Velorex aan CBX400F2

Johan-Pan

Rookie
14 feb 2005
2
0
Beste zijspanforummers,

Via een kennis ben ik op deze site terecht gekomen en wel omdat ik met de volgende vragen zit :

- Ik rij nu met een ST1100 maar ik ben nog altijd in het bezit van m'n eerste moto, een Honda CBX400F2. Om het gezinnetje eens mee te nemen op een occasioneel kort tripje (max. 200 km, nooit autosnelweg) in het weekend ben ik van plan om de CBX in volle ornaat te herstellen en er een velorex zijspan aan te hangen.

- Nu zag ik een advertentie van een Velorexje dat voor een zeer redelijke prijs te koop staat, maar nu komen de vragen :

kan dit aan mijn CBX aangebouwd worden ?

CBX :

http://www.hondacbx400f2.4t.com/images/honda_jpeg_1.jpg

Kan ik dit zelf of tot welke kenner kan ik me wenden ?

Waar moet ik op letten bij aankoop van het span ?

Alvast bedankt,

Johan
 
ja, dat kan.

erger nog: roestendoenze is er momenteel mee bezig.
roestendoenzefamiliemobiel
zo, dat is voorlopig voldoende leesvoer.
let bij het velorexje op de as en het wieltje, de originele as is niet echt overbemeten.
verder is het altijd leuk als de schoorstangen en klemmen erbij zijn.
zonder schoorstangen moet je er zeker niet teveel voor geven.
klemmen moet je toch zelf maken of kopen maar de originele zijn hardstikke universeel.

ik zou het doen, leuk project :}
 
- Nu zag ik een advertentie van een Velorexje dat voor een zeer redelijke prijs te koop staat, maar nu komen de vragen :
1
kan dit aan mijn CBX aangebouwd worden ?

2
Kan ik dit zelf of tot welke kenner kan ik me wenden ?

3
Waar moet ik op letten bij aankoop van het span ?
1
Kan zeker. De vraag is hoe ver wil je gaan in 't aanpassen vd motor.
2
Zelf zou ik niet zomaar doen. Of je moet eerst een hele studie doen van wat er allemaal bij komt kijken. Ik doe 't ism een gediplomeerde motor-fiets monteur, die al heel lang aan zijspannen sleutelt. Is trouwens een cb400f, dus ietsje ouder hondaatje, met ietsje minder pk's.
3
Kijk effe hoe compleet 't allemaal is. Fatsoenlijke zitting erin? Afdekzeiltje?
Ook de schetsplaten enzo waarmee die aan de vorige motor hing zijn bruikbaar als basismateriaal voor je eigen spul.
 
Waar woon je?
Bij ons in de buurt is er 1 die die dingen aanbouwd maaaaaaaaaaaaaaaaaar: Dat is niet echt goedkoop
Is het vermogen van die motor niet wat weinig om er een span aan te zetten?
 
Is het vermogen van die motor niet wat weinig om er een span aan te zetten?

een mz of een jawa hebben 20 pk, een ural zal daar niet veel boven zitten.
het is net wat je er van verwacht en ermee wil gaan doen.
met zo'n honda combinatie ga je natuurlijk niet even naar zuid frankrijk op en neer.
 
@ Jef : thanx....'t is toch ne schonen hé :]

@ Bikermouse : Ik ben van Schellebelle (midden Oost-Vlaanderen). Wat bedoel je met "niet goedkoop"? Zondag ga ik eens naar het bakje kijken, het hangt nu aan een oude Suzuki gsx750 waarvan het blok stuk is.

Dit is de advertentie : http://www.kapaza.be/detail/685099/
 
een kwestie van creatief zijn met tandwielen :)
Kweetniet hoe de versnellingen vd cbx400f2 zitten. Maar mijn 6 versnellings-bakkie heeft de laagste versnellingen erg dicht bij elkaar zitten.

Als ik onder de 5000toeren nog een beetje op willen trekken mbv andere ketting-tandwielen, schakel ik me echt helemaal lam. Ben ik bij 30kmu al naar de 3 aan 't schakelen onderhand. :P

('n paar tandjes verschil doe ik waarschijnlijk wel, maar dat probeer ik af te stemmen op een optimale kruissnelheid-toerental-verhouding in de 5e versnelling <- 6e is overdrive, die gebruik ik maar gewoon niet meer :o )
 
Terug
Bovenaan Onderaan