Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat ik niet snap, als dit een bord is wat je adviseert om 50 te rijden:
[afbeelding]
Adviseert dit dan dat je in een auto moet rijden :
[afbeelding]
Waarom bestaan er dan niet zulke bordjes bij dijkweggetjes:
[afbeelding]
Ok, misschien had ik er een ' ' erbij moeten zetten
Hij kan het gemakkelijk bewijzen, kan jij jouw stelling onderbouwen?
Niet mee eens; de uitsluiting betreft fietsers en bromfietsers die bestemmingsverkeer zijn.
Anders hadden er 2 onderborden gezeten
uitgezonderd bestemmingsverkeer
uitgezonderd fietsers en bromfietsers.
GeniaalGewoon een enveloppe met het adres van één van de huizen in je zak steken.
Moesten ze je nog eens staande houden kan je deze gewoon laten zien met de melding "ik kom even een brief posten" (ben je bestemmingsverkeer)
en ze mogen die brief niet eens openmaken om te controleren wat er in staat wegens het briefgeheim.
Zijn de 'adviesborden' tbv snelheid tegenwoordig niet dwingend?Het eerste bord geeft een adviessnelheid aan van, in dit geval, 50 km/u. Dat hoeft niet perse de geldende maximum snelheid te zijn.
Deze borden staan vaak bij bochten. Voor een verzekeringsmaatschapij kan dat nog wel eens handig zijn bij schade gevallen. Als je je niet houdt aan de adviessnelheid van de wegbeheerder...
Het tweede bord geeft aan dat je op een autoweg rijdt, en er een maximumsnelheid geldt van 100 km/u
Het laatste bord staat volgens mij niet in de bijlage verkeersborden van het RVV.
Wel deze: [afbeelding]
Maar die betekent het tegenovergestelde als zou het bord in jou post er zijn...
Maar is dit niet gewoon basistheorie voor je rijbewijs?
Zijn de 'adviesborden' tbv snelheid tegenwoordig niet dwingend?
BronBord A4 (adviessnelheid)
Toepassing
- Een adviessnelheid wordt slechts plaatselijk toegepast om aan te geven met welke veilige snelheid een gevarenpunt gepasseerd kan worden, waarvan voor de bestuurder niet goed waarneembaar is dat in aanzienlijke mate snelheid moet worden verminderd.
- In recreatiegebieden kan buiten de bebouwde kom een adviessnelheid worden toegepast op verharde wegvakken met gemengd verkeer, mits de wegen waarvan die wegvakken deel uitmaken hun begin- of eindpunt binnen het recreatiegebied hebben en geen lagere snelheid wordt geadviseerd dan 30 km/h.
- Zo mogelijk wordt de reden van een vastgestelde adviessnelheid zichtbaar gemaakt door bord A4 te combineren met een bord of onderbord dat de aard van het gevaar of de reden van het advies aangeeft.
- Een met bord A4 aan te geven adviessnelheid is tenminste 20 km/h lager dan de snelheidslimiet op het direct daaraan voorafgaande weggedeelte.
Helaas geen streetview
Van A naar C is de route, B aanhouding
Google Maps
Hier kwamen we uit:
Google Maps
Je kunt immers niet fietser en bromfietser tegelijk zijn.
Helaas geen streetview
Van A naar C is de route, B aanhouding
Google Maps
Hier kwamen we uit:
Google Maps
OK, je was dus aan het toeren in de buurt van Gulpen en je bent staande gehouden omdat je die gesloten straat inreed vanaf het landweggetje vanuit Partij. Mits je daar werkelijk bij iemand op bezoek ging, heb je volgens mij niets te vrezen als je het voor laat komen.
Maar: waarom rij je in godsnaam die saaie platte weg, terwijl je de veel leukere (en kortere) route over de Gulperberg had kunnen nemen????
Bij punt C aan het busstation zit trouwens een van de betere (zo niet de beste) friture van Limburg.....
Zijn de 'adviesborden' tbv snelheid tegenwoordig niet dwingend?