Verkeerd rijbewijs gekregen!

Sandez

Rookie
30 jan 2007
6
0
Delft
zo, dit wordt mijn eerste post nu ik me onder het motorrijdende volk heb geschaard.
vandaag mijn rijbewijs opgehaald in delft, en ergens wist ik dat ik het moest controleren.
Maar thuis aangekomen (gemeente kantoor ondertusen gesloten) zie ik dat ik naast m'n categorie B nu m'n categorie AM (bromfiets) rijbewijs heb en geen A!!!
nu gekalmeerd en besloten om morgen maar weer langs te gaan bij de leuke dames achter de balie, vroeg ik me af waar zoiets nou eigenlijk fout kan zijn gegaan.

een van jullie die bekend met zulk soort fouten? ik ben in ieder geval van mening dat ik niet nog eens ga betalen voor een nieuw rijbewijs...
 
Balen zeg!! Wel een erg stomme fout van degene die je het rijbewijs heeft gegeven. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat je er niet nog eens voor gaat betalen.
 
zo hebben ze bij mij ooit bijna tegelijk mn zwaar rijbewijs gegeven op mn 18e :p

jammer dat ik zo eerlijk ben :(
 
Dus je hebt al dat lesgeld uitgegeven aan een brommerrijbewijs :P

Ik hoop voor je dat ze dit wel even netjes voor je oplossen en dat je gauw van je echte rijbewijs kunt genieten. Je het toch hopelijk nog wel iets van papieren waarmee je kunt aantonen dat het echt om een A rijbewijs ging ?
 
Dus je hebt al dat lesgeld uitgegeven aan een brommerrijbewijs :P

Ik hoop voor je dat ze dit wel even netjes voor je oplossen en dat je gauw van je echte rijbewijs kunt genieten. Je het toch hopelijk nog wel iets van papieren waarmee je kunt aantonen dat het echt om een A rijbewijs ging ?

CBR is ook verplicht die papieren een bepaalde tijd te bewaren, dus dat moet geen probleem zijn.

Wel balen hoor :X
 
ik zou terug zijn en niks extra betalen en eisen dat ze hem versnelt doen zodat je hem de volgende dag hebt *O* doen ze waarschijnlijk wel kost die mensen achter die balie toch niks. en moeite doen om een gratis aanvraag te doen moeten ze toch
 
ja behoorlijk balen idd, maar ik ga er maar vanuit dat het allemaal verholpen kan worden.
papieren om aan te tonen dat ik toch echt A heb gehaal heb ik niet.
maar er staat helaas ook nog geen motor in de garage
ik ga het morgen allemaal uitzoeken, en als het goed gaat en de motor er komt, dan zien jullie me snel weer terug op het forum. :P
 
ja behoorlijk balen idd, maar ik ga er maar vanuit dat het allemaal verholpen kan worden.
papieren om aan te tonen dat ik toch echt A heb gehaal heb ik niet.
maar er staat helaas ook nog geen motor in de garage
ik ga het morgen allemaal uitzoeken, en als het goed gaat en de motor er komt, dan zien jullie me snel weer terug op het forum. :P


Misschien zijn er meer mensen hier die dit hebben gehad?? Ik meen al eens eerder zoiets gelezen te hebben.
 
Zou toch niet moeten kunnen he zo'n fout.
Neem zonder meer aan dat dat herstelt wordt en je excuus krijgt, wordt wel ff wachten want ook al zetten ze er spoed achter ze worden centraal gemaakt dus in ieder geval niet dezelfde dag klaar. "Amtenaren" 't zijn net mensen.
 
Misschien zijn er meer mensen hier die dit hebben gehad?? Ik meen al eens eerder zoiets gelezen te hebben.

Die dacht dat hij direct een zwaar rijbewijs had gekregen ipv licht, de datum achter zwaar was echter gewoon 2 jaar later.
 
De uitslag van het CBR gaat tegenwoordig digitaal naar het gemeentekantoor. Dus geen papierwinkel meer... Heeft natuurlijk ook nadelen want je kunt het niet 1,2,3, bewijzen dat je inderdaad voor A geslaagd bent.
Mocht het op het gemeentekantoor niet lukken, zou ik in ieder geval het CBR infonummer proberen.
Als het goed is heeft jouw rijschool ook de uitslag gekregen. Misschien kun je je ook nog de naam van de examinator herinneren?

Sterkte!
 
Wat een reacties hier. _O- _O- Had de TS kunnen verwachten. :P
Na een paar weken kan je er alleen maar om lachen. :Y

Ik stel voor dat je morgen terug gaat en een nieuw rijbewijs gaat aanvragen maar dit keer wel met spoed. Op hun kosten! }) Het is al erg genoeg dat je een week moet wachten op dat ding. Maar NOG een week. B|

@Hans_CBR
Welke infolijn? :r Van het CBR?? :r Wat je ook doet, je komt niet verder dan de computer. :r Onmogelijk om een levend iets aan de telefoon te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
ik kreeg bijna een volvermogen rijbewijs terwijl ik 25kw moest... zag allang dat ze `t verkeerd deed maar hield mooi m`n mondje dicht })

helaas werd de fout gespot door `n kerel die op `t laatste moment nog effe dat rijbewijs bekeek... "deze jongeman moet nog begrenst mirjam"

gvd '(


:z
 
@Hans_CBR
Welke infolijn? :r Van het CBR?? :r Wat je ook doet, je komt niet verder dan de computer. :r Onmogelijk om een levend iets aan de telefoon te krijgen.

Regio Delft weet ik niet maar het CBR in Eindhoven kun je gewoon bellen (staat in detelefoongids .nl)
 
Laatst bewerkt:
ik kreeg bijna een volvermogen rijbewijs terwijl ik 25kw moest... zag allang dat ze `t verkeerd deed maar hield mooi m`n mondje dicht })

helaas werd de fout gespot door `n kerel die op `t laatste moment nog effe dat rijbewijs bekeek... "deze jongeman moet nog begrenst mirjam"

gvd '(


:z

Maakt niet uit, als je t "stempeltje" wel gekregen zou hebben...dan had je alsnog niet plotseling wel zwaar mogen rijden :z
 
Ik heb goed nieuws voor je. Je hebt gewoon rijbewijs A gekregen. Die AM is een toevoeging die je er automatisch bijkrijgt. Is weer zo een europese afspraak. Is in dit geval wel makkelijk ook. In Griekenland bijvoorbeeld, om maar eens iets te noemen, moet je bij het huren van zo een lekker handig scootertje dus in bezit zijn van een bromfietscertificaat. Dat je rijbewijs A t/m Z hebt dondert niet. Vaak zullen ze je het ding gewoon meegeven, handel is handel, nietwaar? Krijg je echter een aanrijding, dan heb je dus wél een probleem, al ben je bevoegd om in NL een Hayabusa Turbo met 300 pk te besturen. Door de toevoeging AM in je rijbewijs is die ellende gedekt.


Veel plezier met je rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb goed nieuws voor je. Je hebt gewoon rijbewijs A gekregen. Die M is een toevoeging die je er automatisch bijkrijgt. Is weer zo een europese afspraak. Is in dit geval wel makkelijk ook. In Griekenland bijvoorbeeld, om maar eens iets te noemen, moet je bij het huren van zo een lekker handig scootertje dus in bezit zijn van een bromfietscertificaat. Dat je rijbewijs A t/m Z hebt dondert niet. Vaak zullen ze je het ding gewoon meegeven, handel is handel, nietwaar? Krijg je echter een aanrijding, dan heb je dus wél een probleem, al ben je bevoegd om in NL een Hayabusa Turbo met 300 pk te besturen. Door de toevoeging M in je rijbewijs is die ellende gedekt.

Goh... dan heb ik dus voor niks gelest :? Ik kreeg de categorie AM namelijk al samen met mijn B rijbewijs op het pasje...
 
Dat klopt! Als je autorijbewijs hebt (B) dan mag je ook een bromfiets rijden (AM). Dit laatste is in de plaats van bromfietscertificaat.
 
Ik heb goed nieuws voor je. Je hebt gewoon rijbewijs A gekregen. Die M is een toevoeging die je er automatisch bijkrijgt. :+

Volgens mij is AM toch echt bromfiets. Op mijn rijbewijs in ieder geval wel.

En ook ik heb problemen gehad met het rijbewijs.
Had examen voor het aanhager-rijbewijs met goed gevolg afgelegd. Echter krijg je nu geen enkel bewijs meer van het CBR.
CBR stuurt het electronisch door naar het RDW, en dit RDW stuurt het (Als Het Goed Is) weer naar je gemeente. Echter dit laatste wil men nog wel eens "vergeten" volgens de gemeente Eindhoven.
Ik ontdekte het op het moment dat ik mijn nieuwe rijbewijs kreeg, en er werd meteen actie ondernomen (Bellen met RDW). Een week later kon ik mijn nieuwe pasje ophalen.
Je moet overigens na je examen wel een dag wachten met het aanvragen van je rijbewijs, omdat alle (trage) instanties de tijd moeten hebben om hun gegevens te verzenden naar je gemeente.

Ik denk dat als je de druk een beetje opvoert de gemeente er toch wel spoed achter kan zetten. Maar het zal in ieder geval 2 dagen duren denk ik.
 
Ik heb m'n rijbewijs net verlengt en moest voordat ik de handtekening voor ontvangst neer ging zetten eerst alles controleren!
Dacht dat dat controleren gewoon altijd het geval was, niet dus :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan