Verschil tussen BT010 en BT012

Mosselman

MF veteraan
5 apr 2002
4.254
0
Noord-Holland
Wat is eigenlijk het verschil tussen BT010 en een BT012 ??

Omdat je ook een BT012 SS krijgt is het dan zo dat de BT012 de opvolger is van de 010
 

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.698
40
45
A.
012 is hele zachte band...tis kauwgom...en geeft veel grip...meer een weg/circuit band...voor het betere hak en bochtenwerk...

010 is een zeer goeie allround band...bij nat weer goede grip en bij droog weer hele goede grip...

012 gaat korter mee als de 010...
ik zou nu nog ff gaan voor de 010...en en je volgende setje een 012...dan kan je zelf goed vergelijken!

ik had hiervoor de 010 voor en achter, en ben nu de metzler rennsport aan het uitproberen.
voor een RS1 en achter RS2...1 is heeeeel zacht...2 heel zacht...

ultra grip band...bij droog weg dek...
bij nat weer weet ik het niet nog niet....kheb nog geen regen gehad.
 

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.152
0
52
Bt 010 is een hele goede all round band. En zeer goed in de regen.
Bt 012 ss is opvolger van Bt 56 ss, is dus een zachte versie.

Bt 012 is speciale uitvoering voor Fireblade en gixxer1000.

bt001 is circuit versie
 

[email protected]

MF veteraan
14 feb 2002
2.982
0
Bt 010 is een hele goede all round band. En zeer goed in de regen.
Bt 012 ss is opvolger van Bt 56 ss, is dus een zachte versie.

Bt 012 is speciale uitvoering voor Fireblade en gixxer1000.

bt001 is circuit versie
Dus eigenlijk moeten ze hier praten over de BT012ss als ik het goed begrijp?
 

Skyhawk

MF'er
12 aug 2001
147
0
41
Heerhugowaard
Hoe zit het eigenlijk met het combineren, is het nog steeds zo bij deze banden dat je er 2 van het zelfde type moet hebben?? Of kan je voor een BT 012 en achter een andere band hebben :?
 
27 apr 2002
92
0
Zijtaart
Tuurlijk kun je voor en achter een verschillend type band hebben, ik rijd zelf ook met 2 verschillende type banden en dat bevalt me uitstekend dus waarom zou het niet kunnen.

Een 012 is er als voorband trouwens alleen als 120/70 ZR17 en dus eigenlijk alleen voor de zwaardere sportmotoren (>900cc.) bedoeldt. Ten tweede is het wel leuk zo'n 012, maar als je van plan bent om ook veel snelweg en dergelijke te rijden dan slijt deze veel harder dan een 010 en heb je dus niets aan je extra grip. Je moet het trouwens wel heel bont maken wil je met een 010 op de openbare weg niet genoeg grip hebben.
 

fastbasterd

MF'er
25 apr 2002
107
0
snits
ik heb de 012 nu en die slijt bij rechtdoorgaan bijna niet heb het hele weekend in belgie rond gejaagd geen slijtplek te ondekken heb er nu 1600km op gereden wheely,s gemaakt met z,n 2 ...niks te zien, aankomend weekend over het klaverblad ragge zien wat ie dan doet....top band !!!
 

The Rookie

Die hard MF'er
30 nov 2001
402
0
45
ik heb de 012 nu en die slijt bij rechtdoorgaan bijna niet heb het hele weekend in belgie rond gejaagd geen slijtplek te ondekken heb er nu 1600km op gereden wheely,s gemaakt met z,n 2 ...niks te zien, aankomend weekend over het klaverblad ragge zien wat ie dan doet....top band !!!
Kheb zelf een 010 onder mijn R6je liggen en heb er nu 3000 km mee gereden en hij is nu bijna slick :( :( .
Hoop er nog een 500 km uit te kunnen persen en dan wordt ie opgerookt (rijdt toch alleen maar als het droog is :P )
 

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
42
Veghel
www.earracing.nl
ik heb de 012 nu en die slijt bij rechtdoorgaan bijna niet heb het hele weekend in belgie rond gejaagd geen slijtplek te ondekken heb er nu 1600km op gereden wheely,s gemaakt met z,n 2 ...niks te zien, aankomend weekend over het klaverblad ragge zien wat ie dan doet....top band !!!
Zeker weinig rechte stukken gehad? Van een BT010 houdt je niets heel op de snelweg. Lijkt me dat de levensduur van een BT012 nog minder moet zijn.

Heb nu 3500 km ermee gereden, waarvan 500 km autobahn met constant 170++. Komend weekend nog naar Le Mans. Bij terugkomst is ie gaar en komt er een nieuwe op BT010 op.