Velgen poedercoaten -> adressen & prijzen

R6bbert

Die hard MF'er
24 jul 2003
816
0
Amsterdam
Heb inmiddels vele topics gelezen over poedercoaten en polijsten met daarin verschillende reacties 'ik heb een leuk adresje' of 'ik weet waar je het goedkoop kan laten doen', maar kan iemand me nou is concreet vertellen waar dat adresje is en hoeveel dat dan kost ?
Heb bijvoorbeeld al verschillende keren de naam WPC (Westland Poeder Coating) voorbij zien komen. Kan iemand me vertellen wat het adres is. Andere adressen zijn ook welkom. Liefst nog in omgeving Amsterdam. Thnx voor de reacties alvast.

Robbert
 
Juist ja.. B| B| B| .. heb dus gevraagd hoe ik ze moest afleveren.
Kreeg daarop te horen dat ze zelf de boel zouden afdichten.
Ik had op dat moment dus zelf de lagergaten met 2 metalen schijven afgedicht dus dat hoefden zij dan niet meer te doen.
Bij het afleveren van de velgen nog gewezen op de overige openingen van de velg!!!
EN DAAR ZOUDEN ZE REKENING MEE HOUDEN, MAAR BIJ HET OPHALEN VAN DE VELGEN BLEEK DUS OOK ALLE ANDERE GATEN TE ZIJN GEPOEDER-KLOOT! GVD!!! :( :( :( :( :(
Toen ik vroeg waarom kreeg ik als excuus te horen:"tja, dat wordt wel eens vergeten...".
Was in de eerste instantie wel blij want het resultaat was best oke maar nu ik al een paar uur bezig ben met schuren baal ik steeds meer.

Zeg niet dat ik je niet had gewaarschuwd.... O-)
 
Kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn tov spuiten?? En kan dit ook in metallic kleur (brons/goud)gecoat worden??

Gr,

Ronald


Poedercoaten geeft een elastische laag op het bewerkte oppervlakte. Dit maakt de behandelde oppervlakte oersterk. Is bestand tegen steenslag, maar ook veel beter tegen de bandenlichters van niet zo nette bandenboeren. Bij lak vliegen de schilfers er dan vanaf. Na vele jaren blijft de p/c laag nog als nieuw. Het is alleen een crime om de p/c er ooit weer af te krijgen.... Een goede coater kan alle RAL kleuren plus vele speciale coatings aanbrengen (transparant/metallic/ two tone etc). Wel is de " glans" anders als van een gespoten deel.
Ik laat mijn wielen alleen nog maar poedercoaten, geen lak meer voor mij.
Eenmalige investering voor jaaaren plezier!
 
ik heb mijn spullen nu naar hessels coating in breda gebracht
is niet duur maar is afwachten hoe het eruit ziet
frame : stralen , sqooren , coaten € 125
velgen: stralen , coaten , aflakken € 60 per stel

als ik ze terug heb zal ik foto's plaatsen

mvg 1500vulcano
 
ik heb mijn spullen nu naar hessels coating in breda gebracht
is niet duur maar is afwachten hoe het eruit ziet
frame : stralen , sqooren , coaten € 125
velgen: stralen , coaten , aflakken € 60 per stel

als ik ze terug heb zal ik foto's plaatsen

mvg 1500vulcano

En..? Heb je inmiddels al wat piccies om te laten zien wat het eindresultaat is van je frame en velgies??

Greetz,
 
heb gisteren mijn velgen bij de coater opgehaald!!! Super mooi geworden, moet betalen voor stralen en coaten, lakken 25 euri per wiel!!!! Dus 50 euri voor 2 wielen, nu nog ff paar dagen laten liggen en dan kunnen we weer blazen! Oh ja is alleen niet in de buurd van Adam maar in dordrecht!
 
Het frame van mijn Yamaha YZ 400 en de achterbrug liggen bij poeder coating westland, beiden worden ze gestaalt en gespoten in de gewenste kleur.

Voor het gehele frame betaal ik 160 euro, en de achterbrug 65 euro.

Volgens mij is dat een niet te dure prijs, want ik had daar een gespoten frame gezien, en die zag er :9 uit.
 
heb gisteren mijn velgen bij de coater opgehaald!!! Super mooi geworden, moet betalen voor stralen en coaten, lakken 25 euri per wiel!!!! Dus 50 euri voor 2 wielen, nu nog ff paar dagen laten liggen en dan kunnen we weer blazen! Oh ja is alleen niet in de buurd van Adam maar in dordrecht!
Waar heb je dat laten doen? brassto?
 
Ik heb een vakman met tijd over (beunhaasje), betaal voor glasparelstralen en daarna poedercoaten ongeveer 80 euro voor een setje velgen.

Voor mijn eigen spullen, frame, achterbrug en wat klein spul heb ik +/- 85 euro betaald (matzwart gecoat) dan nog een set velgen en wat klein spul van iemand anders erbij gedaan.

Het is van belang dat je alle pasvlakken goed afdicht, bouten in alle schroefdraad draait etc. Mijn "mannetje"controleerd alles nog nadat het is ingeleverd, indien het niet goed is gedaan veranderd ie het nog.
 
heb gisteren mijn velgen bij de coater opgehaald!!! Super mooi geworden, moet betalen voor stralen en coaten, lakken 25 euri per wiel!!!! Dus 50 euri voor 2 wielen, nu nog ff paar dagen laten liggen en dan kunnen we weer blazen! Oh ja is alleen niet in de buurd van Adam maar in dordrecht!


Euhm waarom moeten ze een paar dagen blijven liggen??? Nadat de coating door de oven is geweest en afgekoeld is het gewoon volledig uitgehard.

Heb tijdens één van mijn stages bij een constructiebedrijf gewerkt en regelmatig coatingwerk nog warm in de bus geladen en gemonteerd :X
 
heb gisteren mijn velgen bij de coater opgehaald!!! Super mooi geworden, moet betalen voor stralen en coaten, lakken 25 euri per wiel!!!! Dus 50 euri voor 2 wielen, nu nog ff paar dagen laten liggen en dan kunnen we weer blazen! Oh ja is alleen niet in de buurd van Adam maar in dordrecht!

Wat is het adres van deze coater? Lekker in de buurt voor mij.

Weet iemand nog evt een goede poedercoater in de buurt van Rotterdam?
 
Wat is het adres van deze coater? Lekker in de buurt voor mij.

Weet iemand nog evt een goede poedercoater in de buurt van Rotterdam?

ik heb mijn velgen voor mijn circuitfiets deze week opgehaald bij
Brasto en ziet er waanzinnig mooi uit !!!!!!
Ik heb er alleen 3 weken op moeten wachtten omdat ze het daar zo stervens druk hebben.
Ik heb ze aangeleverd zonder mijn lagers, maar je moet wel boutjes in de gaten van je velgen draaien want als daar die coating in komt dan ben je niet blij !! De rest plakken hun zelf af.

De prijs: 25 euro per velg.. dus stralen, coaten en een extra laag blanke lak er op !!!!!!!!!!!
(voor dat geld laat rassie ze ieder jaar opnieuw coaten )


p.s. cbrdave bedankt voor het adres en telnr. van Brasko


Brasto poedercoaten
Wattstraat 1 t/m 4
Dordrecht
Tel.: 078 6313394
vragen naar Andre (rijd zelf ook motor)

full
 
Brasto in dordrecht vraagt 25 euri per wiel, is ook gelakt maar dat lakken is bull shit, want ik ben erbij geweest omdat ie eerst mijn wiel had laten vallen dus heeft nieuwe velg moeten regelen, duurde mij te lang dus heb t zelf geregeld adres dan, hebben em zelf opgehaald betaald en mij 50 euri gerekend! Maar even over dat lakken dat is het zelfde proces is alleen andere poeder, het wiel word magnetisch gemaakt dan in poeder gespoten dan gaat ie half uurtje of 40 min in de oven van 180 graden af koelen en klaar met laklaag!!!!!!!! Dus is easy proces en als je vraagt naar andre is bedrijfsleider en rijd zelf ook motor dan komt t helemaal goed! Maar plak wel alle gaten zelf af om moeilijkheden te voorkomen ik ben nog wel 15 min met dremel bezig geweest maar hoe cares?
 
Brasto in dordrecht vraagt 25 euri per wiel, is ook gelakt maar dat lakken is bull shit, want ik ben erbij geweest omdat ie eerst mijn wiel had laten vallen dus heeft nieuwe velg moeten regelen, duurde mij te lang dus heb t zelf geregeld adres dan, hebben em zelf opgehaald betaald en mij 50 euri gerekend! Maar even over dat lakken dat is het zelfde proces is alleen andere poeder, het wiel word magnetisch gemaakt dan in poeder gespoten dan gaat ie half uurtje of 40 min in de oven van 180 graden af koelen en klaar met laklaag!!!!!!!! Dus is easy proces en als je vraagt naar andre is bedrijfsleider en rijd zelf ook motor dan komt t helemaal goed! Maar plak wel alle gaten zelf af om moeilijkheden te voorkomen ik ben nog wel 15 min met dremel bezig geweest maar hoe cares?
He, ik wil ook mijn velgen bij Brasto laten doen, alleen hadden ze het over 40 eurie per velg :? Maar goed, daar kom ik wel uit.
Heb alleen een (misschien dom) vraagje:
Je ventiel, laat je dat erin of haal je dat eruit? en zo ja, hoe????
 
He, ik wil ook mijn velgen bij Brasto laten doen, alleen hadden ze het over 40 eurie per velg :? Maar goed, daar kom ik wel uit.
Heb alleen een (misschien dom) vraagje:
Je ventiel, laat je dat erin of haal je dat eruit? en zo ja, hoe????


Ik wil mijn velgen ook laten coaten, misschien krijg je korting als we het tegelijk laten doen?
Je ventiel moet er wel uit, gewoon doorsnijden. Later nieuwe ventielen monteren.
 
He, ik wil ook mijn velgen bij Brasto laten doen, alleen hadden ze het over 40 eurie per velg :? Maar goed, daar kom ik wel uit.
Heb alleen een (misschien dom) vraagje:
Je ventiel, laat je dat erin of haal je dat eruit? en zo ja, hoe????

op 1 of andere manier houdt mij het daarom tegen... ben niet zo supertechnisch, maar wil wel graag mijn velgen laten spuiten.

en is het aanleveren zonder band neem ik aan? moet wel nieuwe banden laten monteren dus is wel te regelen. hoe zit het met je lagers? en je schijven en tandwielen? klinkt misschien dom, maar ik doe stukje bij beetje meer kennis op over het onderhoud e.d. van mijn motor....
 
Terug
Bovenaan Onderaan