Ach ja, de Telegraaf?De Telegraaf schrijft vandaag:
AMSTERDAM - Europa wil tweetaktmotoren in brommers en grasmaaiers gaan verbieden.
Volgens de Europese Commissie stoten die motoren meer fijnstof uit dan vrachtwagens, zo melden Belgische media.
De commissie hoopt dat de industrie zelf zal overschakelen naar schonere viertakt.
De Belgische europarlementariër Saïd El Khadraoui is blij met de plannen. “Als we streng zijn voor personenwagens en vrachtwagens, lijkt het me logisch dat we dat ook zijn voor zwaar vervuilende brommers en scooters.'
De aandacht ligt, zoals zo vaak in dit soort milieu-kwesties, niet op de juiste plek!
Lees het eens goed: het gaat over 2-takt grasmaaier- en scooter-blokken. My God! Laat één 747 één keer per jaar minder vliegen, en het voordeel voor het milieu is al vele malen groter!
Dit is (lekker) makkelijk scoren denk ik, relatief makkelijk in te voeren. Maar de echte problemen liggen bij de grote vervuilers (vrachtwagens - luchttransport - China - etc.). Dáár zijn, heel snel, grote milieu-voordelen te behalen..!
De aandacht ligt, zoals zo vaak in dit soort milieu-kwesties, niet op de juiste plek!
Lees het eens goed: het gaat over 2-takt grasmaaier- en scooter-blokken. My God! Laat één 747 één keer per jaar minder vliegen, en het voordeel voor het milieu is al vele malen groter!
Dit is (lekker) makkelijk scoren denk ik, relatief makkelijk in te voeren. Maar de echte problemen liggen bij de grote vervuilers (vrachtwagens - luchttransport - China - etc.). Dáár zijn, heel snel, grote milieu-voordelen te behalen..!
Mensen snappen het nog steeds niet.
Het argument is....het tegen gaan van mileu verontreiniging,
het doel is,....geld uit je zakken kloppen.
Politici hebben nergens verstand van behalve hoe ze met juist geselecteerde
woorden alles naar hun hand zetten, om hun uiteindelijk hun eigenbelang te dienen.
er wordt in een kamertje door een "advi-zeur-tje" iets bedacht om geld aan te verdienen.
Dat wordt dan klakkeloos overgenomen. Maar er wordt niet verder gekeken dan dat alles wat ons kleine landje doet om het mileu te ontzien, teniet gedaan wordt door andere, grotere landen / continenten.
Duidelijk een geval van "het jongetje voorin in de klas die altijd met zijn vingertje omhoog zit en brult IK WEET HET, IK WEET HET,... JUF MAG IK HET ANTWOORD GEVEN!"
Het nederlandse credo "ik worstel en kom boven" moet worden verandert in " Ik naai en verdien hopen"
Dat weet ik ook wel bijna zeker dat een grote 'milieu-crash' onvermijdelijk is...gewoon omdat iedereen alleen naar zichzelf blijft kijken.
En dat geld...inderdaad is het milieu maar een drogreden...maar dat zouden ze anders toch met een ander excuus pakken.
Wat een FEIT is, is dat overheden veel geld opslorpen...maar dat is nu net de crisis. En de oorsprong van de crisis is dat we te veel consumeren...en daar ben je weer gelinkt met het milieu.
Persoonlijk denk ik wel dat 2takten bannen de wereld niet gaat redden, je hebt inderdaad iets fundamentelers nodig...maar dat zal geen pretje worden.
De aandacht ligt, zoals zo vaak in dit soort milieu-kwesties, niet op de juiste plek!
Lees het eens goed: het gaat over 2-takt grasmaaier- en scooter-blokken. My God! Laat één 747 één keer per jaar minder vliegen, en het voordeel voor het milieu is al vele malen groter!
Dit is (lekker) makkelijk scoren denk ik, relatief makkelijk in te voeren. Maar de echte problemen liggen bij de grote vervuilers (vrachtwagens - luchttransport - China - etc.). Dáár zijn, heel snel, grote milieu-voordelen te behalen..!
over china en india heb je wel gelijk, in europa niets minder dan de ene belasting achter de andere, en zij vervuilen er maar op los
LANG LEVE DE 2TAKT
In de watersportwereld mogen er geen tweetacktmotoren meer verkocht worden vanaf anno 2008.Het wordt hier toegespitst op brommers en grasmaaiers, maar dat is natuurlijk geen grote stap naar een offroadAch ja, de Telegraaf?
In de watersportwereld mogen er geen tweetacktmotoren meer verkocht worden vanaf anno 2008.
Ze mogen alleen de overjaarige tweetacktmotoren nog verkopen die ze nog op voorraad hebben.
Waar zijn ze ook weer mee bezig..
De meeste scooters en brommers zijn 2 takt er zijn maar een aantal die 4 takt zijn.
Het geldt dan toch alleen voor nieuwe brommers,motoren en scooters neem ik aan.
Hoe willen ze dat doen met machine's die 2 taktzijn en al op de weg rond rijden?
Allemaal gaan opkopen?
Wat een apparte regel is dit.
Net zoiets als dit:
Nieuws: Eurlings wil snelheidsbegrenzer voor notoire hardrijder