrieerd wordt, terwijl ze door haar rijstijl de hele groep in gevaar heeft gebracht.......... als ik mag stemmen stem ik


NEE​
 
Even relativerend: Wij als mf lezers krijgen alleen hetgeen we zien op beeld en lezen in de OP. Wat zich werkelijk afspeelde kunnen we hier vandaan (wellich dat anderen hierin exelleren) niet opmaken. Toegegeven; Het ziet er op beeld nogal 'onbeholpen' uit, maar ach, ik zie liever iemand wat 'stuntelen' dan een macho op motormeuk die met 180 over een dijkje knalt (maar die maken natuurlijk geen fouten, hoe kon ik me dat nou indenken...).
Als ik eerlijk het filmpje bekijk dan vind ik, puur op basis van dat korte stukje, dat een cursus motor beheersing echt veel zou kunnen betekenen. Alle aandacht die niet gaat zitten in het nadenken over de motor zelf, kan dan op het overige verkeer worden gericht. En dat is iets wat iedere motorrijder meer dan nodig heeft. Aandacht voor het verkeer om de fouten van jezelf te voorkomen en op te kunnen vangen van anderen.

Overigens ben ik gezond jaloers op jullie voorgenomen plannen :Y
 
jij el, maar op 4 medeforummers na ziet iedereen alleen maar ellende op de beeld. Moeten we daar straks met zijn allen onze ziektekostenpremie omhoog zien gaan omdat een non-talent toch naar het buitenland wil en tegen enorme kosten gerepatrieerd wordt, terwijl ze door haar rijstijl de hele groep in gevaar heeft gebracht.......... als ik mag stemmen stem ik


NEE​

Das toch wel heel kort door de bocht, dan moet je minimaal een kwart van motorrijdend Nederland buitenspel zetten, want, zoals al eerder gezegd, die wannabee racers hier te lande, maken precies dezelfde fout als de dame hier op het getoonde filmpje : Ze houden geen rekening met de meest onzekere factor bij het motorrijden: de anderen...
Deze vrouw kijkt niet uit en das een leermoment en kan het navertellen. Maar als ik hier zondags op B-wegen die hordes Nederlandse 'Rossi's' en consorten met minimaal 120+ over Duitse B-wegen zie schieten....en das willens en wetens, dan heb je het 'goed wijs'goed kapot.....

edit, Kooijtje was me dus al voor....
 
Laatst bewerkt:
Als beginnende motorrijder met ervaring en geen rijbewijs keek ik ook niet waar ik heen wilde ondanks veel (il)legale kilometers op vakantie 125cc's en zwaarder..

Mijn instructeur zag dat en paaide me met een CB-1 gifkikker, door de actievere zithouding (niet rechtop) moet je wel kijken waar je heen wil. Mijn tip is dan ook om voor je vrouw een kleine niet rechtopzit brommer en wat pilonnen te kopen en samen wat speciale verrichtingen te doen op een oefenterrein.

Elke boerenlul kan aan het gas hangen en mazzel hebben, maar kijken, kijken en nog eens kijken is de sleutel tot meer motorrijplezier weet ik uit ervaring :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan