Nee geen vervoermiddel. Gewoon ruim sportief weggebruik. Bekende weggetjes.Waar hebben we het over? Gewoon op straat rijden om van A naar B te komen, of sportief straatrijden, of racen? En heb je het dan over nu racen, of een natte zomerse circuitdag?
dat laatste deel klopt nauwelijks, tenzij je 10den van seconden "langzamer" vindt. je vering zal er in alle geval quasi niets van merken.Jan, dat was juist bij de autos de crux. Alles gaat wat langzamer waardoor je langer over hobbels en kuilen doet.
Grote vraag is hoe je je vering en demping nu hebt staan op een straatmotor. Gewoonlijk - in eder geval bij mij - is een "straatsetting" sowieso al een compromis vanwege de grotere diversiteit aan wegdek (hobbels, klinkers, etc) tov een circuit waarbij in ieder geval de demping iets zachter komt te staan.Zeer waarschijnlijk. Maar als ze versleten zijn komen er nieuwe op. Ik schat dat ik er wel een paar dagen mee wegkom. Doordat ik me rijbewijs niet kwijtwil doe ik tussen twee bochten niet vol uitaccelereren. Op rechte eindjes hier in Forepark haal je best 150 - 200. Dat zou mongolenwerk zijn
Sportief rijden op straat is uberhaupt gekkenwerk, maar dat is een heel ander topic. Ik ken mijn weggetjes hier beter dan menigeen het circuit kent, rij mijn rondjes opbouwend en ik heb al zo vaak gezegd: palen zijn taboeWanneer je in de regen op straat sportief rijdt ben je niet slim bezig.
Lijkt... zekerheid kan je niet geven..Het lijkt mij dan ook compleet zinloos indien je met een gezond verstand deelneemt aan het verkeer in de regen.
Dit maakt sense, na je belerende bijdrage waar je me in het ziekenhuis aan mag herinnerenOp het circuit wellicht. Ik kan het daar met enkel regenbanden als aanpassing prima af.
Er is niemand die me dat kan vertellen. Het wordt waarschijnlijk een experiment en ik zal het er met de jongens waar ik die banden vandaan haal best even over hebben. Ze hebben wel enige ervaring...Grote kans dan een circuit-gerichte regenband bij straatgebruik minder grip heeft dan een sporttour/straatband omdat hij bij gebrek aan snelheid helemaal niet lekker in zijn temperatuurbereik moet werken.
Ik niet in ieder geval, maar ik kan me voorstellen dat er op de researchafdelingen van bandenfabrikanten wel mensen werken die er goed onderbouwde ideeën bij hebben hoor.Er is niemand die me dat kan vertellen. Het wordt waarschijnlijk een experiment en ik zal het er met de jongens waar ik die banden vandaan haal best even over hebben. Ze hebben wel enige ervaring...
Ik vind dit sowieso leukere dingen om te doen dan een stukkie carbon of een ledlampie monteren.
Autobussen, voorrangsvoertuigen, moeders met kinderwagens, scooters zonder licht door rood licht. Nog een paar?liggen er op het circuit ook natte bladeren, plasticzakjes grind en blubber?
Nee gewoon full wets. Er zitten supercorsas op. Daarom staat die motor nu stil.