wat zijn de verschillen tussen deze twee....
en hoe groot zijn ze...
zijn ze eventueel aan te passen.
Want ik wil er eentje gaan kopen... maar waar moet je op letten enzo?
Zijn samba pijpen trouwens goed...heb geen scooter geluidje nodig snap je...
Vertel eens....
Zucht, ga nou niet een rs kopen omdat je ook een aprilia scootâh hebt en al je vriendje denken dat 2tact cooler is dan 4t. 99.9% van de mensen die 2tact rijden en denken dat 2t het beste van de wereld is en vervolgens toch een 4t kopen gaan nooit meer terug naar 2t. Mag jij raden waarom
1. ze stinken
2. ze maken een geluid waar zelfs iemand met een scootmobiel om moet lachen
3. je moet om de 300 km een nieuwe zuiger hebben
4. pas bij 14000 toeren komt er een beetje koppel vrij
je moet het gewoon een keer gehad hebben,
ze vertellen er wel niet bij dat een full power rs250 kankersnel is!
rs125 en rs250 zijn oorsprongkelijk gebouwd voor 1 ding => racen!
dus moet je niet liggen zeiken dat ze niet geschikt zijn voor lange afstanden,veel onderhoud vragen, het is zelfs niet lekker voor de motor om constant 70 of 90 te liggen rijden. mijn gashendel op rs125 heeft 2 standen OPEN <=> DICHT als ik zuinig en lekker en blabla wil rijden had ik ook wel een cb250,gs500,zxr400 gekocht.
persoonlijk zou ik geen rs250 kopen, het is fout om zoiets als 2-takt te maken voor op de straat. rs125 is gewoon een leuk speelgoedje
Tja, een rs250 is alleen voor een echte racer hoor, een zxr400 is een zwakke tourfiets. sloom pleuris ding!
Zo'n rs250 is idd rete snel, maar een zxr400 is net zo snel maar is alleen wel veel meer motor dan een rs250 en heeft een veel beter bruikbare powerband en is veel betrouwbaarde/goedkoper in onderhoud. Voor elke 2 tact die jij weet te noemen weet ik een 4t die qua perstaties vergelijkbaar is, maar met alle voordelen van 4t!
Heb je zelf uberhaubt wel eens tweetakt gereden, en dan dus niet alleen een blokje om, maar ook echt een tijd lang gereden.
Hij heeft een (overigens vrij mooie, gezien de foto's) NSR50 gereden waar ie koelvloeistof bij de olie gooide en meer van dat soort dingen.
Kan me dus voorstellen dat ie er zat van heeft, want zijn schuld zal het niet geweest zijn als ie vastliep of als er onderhoud aan kwam.
Opmerkelijk was ook dat de Kawa en de Aprilia precies aan elkaar gewaagd bleken: na het wisselen van motor was Matthijs wederom net wat sneller dan ik (snik). De Aprilia verliest heel iets op de rechte einden (als hij toch eens 1000 toeren langer door zou gaan..), maar pakt lichte winst bij het insturen en door zijn grotere grondspeling.
ha Superkris!!!
ff iets over mijzelf ik heb 20 jaar motorrijervaring zomer & winter
ik heb gereden : cbr 600/kawa z1000/kawa z900/kwaw Gpz1100i
nu rij ik 2 jaar een Gilera Crono 125cc (wat ik al 10jaar eerder had moeten doen)
nu is het wel raar dat als ik op een dijk rij,of bochtige wegen, dat er maar zeer wijnig van dat soort motoren mij voorbij komen OA: thunderace/r6/duc748/cbr600f ( en die mannen konden goed stuuren )
maar ik beter
kleine greep van motoren die mij niet konden paseeren.
dus bij deze daag ik JOU uit voor een leuk en gezellig ritje
dus ik heerlijk op mijn : stinkende geen koppel hebbende brommer
en jij op jou SUPERBIKE!!!!
kankersnel
ff iets over mijzelf ik heb 20 jaar motorrijervaring zomer & winter
ik heb gereden : cbr 600/kawa z1000/kawa z900/kwaw Gpz1100i
nu rij ik 2 jaar een Gilera Crono 125cc (wat ik al 10jaar eerder had moeten doen)
nu is het wel raar dat als ik op een dijk rij,of bochtige wegen, dat er maar zeer wijnig van dat soort motoren mij voorbij komen OA: thunderace/r6/duc748/cbr600f ( en die mannen konden goed stuuren )
maar ik beter!
och och mensen volgens mij reageren hier alleen niet rs rijders of ze hebben zo'n motor nooit gereden!!!!
