Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
ok, dat scheelt al.
En je maakt de doos dicht aan tenminste 1 kant?
En je maakt de doos dicht aan tenminste 1 kant?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Niet van een Mountain bike, van een kartDat is toch het achter veertje van een mountain bike?
Kloptok, dat scheelt al.
En je maakt de doos dicht aan tenminste 1 kant?
Pffff.Bedenk hoe stijf je het minimaal wil hebben en doe dat maal twee.
Tenzij je graag een schwenker wil. Dan moet je bovenstaande allemaal vergeten.
Maar hij zal toch wel een beetje mee moeten met de hobbels, putten en kuilen? Helemaal star, lijkt me dat je een flinke duw van rechts naar links, krijgt bij een drempel.Stijf.
Daar moet je idd wel een beetje op bedacht zijn, maar geloof me, dat leer je snel hoorMaar hij zal toch wel een beetje mee moeten met de hobbels, putten en kuilen? Helemaal star, lijkt me dat je een flinke duw van rechts naar links, krijgt bij een drempel.
Of is dat ondergeschikt... bij de baten in de bochtenwerk??
Gevaarzetting is het creëren van een situatie waarin er een kans op schade bestaat.Dat maakt voor de belasting niet veel uit, hoogstens voor de gevaarzetting.
Even voor mijn beeld, constructie moet stijf zijn, dan men je het natuurlijk ook over de connectie tussen de fiets en het span.De constructie moet stijf, daar mag geen beweging in zitten. Vering is een compromis dat negatief uitvalt voor het comfort. De motor of de bak mag niet over gaan hellen in een bocht. je probeert een kart te bouwen. En een kart heeft geen vering. Ideaal is een torsiestang. Lastig omdat je swing armen niet gelijk van lengte zijn en ook nog versprongen, maar dan kan de vering een stuk comfortabeler.
Ook wel een klein beetje afhankelijk voor wat je het span in gaat zetten. Bijvoorbeeld een Rus is veel softer geveerd dan een sportief span (of span waar je 110-120 mee rijd op de autobahn)Gevaarzetting is het creëren van een situatie waarin er een kans op schade bestaat.
Oke, even voor mijn leerproces, doel = star.
Dus te soepel in de vering is gevaarzetting, meer dan een unheimlich gefuhl.
(p.s misschien is een unheimlich gefuhl al gevaarzetting genoeg)
Persoonlijk vind ik het sjieker om de stabilisatiestang gewoon haaks op de motor te houden. Als je een beetje creatief omgaat met de armpjes dan geeft dat een heel mooi en goed resultaat.Als je dezelfde swing arm als de motor gebruikt natuurlijk niet, maar meestal heeft het zijspan een kortere swing arm als de motor. En dan ligt de as van het zijspan een centimeter of dertig voor denachteras van de motor. Dan moet je dus een stabilisatiestang maken die schuin loopt en/of verschillende armen heeft.
Zoveel is zeker!Als je eenmaal een stabilisatiestang hebt gehad, wil je nooit meer zonder rijden
Foto van boven af: a is het voorviel b is zijspan wiel en c is het achtwiel.Persoonlijk vind ik het sjieker om de stabilisatiestang gewoon haaks op de motor te houden. Als je een beetje creatief omgaat met de armpjes dan geeft dat een heel mooi en goed resultaat.
Op de BMW had ik dat zo gedaan:
Bekijk bijlage 1726430
A zit draaibaar vast aan de achterbrug in de buurt van het wiel
AB is een armpje
B zit met 2 stangkoppen vast aan het motorframe
BC is de stabilisatiestang
C zit met 2 stangkoppen vast aan de zijspanwiel ophanging, in de buurt van het wiel
CD is een armpje
D zit draaibaar vast aan het zijspan frame
De draaibare bevestigingen en de dubbele stangkoppen zijn nodig omdat alles tov elkaar in verschillende richtingen draait en beweegt.
Als je een paperclip in deze vorm buigt en de armpjes tussen duim en wijsvinger houdt krijg je een aardig beeld van hoe het beweegt en tordeert bij inveren.
Als je eenmaal een stabilisatiestang hebt gehad, wil je nooit meer zonder rijden
Dat is waar, maar ik behelp me voorlopig nog maar even zonder.Als je eenmaal een stabilisatiestang hebt gehad, wil je nooit meer zonder rijden
Ik zag er twee 90 graden hoeken in.Ik snap er niets van. De tekening van Slijptol lijkt een Z vorm. Maar het moet een U zijn. Als je de ene poot omhoog trekt moet de andere meegaan. Als het zijspanwiel inveert moet hij ook de vering van het achterwiel indrukken. Met een Z veert het zijspanwiel in en drukt hij de achtervork uit de vering en kantelt het spul juist extra.
Het lijkt er even op... als of bij mij het spreekwoordelijke kwartje begint te vallen, Motorachterbrug en zijspan vering werken samen??? is dat um?Ik snap er niets van. De tekening van Slijptol lijkt een Z vorm. Maar het moet een U zijn. Als je de ene poot omhoog trekt moet de andere meegaan. Als het zijspanwiel inveert moet hij ook de vering van het achterwiel indrukken. Met een Z veert het zijspanwiel in en drukt hij de achtervork uit de vering en kantelt het spul juist extra.