Verkeerde sleutel zit vast in contactslot Honda NC750x

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sutur

MF'er
30 mei 2018
62
52
..Ik zou de motor van m'n vrouw even buiten zetten. Haalde het slot van de schijf, en steek per ongeluk die sleutel in het contactslot.
Die komt er nu met geen mogelijkheid meer uit. Ik vrees dat er een nieuw slot in moet.. Maar wie weet heeft iemand de gouden tip.

Er hoort een sleutel in met een 'vloeiende' baard-patroon. De sleutel die er nu in zit heeft een erg hoekige/geblokte baar-patroon. Dus ik vermoed dat de pennetjes van het slot achter die hoekjes blijft steken als winkelhaakjes.

Stuurslot is overigens niet actief.

Er is iemand van de ANWB bij geweest die dacht het wel te fiksen, maar moest uiteindelijk zonder resultaat weer vertrekken.

We balen als een stekker natuurlijk. Ik heb gekeken of ik het e.e.a. kan loshalen om bij het slot te komen. Maar zonder handboek ben je eigenlijk blind bezig en is de kans op slopen groot.

Wie weet raad..?
 
erg spijtig. Ook een reminder voor een ieder om toch zo bewust mogelijk dingen te doen. Zie toch regelmatig dat er dingen fout gaan omdat men denkt dat meerdere dingen tegelijk doen sneller werkt of efficiënter lijkt.
Van diesel tanken tot reparaties uitstellen voor wat voor (luie) reden dan ook en met mooi weer niet kunnen rijden, schijfrem slot juist laten zitten ..
Maar nogmaals, het kan altijd gebeuren en dat is erg rot, ik hoop dat het meevalt qua kosten.
 
En ik maar denken dat alleen ICTers daar last van hadden ;o)

In de ICT is dat anders. Daar is het probleem en de oplossing duidelijk, maar ictér doen net of het moeilijk is om te voorkomen dat iedereen erachter komt dat ze ook zelf de stekker eruit kunnen halen en daarna weer inpluggen :+
 
Mm, ff off topic.
Ik had een keer, niet in de gaten hebbende, de sleutel van de Honda V750F in het contactslot van de V-Max gestopt en gestart voor een rit.
Ik was intussen 25 km van huis om in Duitsland maar ff te tanken.
Ik haal de sleutel uit contactslot om de tankdop onder zadel los te maken en huh????....sleutel past niet in de tankdop.:?
Want contact- en tankslot zijn een en het zelfde bij de V-Max. Altijd heb ik reservesleutels bij me,maar nu niet natuurlijk.:(
K#t... wat nu? Sleutel weer in contactslot gestoken wat eigenlijk gemakkelijk ging en motor gestart. Was ik wel verbaasd over dat dat zo makkelijk kon.
Toen heel zuunig naar huis gereden (reserve is maar 3 liter) om de V-Max sleutel te halen en toen maar getankt in woonplaats.
Man, stel dat je in Luxemburg zo daar zou staan.
 
Hij staat nu bij een bedrijf. Er is een professionele slotenmaker bij geweest en die kreeg het ook niet voor elkaar. Er schijnt één tooltje in Nederland te zijn specifiek voor dit type slot dat nog soelaas kan bieden en die proberen ze nu ter plaatse te krijgen.
Maar ik heb er een hard hoofd in. De ANWB-er heeft er behoorlijk aan lopen scheuren en ik zelf ook gerommeld.

Een nieuw slot zou rond de €1000,- kosten volgens de garage. Daar ben ik me nu mentaal op aan het voorbereiden.
 
Dit is een 2018 model,daar is het slot gedeelte gewoon los van leverbaar,kost lang geen 1000,-,schijnt ook voor andere
bouwjaren het zelfde te zijn,zit zelfs op de 700.
 
Laatst bewerkt:
Hij staat nu bij een bedrijf. Er is een professionele slotenmaker bij geweest en die kreeg het ook niet voor elkaar. Er schijnt één tooltje in Nederland te zijn specifiek voor dit type slot dat nog soelaas kan bieden en die proberen ze nu ter plaatse te krijgen.
Maar ik heb er een hard hoofd in. De ANWB-er heeft er behoorlijk aan lopen scheuren en ik zelf ook gerommeld.

Een nieuw slot zou rond de €1000,- kosten volgens de garage. Daar ben ik me nu mentaal op aan het voorbereiden.

Dat zijn geen geintjes.
Komen daar de kosten vd professionele slotenmaker nog bij?

Je kunt ook alleen de cylinder (laten) vervangen dan kan de HISS- Sensor blijven.
kijk hier even, hetzelfde probleem en oplossing:

 
Honda contactsloten zijn al jaren hetzelfde.
Een aantal dingen om rekening mee te houden;
1 ) de chip in de oude sleutel(s) overzetten in de nieuwe
2 ) waar ik zeg dat ze hetzelfde zijn, kan de lengte de draden en connector anders zijn, maar dat is om te wisselen.
Dus;
Kroonplaat eraf (en inderdaad kan de vork gewoon blijven zitten), breekbouten eruit boren, tweedehands contactslot scoren (100 euro? Tante Ali heeft ze voor minder als 25), terug monteren en chip(s) overzetten
2 uur werk en helaas voortaan wel twee sleutels (de oude voor tank en buddy)
 
Honda contactsloten zijn al jaren hetzelfde.
Een aantal dingen om rekening mee te houden;
1 ) de chip in de oude sleutel(s) overzetten in de nieuwe
2 ) waar ik zeg dat ze hetzelfde zijn, kan de lengte de draden en connector anders zijn, maar dat is om te wisselen.
Dus;
Kroonplaat eraf (en inderdaad kan de vork gewoon blijven zitten), breekbouten eruit boren, tweedehands contactslot scoren (100 euro? Tante Ali heeft ze voor minder als 25), terug monteren en chip(s) overzetten
2 uur werk en helaas voortaan wel twee sleutels (de oude voor tank en buddy)
En wie weet krijg je de sleutel er wel uit als het slot eenmaal op het droge ligt. (Of in de bankschroef natuurlijk) ;)
 
Hij staat nu bij een bedrijf. Er is een professionele slotenmaker bij geweest en die kreeg het ook niet voor elkaar. Er schijnt één tooltje in Nederland te zijn specifiek voor dit type slot dat nog soelaas kan bieden en die proberen ze nu ter plaatse te krijgen.
Maar ik heb er een hard hoofd in. De ANWB-er heeft er behoorlijk aan lopen scheuren en ik zelf ook gerommeld.

Een nieuw slot zou rond de €1000,- kosten volgens de garage. Daar ben ik me nu mentaal op aan het voorbereiden.

En, nog iets opgelost of besloten?
 
1000 euro voor een slotenset is echt dikke oplichterij , of zijn ze er 8 volle uren mee bezig geweest al ofzo ?
hij moet er toch uit willen met perslucht neem ik nog steeds aan .
 
1000 euro voor een slotenset is echt dikke oplichterij , of zijn ze er 8 volle uren mee bezig geweest al ofzo ?
hij moet er toch uit willen met perslucht neem ik nog steeds aan .
Aannames heeft de TS niks aan,als je daar geen ervaring mee heb dat het daadwerkelijk werkt heeft het geen
nut om dat als tip te geven.Waar had je bijvoorbeeld gedacht daar ooit perslucht in te krijgen,ik kan je
vertellen dat je dat echt niet gaat lukken,slot is afgesloten en vanaf boven kan je er nooit goed in blazen.
 
Nou dat zeg je wel maar inderdaad met de meeste schroevendraaiers met een dikte van 5mm start de dnepr wel :]
1588356280108.png




Maar ontopic :


Succes met de dealer , hoop dat het meevalt
 
als ie erin kan, kan ie er ook uit. De sleutel moet met beleid naar voor een achter gekanteld worden en lichtjes naar boven getrokken. Hard trekken zet hem alleen vaster.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan