Verkeerde sleutel zit vast in contactslot Honda NC750x

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sutur

MF'er
30 mei 2018
62
52
..Ik zou de motor van m'n vrouw even buiten zetten. Haalde het slot van de schijf, en steek per ongeluk die sleutel in het contactslot.
Die komt er nu met geen mogelijkheid meer uit. Ik vrees dat er een nieuw slot in moet.. Maar wie weet heeft iemand de gouden tip.

Er hoort een sleutel in met een 'vloeiende' baard-patroon. De sleutel die er nu in zit heeft een erg hoekige/geblokte baar-patroon. Dus ik vermoed dat de pennetjes van het slot achter die hoekjes blijft steken als winkelhaakjes.

Stuurslot is overigens niet actief.

Er is iemand van de ANWB bij geweest die dacht het wel te fiksen, maar moest uiteindelijk zonder resultaat weer vertrekken.

We balen als een stekker natuurlijk. Ik heb gekeken of ik het e.e.a. kan loshalen om bij het slot te komen. Maar zonder handboek ben je eigenlijk blind bezig en is de kans op slopen groot.

Wie weet raad..?
 
Ik heb er één tot 2015 en daar is de ombouw anders van dan die wij hebben (2018). Dus daar gaat het al mis.
Heb wel wat losgehad, maar het zit met allemaal klemmetjes vast en zolang ik niet weet hoe en wat ben ik bang dat ik een keer een paneel breek of zo
 
En er met een plastic hamer op tikken en tegelijkertijd aan trekken

Het klopsleutel idee

Sterkte man

Bedankt. Ik denk dat dat niet gaat werken. De baard van de sleutel die er nu inzit is zó hoekig dat ik vermoed dat de pennen echt opzij (terug) gedrukt moeten worden om de boel los te krijgen. Heb wel wat geprobeerd met dun staal, maar ik heb niet het gevoel dat ik er ver genoeg me kom. Ik heb wat plaatjes bekeken van hoe die sloten van binnen eruit zien en op basis daarvan wat zitten prikken. Maar ik heb geen moment het gevoel dat ik iets terug kan drukken.
 
Als het niet lukt:
Sleutel afbreken.
Contact draden los halen en aan een schakelaar ( linkerzijkant onder de tank ) bevestigen, dan kun je 'm daarmee starten zonder contactslot/sleutel
Het contactslot laten zitten dan komt niemand op het idee dat je er zo mee weg kan rijden en voor de zekerheid een remschijf slot.
Scheelt je een hoop geld..
 
Probeer het eens met eens met een elektrische tandenborstel of iets anders :) dat vibreert maar minder dan een trilhamer. Op de sleutel zetten in de richting van de pennetjes en dan voorzichtig eruit trekken?

Iets trillend had ik ook aan gedacht. Een elektrische tandenborstel trilt te weinig vrees ik. Misschien moet een een "Tarzan" aanschaffen. Maak ik het gelijk een beetje goed bij mijn vrouw. :)
 
je hebt ook geen elektro kabel liggen ? wellicht een kabel strippen en dan het koper langs de sleutel duwen en dan gewoon heen en weer porren .
in mijn vorige beroep als fietsen maker waren we ook heel creatief met afgebroken sleutels uit sloten halen , beste was een pneumatisch kleine hammer
 
transfer link is gemailed

In welke regio woon je, ik heb nog wel wat lockpick tools om misschien daar wat mee te proberen.
Hoeveel ruimte is er om de sleutel een en weer te bewegen? En hoe diep zit hij erin?
 
je hebt ook geen elektro kabel liggen ? wellicht een kabel strippen en dan het koper langs de sleutel duwen en dan gewoon heen en weer porren .
in mijn vorige beroep als fietsen maker waren we ook heel creatief met afgebroken sleutels uit sloten halen , beste was een pneumatisch kleine hammer
Dat moet dan heel dun en stijf koperdraad zijn. Anders kom je er beslist niet tussen. Heb al zitten kloten veiligheidsspelden en zo.
Bovendien denk ik dat het aan twee kanten tegelijk moet want die sleutel is dubbelzijdig.
 
transfer link is gemailed

In welke regio woon je, ik heb nog wel wat lockpick tools om misschien daar wat mee te proberen.
Hoeveel ruimte is er om de sleutel een en weer te bewegen? En hoe diep zit hij erin?

Ik zit in NH.
De sleutel zit er zowat helemaal in (zie foto). Ik kan wat heen en weer wiebelen en ook veert het wat terug als ik de sleutel induw.
De krassen op sleutel en slot zijn veroorzaakt door de meneer van de ANWB. Niet dat ik dat heel erg vind, maar niet dat je denkt dat ik er zo'n puinhoop van maak ;-)
 
je hebt ook geen elektro kabel liggen ? wellicht een kabel strippen en dan het koper langs de sleutel duwen en dan gewoon heen en weer porren .
in mijn vorige beroep als fietsen maker waren we ook heel creatief met afgebroken sleutels uit sloten halen , beste was een pneumatisch kleine hammer
Wat doe je dan met zo'n hamer?
 
ah dat is op minimaal 200 km.

Weet je al hoe de binnenkant van het slot eruit ziet? Ik heb een filmpje gevonden van een (auto) slot. En er lijken allemaal "wafers" in te zitten met verschillende profielen. Als ik de sleutel bekijk van mijn nc moet je iig met 2 stukjes draad/verenstaal proberen de wavers wat terug te duwen aan 1 kant heeft volgens mij geen zint.
 
Als het niet lukt:
Sleutel afbreken.
Contact draden los halen en aan een schakelaar ( linkerzijkant onder de tank ) bevestigen, dan kun je 'm daarmee starten zonder contactslot/sleutel
Het contactslot laten zitten dan komt niemand op het idee dat je er zo mee weg kan rijden en voor de zekerheid een remschijf slot.
Scheelt je een hoop geld..

HISS slot. Zonder zender (zit in de goeie sleutel) werkt dat niet. En dan kan iedereen je motor zo meenemen.
 
Lockpicking is niet voor de leek en fftjes op gevoel te doen.

Beste kans die je hebt is toch echt demonteren (en dat betekend ook breekbouten uitboren) en wegbrengen.

De enige kans die je hebt is met een kleine / lichte plastic hamer hele ferme tikken tegen het slot cilinder geven en tegelijk heel licht opwaardse spanning houden.
Maar je komt niet zomaar met je hamer daar en zeker niet met genoeg kracht.
 
Lockpicking is niet voor de leek en fftjes op gevoel te doen.

Beste kans die je hebt is toch echt demonteren (en dat betekend ook breekbouten uitboren) en wegbrengen.

De enige kans die je hebt is met een kleine / lichte plastic hamer hele ferme tikken tegen het slot cilinder geven en tegelijk heel licht opwaardse spanning houden.
Maar je komt niet zomaar met je hamer daar en zeker niet met genoeg kracht.
Verlengstuk van je doppen doos ??? verder goed advies hoor
 
HISS slot. Zonder zender (zit in de goeie sleutel) werkt dat niet. En dan kan iedereen je motor zo meenemen.

Ik neem aan dat Sutur een reserve sleutel heeft met een chip die het ook doet, anders kan die dat bij de Honda dealer laten doen.
Hij hoeft dan de (reserve) sleutel enkel dicht bij de HISS ring te houden terwijl je met de nieuwe sleutel het contactslot op contact (aan ) zet of te wel schakelaar omzet.
Overigens zou ik dan wel weer een extra sleutel regelen ( en laten programmeren ) voor het geval je een sleutel verliest.

Je kunt het ook zelf doen:
 
Laatst bewerkt:
En anders met een hefboompje? Ik denk bijvoorbeeld aan een punttang met een houtje eronder. Dan zet je meer en gedoseerder kracht dan wanneer je met een combinatietang direct aan de sleutel gaat lopen trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan