Verkeerde sleutel zit vast in contactslot Honda NC750x

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sutur

MF'er
30 mei 2018
62
52
..Ik zou de motor van m'n vrouw even buiten zetten. Haalde het slot van de schijf, en steek per ongeluk die sleutel in het contactslot.
Die komt er nu met geen mogelijkheid meer uit. Ik vrees dat er een nieuw slot in moet.. Maar wie weet heeft iemand de gouden tip.

Er hoort een sleutel in met een 'vloeiende' baard-patroon. De sleutel die er nu in zit heeft een erg hoekige/geblokte baar-patroon. Dus ik vermoed dat de pennetjes van het slot achter die hoekjes blijft steken als winkelhaakjes.

Stuurslot is overigens niet actief.

Er is iemand van de ANWB bij geweest die dacht het wel te fiksen, maar moest uiteindelijk zonder resultaat weer vertrekken.

We balen als een stekker natuurlijk. Ik heb gekeken of ik het e.e.a. kan loshalen om bij het slot te komen. Maar zonder handboek ben je eigenlijk blind bezig en is de kans op slopen groot.

Wie weet raad..?
 
Echt zo n probleem van " aan de kant, laat mij eens proberen" ☝.

Kroonplaat demonteren en kloppen op de cilinder terwijl je wat juttert?
 
Spuit (veel) contactspray naast de sleutel in het contactslot.
Houdt een schuurmachine tegen een zijkant vd sleutel dan trilt de sleutel en laat tegelijkertijd een ander proberen om de sleutel met een verstelbare moersleutel los te krijgen.
 
Probleem is dat als je geweld gaat gebruiken je de slotplaatjes kan krom trekken en dan ben je veel verder van huis want dan werkt de originele
sleutel ook niet meer,bij sloten zit er onderaan 1 palletje wat de cilinder vasthoud,soms zit er een klein gaatje in het huis
van het slot waar je met iets passends dat palletje kan indrukken en zo de cilinder er uit kan halen,maar de ts kan beter gewoon
het complete slot demonteren en er mee naar een slotenmaker gaan,misschien krijgt hij hem er nog uit,
anders zit er niks anders op dan een slotenset te kopen.
 
Heb je kabel?

Nee. heb het met omgebogen veiligheidsspeld geprobeerd. Het is niet te doen.

Ik zou het slot er wel uit willen halen, maar volgens het manual moet dan de "top brigde" verwijderd worden. Wat volgens mij ook inhoud dat de voorvork los moet.
Het gaat'm niet worden. We bellen een motorbedrijf om'em op te komen halen. En ik ga in een hoekje even janken nu.
 
Nee. heb het met omgebogen veiligheidsspeld geprobeerd. Het is niet te doen.

Ik zou het slot er wel uit willen halen, maar volgens het manual moet dan de "top brigde" verwijderd worden. Wat volgens mij ook inhoud dat de voorvork los moet.
Het gaat'm niet worden. We bellen een motorbedrijf om'em op te komen halen. En ik ga in een hoekje even janken nu.

Frusterend.

Laat je het nog even weten?
 
Nee. heb het met omgebogen veiligheidsspeld geprobeerd. Het is niet te doen.

Ik zou het slot er wel uit willen halen, maar volgens het manual moet dan de "top brigde" verwijderd worden. Wat volgens mij ook inhoud dat de voorvork los moet.
Het gaat'm niet worden. We bellen een motorbedrijf om'em op te komen halen. En ik ga in een hoekje even janken nu.
Als alleen de bovenste plaat eraf moet kan je vork blijven zitten. Even stuur eraf en wat boutjes los en stekker van het contactslot loshalen. Is niet heel veel werk.
 
Van onder kan ik de bouten van het slot bereiken met een lange tool. Ik zou waarschijnlijk de stekker los kunnen krijgen en daarna de bouten van het slot.
maar het is héél slecht te zien en je ligt in een onmogelijke houding. Maar oké.
De vraag is, komt dat ding er wel uit? Hoe zit het met stuurslot en zo.
hij staat niet op stuurslot maar heb ik geen last van dat mechanisme ?
 
stuurslot is geen probleem.
wel dat de bouten breekbouten zijn : ze worden vast gedraaid tot de kop afbreekt (en ze niet los gevezen kunnen worden, anti diefstal).
je moet de bovenste kroonplaat dus demonteren, dan koppen van de breekbouten er af boren, slot weg halen en dan rest bouten er uit draaien.
 
Afhankelijk van hoe de sleutel eruit ziet:

Ik heb het idee dat je er iets probeert in stoppen aan de "geraffelde kant" van de sleutel. en daarmee heb je gelijk het omgekeerde probleem, ten opzicht van de sleutel eruit trekken..

Ik zou echter iets stoppen aan de platte kant van de sleutel... iets veel dunner dan een naald.. Zoiets als het voelermatje wat iemand anders melden, of het cola blikje..

Mischien heb ik het fout.. maar omdat je het over een naald hebt.. wat me veel te dik lijkt om er naast te prikken.
 
Cola/bierblik open knippen, originele sleutel overtrekken met kraspen, uitknippen en erbij in vrotten. Misschien aan beide kanten nodig dus dan 2x uitknippen. Geen idee of het werkt maar lijkt me het proberen waard.

Leuk idee.

Sowieso is dit zo'n probleem waar niet 1 kant en klare oplossing voor is.
Dit is zo'n probleem waar je 18 uur mee bezig bent, het dan plots opgelost is en je geen idee hebt hoe je het gedaan hebt.

Ooit een fuseekoppeling uit elkaar getrokken. Niemand kon een echt werkende oplossing geven. Uren zitten pielen en 26.138 x opnieuw begonnen en evenvaak de kogels op de grond weer bij elkaar gezocht. Toch zat het bij de 26.139 x in elkaar en ik kan je niet vertellen wat ik anders deed dan al die andere pogingen.
 
stuurslot is geen probleem.
wel dat de bouten breekbouten zijn : ze worden vast gedraaid tot de kop afbreekt (en ze niet los gevezen kunnen worden, anti diefstal).
je moet de bovenste kroonplaat dus demonteren, dan koppen van de breekbouten er af boren, slot weg halen en dan rest bouten er uit draaien.

Mja.. Dat durf ik gewoon niet. Bang dat het erger wordt dan het is. Ik haak af en laat het over aan de experts. Als het goed is wordt' ie morgenochtend opgehaald..
 
Of slagtrekkertje maken met stukje ketting en gewicht van bv 1 kilo. Kettinkje aan sleutel en dan loodrecht op de sleutel een flinke zwiep met het gewicht, meer kracht kun je niet genereren denk ik ......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan