Vermogensbank beschadigd band..

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
totaal.jpg

detail.jpg


Is dit "klaagwaardig" of moet ik het laten bij het melden bij de veroorzaker?
Ik zag dit toen ik thuiskwam na de grote beurt, kerf is +/- 3mm diep.

De band is maar een aantal km's oud.
 
Wat een paniek om die beschadiging, volgens mij kun je nog makkelijk rijden daarmee? Dat slijt je vanzelf wel weer goed?? Ik kan echter niet goed zien op de foto hoe de beschadiging er precies uit ziet dus pin me er niet op vast. Hoewel ik de reactie van de dealer niet echt netjes vind natuurlijk...
 
Wat een paniek om die beschadiging, volgens mij kun je nog makkelijk rijden daarmee? Dat slijt je vanzelf wel weer goed??

Vlak voor "het bezoekje" wat rondjes klaverblad gemaakt, had ik beter niet kunnen doen want het ergste was er vervolgens af. |(
Ik zette in op een nieuwe achterband maar het is 50% korting op de volgende geworden. Toch wel netjes. :} Aan de andere kant, mondje dicht en hij naait je. Dit is het laatste wat ie mag doen.

Wat een gezeik over die schaamrand. Ik maak 11000 woon-werk km's het hele jaar door, ik ben geen mooi-weer-rossi. (Als ik nu weer ga vertellen dat ik de schaamrand op lelystad heb weggereden dan ontkracht ik mijn eerdere opmerking weer eh. 8-) )
 
De beschadiging zag er tamelijk diep uit..wat mij betreft had
je een nieuwe band moeten krijgen :Y


ja op een nieuwe band had je gewoon recht.
Dus je bent alsnog genaait als je doorgaat voor 50% korting..

je kan em gewoon bellen en vertellen dat je er nog eens over nagedacht hebt, en dat je gewoon dezelfde band nieuw wilt.

Dit is je recht!
 
ja op een nieuwe band had je gewoon recht.
Dus je bent alsnog genaait als je doorgaat voor 50% korting..

je kan em gewoon bellen en vertellen dat je er nog eens over nagedacht hebt, en dat je gewoon dezelfde band nieuw wilt.

Dit is je recht!
Je overdrijft... Op de foto's is te zien dat de beschadiging niet dieper is dan het profiel van de band. De stevigheid van de band is dus iig niet aangetast. Gezien de plaats van de slijtage en de diepte van de beschadiging zal ook de levensduur van de band er waarschijnlijk niet noemenswaardig door beinvloed zijn.

Ja, het is een nogal onhandige fout van degene die 'm op de testbank heeft gezet. En de eerste telefonische reactie is bepaald lomp te noemen. Maar al met al denk ik dat 50% korting op een nieuwe band (scheelt bij de gemiddelde motorzaak toch al gauw €100,- op een achterband) een net aanbod is voor de geleden schade.
 
(Afbeelding)
(Afbeelding)

Is dit "klaagwaardig" of moet ik het laten bij het melden bij de veroorzaker?
Ik zag dit toen ik thuiskwam na de grote beurt, kerf is +/- 3mm diep.

De band is maar een aantal km's oud.


Aangezien de band met het midden van het loopvlak op de rol staat, kan ik me niet voorstellen dat de testbank dit veroorzaakt heeft.
Er heeft iets tegen de band aangelopen, misschien wel op de testbank, maar het was in elk geval niet de rol die dit veroorzaakt heeft.
 
Aangezien de band met het midden van het loopvlak op de rol staat, kan ik me niet voorstellen dat de testbank dit veroorzaakt heeft.
Er heeft iets tegen de band aangelopen, misschien wel op de testbank, maar het was in elk geval niet de rol die dit veroorzaakt heeft.

De veroorzaker heeft zichzelf al aangegeven. We hebben samen de crime-scene bekeken. Duidelijke rubbersporen in de plaat "naast" de rol. ;)
 
Wat een boeren******l,

Had ie bij mij niet hoeven flikken :(
Hij heeft je fiets niet goed op de rol gezet en geborgd.
Zijn reaktie geeft ook al weer blijk van totale onverschilligheid en hufterigheid.

Of hij moet al verschrikkelijk goed zijn in tunen, maar dit hoef je niet te accepteren.
 
Is niet mogelijk, zodra het achterwiel gaat draaien zal het wiel zichzelf op het midden van de rol centreren

Ik heb hetzelfde toch al met eigen ogen zien gebeuren. Op het moment dat de achterkant niet heel strak is aangetrokken, kan het achterwiel gaan slippen. Zijdelingse wrijving is dan heel erg klein en de band zal over de lengte gaan schuiven.
 
Ik heb hetzelfde toch al met eigen ogen zien gebeuren. Op het moment dat de achterkant niet heel strak is aangetrokken, kan het achterwiel gaan slippen. Zijdelingse wrijving is dan heel erg klein en de band zal over de lengte gaan schuiven.
Bij erg veel vermogen, is wel belangrijk dat er enige spanning in de spanbanden zit.
Maar zelfs met spinnend achterwiel, zal het wiel zich na het spinnen weer centreren. Zelfs al heeft het achter wiel even de zijkant geraakt, dan kun je niet het beeld krijgen zoals op de foto.
Hier is sprake geweest van langduring contact tussen achterband en een stilstaand voorwerp
 
Bij erg veel vermogen, is wel belangrijk dat er enige spanning in de spanbanden zit.
Maar zelfs met spinnend achterwiel, zal het wiel zich na het spinnen weer centreren. Zelfs al heeft het achter wiel even de zijkant geraakt, dan kun je niet het beeld krijgen zoals op de foto.
Hier is sprake geweest van langduring contact tussen achterband en een stilstaand voorwerp

En dat zal in dit geval een traanplaat van de bank geweest zijn.
Waarschijnlijk al niet goed opgespannen.
 
hoi, ik vind die 50 % een redelijke oplossing, blijkt wel dat je er beter bij kan blijven indien mogelijk.
maar ik neem aan dat je er voor de rest niet meer zal komen?

gisteren nog bij dynojet Goes op de bank gestaan, gezellig. 8-)
 
Als er gebruik is gemaakt van een metalen bak met afzuiging om de uitlaatgassen af te voeren dan denk ik dat ze deze te ver naar voren hebben geplaatst en contact heeft gemaakt met de achterband. Dat verklaart tevens waarom ze het niet hebben gemerkt omdat de eventuele rookontwikkeling van de band gelijk is afgezogen. Aangeziend de band al wat km's achter zijn kiezen heeft denk ik dat je een nieuwe band voor 1/2 prijs moet krijgen en de geen kosten voor montage mag door berekenen.
 
wat een rare testbank .
ligt die motor plat op die bank .

het loopvlak moet in het midden zitten , ik denk dat de achterkant van de motor niet aangespannen is geweest met spanbanden.
daardoor is ie heen en weer geslingerd over de rol.

zou ik je balhoofdlagers ook maar FF checken .

Lijkt me meer dat ie WEL vastgespannen is, maar dat het spangereedschap tegen de band is gekomen, als de band op de rol loopt draait ie met dezelfde snelheid als de rol, dan kan er geen ingesneden groef ontstaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan