verblijf in/nabij La Roche-en-Ardenne

Rob-z

Die hard MF'er
1 nov 2015
665
67
In mei wil ik in mijn uppie een driedaagse trip door de Ardennen maken. Routes heb ik al en aankomst en vertrek is twee maal nabij La Roche-en-Ardenne. Nu zoek ik in de buurt van La Roche-en-Ardenne een slaapplek (hotel/herberg/airbnb/oid, geen camping omdat ik de spullen daar niet voor heb) voor twee nachten.

Nu had ik al wat ervaring met een plek in Mierchamps maar helaas deze is al volgeboekt.

Wie kent (wellicht biker gerelateerd) een leuk hotelletje, en ook voor een schappelijk tussendoor prijsje, om te verblijven en mogelijk ook de motor veilig (liefst binnen) kan staan? Wel of geen ontbijt is ook handig om te weten.

Ook heb ik al iets gevonden op airbnb. Best geinig en niet duur (€73,- voor twee nachten, zonder ontbijt o.i.d.)

Maar wie heeft ervaring met biker gerelateerd?

GPX viewer

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Dag_1_B-F-B_Helecine_-Givet(flirten_met_Franse_grens)_-_Natu-2.gpx
    430 KB · Weergaven: 22
  • Dag_2_La_Roche_En_Andenne_-_drielandenpunt_-_flirte-2.gpx
    526,3 KB · Weergaven: 20
  • Dag_3_Track-B_La_Roche_en_Ardenne_Helecine_220km-2.gpx
    281,9 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Zelf een aantal jaren geleden hier geweest. Vond het toen schappelijk geprijst en midden in de regio waar jij naartoe wil @Rob-z. Meen mij te herinneren dat de eigenaren ook een garage hadden aan de achterkant. Wellicht kan je die in overleg gebruiken? Waren in ieder geval wat mij betreft schappelijke mensen waarmee je prima kon overleggen en mooi plekkie om te verblijven.
 
Waarom geen camping , doen wij ook de laatste jaren maar dan huren we een sta caravan en kan voor 1 dag of 2 of 3 .
Vrouwtje wil ook geen tent maar een goed bed en dit bevalt ons tot nu toe altijd .
 
Ik ga volg. week naar C&P Buitensport toe (al is het wel kamperen), ik kan je naderhand eventueel wel voorzien van feedback..
Maar waarom niet eens dr. google raadplegen? volgens mij is er genoeg te verkrijgen. (booking e.d. sites)
En qua biker gerelateerd, dat is iets wat je voor jezelf moet afwegen. Het hierboven genoemde Motorhotel Baton Rouge vond ik persoonlijk helemaal niets, maar anderen zijn hier lyrisch over.. (en het ligt wel redelijk in de buurt van de door jou benoemde plaats)
 
Wat bedoel je met weinig actie? Zoek je een plek waar 60+'ers zich in een leren hesje weer even 16 wanen? dan zou ik er ook niet heen gaan... wil je het gewoon gezellig hebben, lekker eten (en dat is iets anders dan veel, wat bij de meeste motorhotels het geval is) een goed assortiment aan speciaalbieren... dan is het wel de juiste plek.
 
Ook ik kan Baton Rouge aanraden. Gemoedelijke sfeer, altijd wel iemand om mee te kletsen maar ook voldoende ruimte om lekker op jezelf te zijn. Heerlijk eten & drinken. En zeer fijne bedden, ook niet onbelangrijk. Motor staat in grote garage.

Plof na een mooie rit op één van de buitenbanken, bestel een Juupke en wissel sterke verhalen uit met andere motorrijders die inmiddels zijn binnen gekomen. De actie is vaak beperkt tot het aanduwen van een UNIEKE CAFERACER!!! waarvan de accu het begeven heeft, wat resulteert in weer een mooi verhaal, een schouderklopje en een biertje van de eigenaar.
 
Nee hoor, niet alleen voor groepen. Staat er ook niet.
Misschien kijk ik er overheen: Tarieven
Klopt dat het er niet letterlijk staat. Maar als je alleen bent dan kom je in de situatie dat je op een grotere kamer komt.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-04-29 om 19.33.30.png
    Schermafbeelding 2022-04-29 om 19.33.30.png
    18,4 KB · Weergaven: 24
  • Schermafbeelding 2022-04-29 om 19.34.09.png
    Schermafbeelding 2022-04-29 om 19.34.09.png
    17,4 KB · Weergaven: 26
Het is een airBNB geworden incl. ontbijt voor €75,- (2 nachten)

De vele opties heb ik nagezocht en al gauw bleek dat de kamers minimaal voor 2 personen is. Nu klein maar fijn en op steenworp afstand leuke restaurantjes en een cafe. We gaan het zien.

Na een dag toeren (minimaal 8 á 10 uur) ben ik wel moe en kan ik lekker slapen :)
 
De routes die ik ga rijden. Moet ongetwijfeld mooi zijn.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-05-01 om 22.36.03.png
    Schermafbeelding 2022-05-01 om 22.36.03.png
    60,3 KB · Weergaven: 46
  • Schermafbeelding 2022-05-01 om 22.36.38.png
    Schermafbeelding 2022-05-01 om 22.36.38.png
    119,6 KB · Weergaven: 50
  • Schermafbeelding 2022-05-01 om 22.37.11.png
    Schermafbeelding 2022-05-01 om 22.37.11.png
    69,6 KB · Weergaven: 47
Het maakt niet uit waar je rijdt, in deze omgeving. Het is overal prachtig om te kijken. Hou er wel rekening mee dat de wegen in een erbarmelijke staat verkeren en je goed op moet blijven letten. Gisteren was het hier en daar druk. Alsof iedereen met een GS en Multistrada aanwezig was en we hebben ook veel Goudvleugels gespot onderweg.
 
Zijn er GPX-files beschikbaar ? O-):)
Ik heb ze in mydrive staan. Ik kan ze downloaden en ergens plaatsen. Hier??

Overigens rij ik alleen omdat de maten waarmee ik rij veelal moeten werken op de momenten wanneer ik kan. Zijn er meerdere die alleen rijden zodat je wellicht samen/gezamenlijk een rit zou kunnen maken?
 
Ik heb ze in mydrive staan. Ik kan ze downloaden en ergens plaatsen. Hier??

Overigens rij ik alleen omdat de maten waarmee ik rij veelal moeten werken op de momenten wanneer ik kan. Zijn er meerdere die alleen rijden zodat je wellicht samen/gezamenlijk een rit zou kunnen maken?
In dit topic lijkt me een prima plek. *D
Eventueel in de openingspost.
 
In dit topic lijkt me een prima plek. *D
Eventueel in de openingspost.
Zo gezegd zo gedaan, laat maar weten of het goed gaat.

Wie weet zie ik een mede forumgenoot tijdens de ritten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan