BertV
Hant ghemaect
Is dit "klaagwaardig" of moet ik het laten bij het melden bij de veroorzaker?
Ik zag dit toen ik thuiskwam na de grote beurt, kerf is +/- 3mm diep.
De band is maar een aantal km's oud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat een paniek om die beschadiging, volgens mij kun je nog makkelijk rijden daarmee? Dat slijt je vanzelf wel weer goed??
De beschadiging zag er tamelijk diep uit..wat mij betreft had
je een nieuwe band moeten krijgen
Je overdrijft... Op de foto's is te zien dat de beschadiging niet dieper is dan het profiel van de band. De stevigheid van de band is dus iig niet aangetast. Gezien de plaats van de slijtage en de diepte van de beschadiging zal ook de levensduur van de band er waarschijnlijk niet noemenswaardig door beinvloed zijn.ja op een nieuwe band had je gewoon recht.
Dus je bent alsnog genaait als je doorgaat voor 50% korting..
je kan em gewoon bellen en vertellen dat je er nog eens over nagedacht hebt, en dat je gewoon dezelfde band nieuw wilt.
Dit is je recht!
(Afbeelding)
(Afbeelding)
Is dit "klaagwaardig" of moet ik het laten bij het melden bij de veroorzaker?
Ik zag dit toen ik thuiskwam na de grote beurt, kerf is +/- 3mm diep.
De band is maar een aantal km's oud.
Aangezien de band met het midden van het loopvlak op de rol staat, kan ik me niet voorstellen dat de testbank dit veroorzaakt heeft.
Er heeft iets tegen de band aangelopen, misschien wel op de testbank, maar het was in elk geval niet de rol die dit veroorzaakt heeft.
De veroorzaker heeft zichzelf al aangegeven. We hebben samen de crime-scene bekeken. Duidelijke rubbersporen in de plaat "naast" de rol.
Was die rol zo smal dan?
Als ze de motor niet goed op de band spannen, kan de achterkant naar de kant rollen en zo de plaat raken.
Is niet mogelijk, zodra het achterwiel gaat draaien zal het wiel zichzelf op het midden van de rol centreren
Bij erg veel vermogen, is wel belangrijk dat er enige spanning in de spanbanden zit.Ik heb hetzelfde toch al met eigen ogen zien gebeuren. Op het moment dat de achterkant niet heel strak is aangetrokken, kan het achterwiel gaan slippen. Zijdelingse wrijving is dan heel erg klein en de band zal over de lengte gaan schuiven.
PleonasmeIs niet mogelijk, zodra het achterwiel gaat draaien zal het wiel zichzelf op het midden van de rol centreren
Bij erg veel vermogen, is wel belangrijk dat er enige spanning in de spanbanden zit.
Maar zelfs met spinnend achterwiel, zal het wiel zich na het spinnen weer centreren. Zelfs al heeft het achter wiel even de zijkant geraakt, dan kun je niet het beeld krijgen zoals op de foto.
Hier is sprake geweest van langduring contact tussen achterband en een stilstaand voorwerp
wat een rare testbank .
ligt die motor plat op die bank .
het loopvlak moet in het midden zitten , ik denk dat de achterkant van de motor niet aangespannen is geweest met spanbanden.
daardoor is ie heen en weer geslingerd over de rol.
zou ik je balhoofdlagers ook maar FF checken .