Verbouwen GS1000E

Bekijk bijlage 1809303
Bekijk bijlage 1809304

Het spatbord laat ik zo. Wel deels wit spuiten natuurlijk.
De ketting wordt een 530 met achter een 48'er. De tandwieldrager is van de GS1000 en de ketting gaat mooi langs de band zover ik kan zien. Voor komt een 17 tands. Offset nog te bepalen. Ik lees dat er vaak een 16mm offset wordt gebruikt. Ik ga er even vanuit dat de 6 mm spacer (bij een tandwiel zonder rubber) hier van afgaat en de daadwerkelijke offset t.o.v. origineel 10 mm is. Ik ben benieuwd..
Ik heb nog een 10 mm 15 tanden offset tandwiel liggen die op een gs1000 past.
Ooit voor een klant gemaakt die had uiteindelijk een andere maat nodig.
Is alleen wel voor een 520 ketting.
Nog nooit gebruikt.
 
Ik heb nog een 10 mm 15 tanden offset tandwiel liggen die op een gs1000 past.
Ooit voor een klant gemaakt die had uiteindelijk een andere maat nodig.
Is alleen wel voor een 520 ketting.
Nog nooit gebruikt.
Bedankt voor je aanbod! :t Maar 10mm is helaas te weinig en ik heb reeds 530 tandwielen en ketting.
 
@seabird, ik heb 16mm off set. Maar dat was te veel, dus heb ik die bus die achter het tandwiel zit korter gemaakt, en een bus/dikke ring/spacer aan de andere kant van het tandwiel.

Mijn advies is, gebruik een laser aligner, zet die op het voortandwiel en ga van daar verder kloten.
Zo'n laser werkt veel beter / nauwkeuriger dan wat je ook maar doet.
Het lijkt of je het goed doet, tot je het gaat controleren..
 
Ook nog een tip.

Zorg dat je achterwiel recht in de achterbrug staat en niet uitgaan van de streepjes bij de wielas.
Je kan beter de afstand tussen de achterbrugas en wielas meten aan beide kanten .
Dit is namelijk een probleem wat ik heel veel tegenkom .
 
@seabird, ik heb 16mm off set. Maar dat was te veel, dus heb ik die bus die achter het tandwiel zit korter gemaakt, en een bus/dikke ring/spacer aan de andere kant van het tandwiel.

Mijn advies is, gebruik een laser aligner, zet die op het voortandwiel en ga van daar verder kloten.
Zo'n laser werkt veel beter / nauwkeuriger dan wat je ook maar doet.
Het lijkt of je het goed doet, tot je het gaat controleren..
Bedankt voor de tip. Ik hoop eigenlijk dat de 16 mm gaat passen. Maar afdraaien van die bus is een goed idee als deze toch te groot mocht zijn.
 
Ook nog een tip.

Zorg dat je achterwiel recht in de achterbrug staat en niet uitgaan van de streepjes bij de wielas.
Je kan beter de afstand tussen de achterbrugas en wielas meten aan beide kanten .
Dit is namelijk een probleem wat ik heel veel tegenkom .
Goed plan! :t
 
1665236239651.png


Even uitproberen met een normale 17 tands kettingwiel. Het is wel krap! En zo'n uitstulpsel op het frame helpt niet. (schroefdraad van de bevestiging stepje).
Dat wordt nog even vijlen..
 
Zou eerst maar eens kijken of je wat van de tandwieldrager in het achterwiel kan afhalen.
Als je minimaal 5 mm tussen de band en ketting houdt is dat voldoende.
Want dan kan je van het frame afblijven.
 
Laatst bewerkt:
Zou eerst maar eens kijken of je wat van de tandwieldrager in het achterwiel kan afhalen.
Als je minimaal 5 mm tussen de band en ketting houdt is dat voldoende.
Want dan kan je van het frame afblijven.
Ja dat zou ook kunnen maar ik ben bang dat de minimale afstand al bereikt is. Een kleiner tandwiel achter is misschien ook nog een optie.
 
Ja dat zou ook kunnen maar ik ben bang dat de minimale afstand al bereikt is. Een kleiner tandwiel achter is misschien ook nog een optie.
Hoe ver zit de ketting van de band?
Er zit een bus tussen wiel en tandwieldrager.
Haal die er tussen uit, zet drager in het wiel, tik het er goed in, en ga vanuit daar meten en bepalen.
 
Wat voor wiel zit er in?
Ik heb bijvoorbeeld in mijn gsx1100 een achterwiel van een gsx-r1100, met de originele tandwieldrager van de gsx1100.
Dit past 1 op 1 en is 5-6 mm lager/smaller dan die van de gsx-r1100. Zal zeker niet voor alle wielen opgaan maar als tip....
 
Wat voor wiel zit er in?
Ik heb bijvoorbeeld in mijn gsx1100 een achterwiel van een gsx-r1100, met de originele tandwieldrager van de gsx1100.
Dit past 1 op 1 en is 5-6 mm lager/smaller dan die van de gsx-r1100. Zal zeker niet voor alle wielen opgaan maar als tip....
Ik heb een GSXR1100 achterwiel met de tandwieldrager van de GS1000. Deze is inderdaad ca 5 mm smaller.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde je een PB sturen, maar schijnbaar mag je geen producten of diensten zo aanbieden..

Ik heb een clutch master en slave cilinder liggen om een GS1000 koppeling hydraulisch bedient te maken, dit heeft de maten van een Bandit, slave en master horen bij elkaar, beiden in working order, slave is niet kompleet, moet een O-ring en een ontluchtingsnippel (M8) hebben.
Banjobouten M10 x 1.
Slave seal is bijna nieuw. Moet een lik verf hebben. Remolie en spuitbus verf gaan niet echt samen ;)


Heb je hier eventueel belang bij? Ik denk ik vraag het hier eerst voor ik het te koop zet.. (voor weinig)
 
Ik wilde je een PB sturen, maar schijnbaar mag je geen producten of diensten zo aanbieden..

Ik heb een clutch master en slave cilinder liggen om een GS1000 koppeling hydraulisch bedient te maken, dit heeft de maten van een Bandit, slave en master horen bij elkaar, beiden in working order, slave is niet kompleet, moet een O-ring en een ontluchtingsnippel (M8) hebben.
Banjobouten M10 x 1.
Slave seal is bijna nieuw. Moet een lik verf hebben. Remolie en spuitbus verf gaan niet echt samen ;)


Heb je hier eventueel belang bij? Ik denk ik vraag het hier eerst voor ik het te koop zet.. (voor weinig)
Hi Reinhoud, erg bedankt voor je aanbod. Maar ik heb reeds nieuwe spullen voor de kabelbediening in huis en wil dit niet gaan veranderen. Mogelijk is er een andere geïnteresseerde op dit forum?

Grt Bert
 
Terug
Bovenaan Onderaan