nee haha, kraan gewoon open en stroomt als een tierelierBenzine op?
Ik snap er niks van, maar als hij het eerst goed deed en nu niet meer, heb je iets verkeerd gedaan.
Ik denk dat je het signaal voor je toerenteller niet goed hebt aangesloten waardoor hij nu op 1 cilinder minder loopt.
Bedankt 'ikvindhelemaalmooi', maar ik heb geen toerenteller.. het is gewoon een analoge kilometer teller met controle lampjes ingebouwd die ik heb geprobeerd aan te sluiten.. dat ging dus niet zo lekker haha, hij tikte wat onder de buddy zegmaar, (relais geluid) en sindsdien is hij lastig te starten en het vermogen verlies dus..
Wat wil je precies weten Harmonizer?Kan er niet veel mee met de info.Noodloop?
Heb je al gecontroleerd of hij op 2 cilinders loopt? Als hij eerst goed liep en nu niet meer denk ik toch echt dat je iets niet goed hebt aangesloten dat invloed heeft op je ontsteking.
Er is iets verkeerd aangesloten, toen stroom erop en getik. kortsluiting? + over massa terug, relais naar de klote? electriche storing wordt puzzelen.
Dus de aangegeven info is wel goed maar kan een raar moeilijk probleem worden.
Niemand weet een schema uit zijn hoofd dus dat kan je niet met zekerheid zeggen. maar electra stuurt meer aan dan alleen de ontsteking. Dus ja , goed mogelijk.
Hij liep daarvoor ook prima, dus is er wat veranderd.
Ja stuurt ie ook de carburateurs aan van de LTD uit 1985Niemand weet een schema uit zijn hoofd dus dat kan je niet met zekerheid zeggen. maar electra stuurt meer aan dan alleen de ontsteking. Dus ja , goed mogelijk.
Hij liep daarvoor ook prima, dus is er wat veranderd.
Oké, dan ga ik morgen maar eens op zoek, hopen dat ik er uit ga komen.. maar bij kortsluiting knapt de zekering toch kapot lijkt me? deze was namelijk nog helemaal heel
Ja stuurt ie ook de carburateurs aan van de LTD uit 1985
Ik heb overigens nog geen antwoord gezien op mijn (relevante) vraag? Heb je er vorige week nog mee gereden, of staat ie al sinds de zomer stil?
Kortsluiting is niet altijd genoeg een zekerheid om een zekering te laten springen. Kortsluiting is wel genoeg om elektronica om zeep te helpen.
In dit geval zal er een cdi in zitten. Afhankelijk van wat je gedaan hebt en wat je waar op aangesloten hebt, heb je iets om zeep geholpen.
Voordat je begint met terugbouwen naar origineel moet je even heel goed kijken naar hoe je het nu aangesloten hebt, wat er verkeerd is gegaan en via een schema nagaan wat er op die specifieke draad of draden zit.
Daar moet je het zoeken.
Bedankt, ga ik morgen eerst eigenwijs met het Haynes boek erbij het zelf proberen hahaDat moet je bekijken in het schema bijhorende bij jouw motor.
Als je hele stekkers om hebt gewisseld dan is het sneller om te zoeken vanaf stap 1 en dat is wel terug naar origineel en vanuit daar testen.
Eigenlijk is het beste advies nog: Laat iemand kijken met verstand van (motor) techniek. Want ik zie dit niet met wat tips en trucs via het forum even goed komen.
Dan zul je je echt moeten verdiepen, op zijn minst in jouw motor a.d.h.v. een werkplaatshandboek en de multimeter.
Niet erg, zo leer je het wel, maar het is wel een hele steile leercurve en uitermate frustrerend (als ik uit eigen ervaring spreek) wanneer je er niet uit komt vanwege gebrek aan kennis.
Laat dit uitzoeken, ga met iets simpels beginnen als je het wil leren.
Ik hoorde getik toen ik de motor wou starten en ben toen direct gestopt..