Starter valves hebben een leiding naar het luchtfilter en werken als by pass wanneer je de gaskleppen dicht hebt staan (gas los). Het aanzuigen van lucht gaat dan alleen via deze valves. Theoretisch hebben deze valves dus steeds minder invloed naarmate de gaskleppen verder open staan.In de handleiding wordt gesproken over "starter valves". Als ik de foto zie loopt ook hier een brandstofleiding naar toe.
Normaal spuit een injectiesysteem extra brandstof in als de motor koud is en ik denk dat deze "valves" dat dus ook doen. Veel korte stukken met koude motor gaat ie dus echt van zuipen.
Starter valves hebben een leiding naar het luchtfilter en werken als by pass wanneer je de gaskleppen dicht hebt staan (gas los). Het aanzuigen van lucht gaat dan alleen via deze valves. Theoretisch hebben deze valves dus steeds minder invloed naarmate de gaskleppen verder open staan.
De fuel rail voorziet alleen de injectoren van benzine. Als de motor koud is gebruikt hij meer benzine, maar dat heeft in principe niets met deze valves te maken.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------nee nog niet moet je weer liggen registreren en dat typen met de pc ben ik zo al geen krak in dus gewoon nog even afwachten op de reactie's hier en dan zien we we wel weerzoveel dorst heb ik zelfs niet.
al iets gevraagd op de andere fora?
Beter verbruik uitrekenen/vergelijken bij 3-5 tankbeurten achter elkaar; stand van de motor, vloerhelling geeft al gauw plus of min een liter wat in de tank gaat.