Veringinstelling Suzuki GSX1400

Biggest four

MF veteraan
19 feb 2003
1.184
116
Welke GSX1400 rijder heeft voor mij een advies over de veringinstelling. Ik heb nu (weer) de fabrieksinstelling ingesteld, want dat is lekker comfortabel. Soms rij ik wel eens met kennissen (FZR1000, Fireblade) die natuurlijk met het knietje aan de grond gaan. Wil ik niet en hoeft ook niet met een naked bike. Toch geeft een iets sportievere afstelling wel wat meer feedback in de bochten. Ik heb daarom laatst een sportieve afstelling ingesteld uit een of ander buitenlands motorblad. Bleek weer veel te hard :( . De GSX-vering is zo veelzijdig in te stellen: wie weet wat een redelijk sportieve afstelling is, zonder het comfort :] van de GSX te veel geweld aan te doen?

Greetings
 
Op vrijdag 21 februari 2003 19:42 schreef Biggest four het volgende:
... die natuurlijk met het knietje aan de grond gaan. Wil ik niet en hoeft ook niet met een naked bike.
Wablieft ??? |(
 
Kom op nou zeg! Je kunt toch een hoop zelf "uitvogelen"?
Instellingen uit een boekje zijn vaak ook alleen maar persoonlijke instellingen van een motorjournalist bij bepaalde circuitomstandigheden...

Er zijn zoveel variabelen dat het niet aan te geven valt wat voor jou de juiste instelling is! Af fabriek staat ie lekker ergens middenin zodat iedere motorrijder ermee overweg kan. Van daaruit kun je je persoonlijke wensen de vrije hand laten. Probeer gewoon van hieruit telkens in kleine stapjes richting de voor jou gewenste instllingen te werken. Tip: Schrijf iedere keer als je iets veranderd dit op in een kladblokje en stop dat samen met je schroevendraaier in je binnenzak. Nog een tip: Verander telkens maar één ding tegelijk!!

Als het goed is staat er in je gebruiksaanwijzing wel het één en ander over het instellen van je vering en anders zoeken we wel effe wat op voor je...

Succes!
 
Stoef,

Bedankt voor je reactie. In het instructieboekje staat inderdaad wel hoe je de instelling kunt veranderen. Ik ga de komende weken wat uitproberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan