Verbouwen CB 550

Spocky

Die hard MF'er
8 apr 2002
343
0
Tilburg
Ik wil in de winter mijn CB550 gaan veranderen. Het matzwarte kleurtje wat er nu op zit vind ik niet echt mooi. Ik heb een beetje zitten surfen op internet en kwam een paar leuke plaatjes tegen van leuke Hondaatjes

full
 
Leuk, was ik ook van plan met mijn CB250 maar verder dan M-stuurtje, ander zadel en mooi dubbel rond achterlicht zal het wel niet komen (als het al zo ver komt).

Maar als je er echt veel werk van maakt kan het wel iets héél moois worden, ziet je blok er ook nog een beetje mooi uit?
 
Leuk, was ik ook van plan met mijn CB250 maar verder dan M-stuurtje, ander zadel en mooi dubbel rond achterlicht zal het wel niet komen (als het al zo ver komt).

Maar als je er echt veel werk van maakt kan het wel iets héél moois worden, ziet je blok er ook nog een beetje mooi uit?

Mijn blok heeft alleen een likje verf nodig. Het aluminimum ziet er nog perfect uit.
 
Go for it!

Ik vind die engelse cafe racers (triton enz) altijd zo mooi, die hebben meestal geen achterspatbord, dat heeft echt wel wat.
 
Hier in de wijk staat ook een heel mooi ding, zal eens een keer een fotootje maken voor je.
 
Mooie hondatjes! Vooral die laatste.

Als je er mee bezig gaat zorg dan wel voor goede (~dure) verf zodat je er lang plezier van hebt.
 
Mooie hondatjes! Vooral die laatste.

Als je er mee bezig gaat zorg dan wel voor goede (~dure) verf zodat je er lang plezier van hebt.

Ik ga hem natuurlijk niet zelf spuiten, dat laat ik aan een proffesional over. Ik weet nog niet wat voor kleurtje ik moet kiezen. Ik vind een opvallende kleur wel mooi, maar ik vind hoogglans zwart ook wel erg :9~
 
Ha, die Sjaap;

Een lesje geschiedenis? De ultieme caféracer is ofwel een Egli-Vincent (Vincent 1000cc v-twin in Egli frame) of een Triton: dit is de combinatie van het onverslaanbare Norton Featherbed frame (van de Manx Nortons) met daarin een Triumph Bonneville (liefst een pre-unit, dus met losse bak) blok. Zo bestaan er ook Norbsa(Norton/BSA), Norfield (Norton/Enfield) enz. combinaties.
 
Ha, die Sjaap;

Een lesje geschiedenis? De ultieme caféracer is ofwel een Egli-Vincent (Vincent 1000cc v-twin in Egli frame) of een Triton: dit is de combinatie van het onverslaanbare Norton Featherbed frame (van de Manx Nortons) met daarin een Triumph Bonneville (liefst een pre-unit, dus met losse bak) blok. Zo bestaan er ook Norbsa(Norton/BSA), Norfield (Norton/Enfield) enz. combinaties.


Oops, shame on me })
 
Ha, die Jkoehorst;

Als je heel goed zoekt vind je misschien nog wel ergens een originele Submondaki. Deze merknaam stond voor de (fictieve) superbike die in de jaren '70 een hoofdrol speelde in de advertenties (in de vorm van een strip) van Vos uit Oss; dealer van SUzuki, BMw, hONDa en kawasAKI.
 
sjaap heeft ervaring met het matzwart spuiten van brikkies misschien kunnen jullie overleggen?????? :P :P
 
Spocky!!

Wat een toeval, die gele 550 met het zilveren frame was ook mijn voorbeeld...

Ik heb afgelopen winter m'n 500Four onder handen genomen:
- ALLES wat van alu is is gepolijst (haren kammen maar!)
- Frame gepoedercoat (zilverkleurig..net als een echte superbike ;)
- Tank en zijkappen gespoten (RAL 1003 Signalgelb)
- Wielen opnieuw gespaakt, achter gelijk bredere velg gemonteerd *D
- UITERAARD M-stuur en Giuliari sportbuddy erop geschroefd
- Dubbele geperforeerde schijfrem
- Cilindertjes maatje opgeboord, dus ook nwe zuigertjes etc
- 130 achterband...breder gaat echt niet in de standaard achterbrug
en nog wat kleine dingen...

Al met al wel een frisse CB...

Om het forum niet te traag te maken, geef ik de plaatjes wel slechts ff als link:
http://members.ams.chello.nl/bpomp/images/DSC00389.JPG
http://members.ams.chello.nl/bpomp/images/DSC00390.JPG

Tsja, je moet wat met je brik, nietwaar? :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan