Vergelijking RT850 en 1150 door ervaren RT-ers aub

25-kw-g-belg-s-500

Die hard MF'er
28 dec 2005
495
0
limburg
Beste,

Mijn broer is aan het twijfelen tussen een BMW rt850 of RT1150 voor pendelverkeer (40) kilometer enkel (minder recreatief) voor alle-weer gebruik. Hij rijd ook geen duo. Hij heeft ervaring met een suzuki tl1000s en de bmw f650 funduro maar rijd ondertussen al enkele jaren niet meer.

kan iemand die ervaring heeft met beide eens een aantal fundamentele verschillen vermelden, kwestie van onderhoud, verbruik etc.

heeft de 850 louter minder vermogen of zijn er nog belangrijke zaken.

bij voorbaat dank
 
Beste,

Mijn broer is aan het twijfelen tussen een BMW rt850 of RT1150 voor pendelverkeer (40) kilometer enkel (minder recreatief) voor alle-weer gebruik. Hij rijd ook geen duo. Hij heeft ervaring met een suzuki tl1000s en de bmw f650 funduro maar rijd ondertussen al enkele jaren niet meer.

kan iemand die ervaring heeft met beide eens een aantal fundamentele verschillen vermelden, kwestie van onderhoud, verbruik etc.

heeft de 850 louter minder vermogen of zijn er nog belangrijke zaken.

bij voorbaat dank

De 850 RT en 1150 RT zijn tot op de laatste bout de zelfde motorfietsen. Het enige verschil is dus dat de 850 een kleinere cilinder/ zuiger heeft...
Ze rijden dus vrijwel hetzelfde, maar als je de keus hebt zou ik zeker voor de 1150 gaan. Het is geen echte lichtgewicht, dat extra vermogen is dus wel lekker.
Daarnaast zijn 850's vaak ex politie motorfietsen, wat betekend dat de kans bestaat dat het een flink afgeragde/ uitgeleefde fiets betreft...
 
Volgens mij zijn de grootste verschillen de volgende,

850 cc, 1150 cc
5 bak, 6 bak
geen abs, wel abs
geen rembekrachtiging, wel rembekrachtiging

Als de prijs overeen te komen is dan is de 1150 favoriet...
 
850 loopt soepeler en heeft minder last van kfr
 
Ik heb ze allebei gereden. Ik zou voor privé-gebruik de 850 kiezen. Die pk's mis je niet in het dagelijkse verkeer.

De 850 vond ik soepeler lopen. Minder trillingen, lekkerder lopen bij lage toerentallen. Pas boven de 150 begon ik her vermogen van de 1150 te missen.
 
Ik heb ze allebei gereden. Ik zou voor privé-gebruik de 850 kiezen. Die pk's mis je niet in het dagelijkse verkeer.

De 850 vond ik soepeler lopen. Minder trillingen, lekkerder lopen bij lage toerentallen. Pas boven de 150 begon ik her vermogen van de 1150 te missen.
Klopt helemaal, maar nederlanders hebben kleine piemeltjes, dus iedereen wil een dikke.
 
Volgens mij zijn de grootste verschillen de volgende,

850 cc, 1150 cc
5 bak, 6 bak
geen abs, wel abs
geen rembekrachtiging, wel rembekrachtiging

Als de prijs overeen te komen is dan is de 1150 favoriet...

Mijn r850rt bouwjaar 1998 heeft wel ABS. ;)
 
Ik rij op de R850RT (1999).

Het is een heerlijke motor en ik ben nog nooit vermogen tekort gekomen. Ook niet bepakt en met een passagier. Ik heb wel wat problemen gehad met mijn ABS maar dit lag aan het vermogen van mijn accu (er zat een te kleine in).

Een echte aanrader dus. Op de 1100 en 1150 heb ik nog nooit gereden dus daar kan ik niks over zeggen.

Suc6 met de keuze.

Gr. Jeroen
 
Ik rij op de R850RT (1999).

Het is een heerlijke motor en ik ben nog nooit vermogen tekort gekomen. Ook niet bepakt en met een passagier. Ik heb wel wat problemen gehad met mijn ABS maar dit lag aan het vermogen van mijn accu (er zat een te kleine in).

Een echte aanrader dus. Op de 1100 en 1150 heb ik nog nooit gereden dus daar kan ik niks over zeggen.

Suc6 met de keuze.

Gr. Jeroen
Ik heb een R850RT gereden van 1998 en daar zat toen ook al ABS op.

Ik heb een aantal keren een 1100 meegekregen als de mijne een beurt had en merkte amper verschil. Ik vond de 850 krachtig genoeg, ook met een duo en vol gepakt met bagage heeft tie meer dan voldoende vermogen, ook in de bergen.
 
De 850 heeft inderdaad veel minder last van kfr en hij neemt over het algemeen ook minder olie

gr Marten
 
rij zelf sinds kort r1150r prima motor maar tegen de tijd dat ie de beurt nodig heeft
meer last van kfr'n
verbruikt ook iets olie(hoort erbij Zeggen ze)

proefgereden op een 850 deze reed idd soepeler.

zorg wel dat je een groter windscreen neemt (onderhandelen bij verkoper) dit is nl wel prettiger bij dagelijks gebruik
 
Terug
Bovenaan Onderaan