Heb zelf een RS250 uit 1997 gehad en heb daar bijna 30.000 kilometers mee gereden!!!! MET HEEEEEEEEL VEEEL PLEZIER!!!!!!
Wat is er allemaal stuk gegaan in 30.000 kilometer hier een een overzicht
1. Achterband & Voorband vervangen (bridgestone BT-090) 6000km
2. Koppelingskabel Stuk dus vervangen 9000km
3. Achterband vervangen (bridgestone BT-090) 11000km
4. Achterband + Voorband Vervangen (bridgestone (BT-090) 15000km
Remblokken voor en achter vervangen , Tandwielen Vervangen "
5. Achterband Vervangen (bridgestone BT-090) 19000km
6. Motor deed een beetje vreemd. Blok maar eens losgehaald 22500km
Conclusie onderste zuiger niet zo best meer. duss---> "
Zuigers Vervangen. "
7. Achterband + Voorband Vervangen (metzeler Rennsports) 24000km
8. Koppeling nam ie mee nadat ik de 8000toeren overschreed dus 27000km
Koppelingsplaten vervangen. "
Voorpoot keringen waren lek en dus ook vervangen "
9. Achterband vervangen (metzeler Rennsports) 28000km
10.Remblokken Voor. "
11.VERKOCHT!!!!! ketting en tandwielen waren aan 29600km
vervanging toe.
Heb ook eerst met 25kw gereden en dat gaat best alleen begrenst hij de motor op de cdi en dat is in de werkelijkheid op 8000 toeren.
Hij word dus 25kw doormiddel van de orginele cdi eraf te halen en daar een 25kw cdi terug te plaatsen.
Verschil tussen de 1996 modellen en die van 2000 zou maar zeggen.
Is eigenlijk dat het uiterlijk anders is (kappen dus) , Dashbord is later digitaal geworden.
Dacht dat het koelvloeistof tankje niet meer in het kontje te vinden is maar aan de rechterkant van de kuip. frame is exact hetzelfde!!
Ga je ooit ZUIGERS van een rs vervangen , bestel dan gewoon Suzuki RGV zuigers!!!!
Deze zijn vele malen goedkoper dan de aprilia zuigers en je heb ze nog eerder ook!!! en zijn PRECIES HETZELFDE!!! Nog een probleem die de oudere modellen hebben is dat bv de spiegels niet meer leverbaar zijn!!!! misschien zo nog wel meer. zou dus niet het oude model kopen maar dat wat nieuwere!!
Trouwens bij dat overzicht van daarnet heb ik de beurten die uitgevoerd zijn niet erbij gezet , want die zijn eigenlijk standaard eigenlijk net zoals de banden.
Ik moet zeggen heb 3jaar gereden op de rs en heb dat met veel plezier gedaan. Alleen ik moest dus ook 2jaar 25kw gereden , heb dit maar een jaar gedaan. puur om het rijden te leren. Daarna gewoon oude cdi terug geplaatst en dan weet je niet wat je meemaakt. Hield de R6 2001 bij tot zeker 120km/h daarna reed hij van me weg maar als je een beetje leert sturen en remmen met zo'n motor dan geef je veel mensen het nakijken!!!! je zou willen dat alle wegen alleen maar uit bochten bestond als je op de rs zat. Motor reed toch nog 210 top (wel orgineel) begrenst 160km/h.
Het is wel makkelijk als je zelf een beetje handig bent , want een rs is eigenlijk gewoon een brommer!!! Zuigers heb ik met een bekende verwisselt stelde niet veel voor , als je een zuiger van een schakel brommer kan vervangen dan kan je dit ook. Heb alleen de powervalves laten afstellen bij Jan Dokter in Ede.
nou als er vragen zijn dan hoor ik het wel joooooooo
Hoi,
Bedankt.
Eindelijk iemand die met tips en info kan komen.
De meeste mensen hier zeuren alleen maar over 2-tak.
Ga toch lekker fietsen stelen man.
Het gaat er gewoon om dat je f lekker kan rijden, en wat kan doortrekken.
Ik kan dus een 96 rs250 halen met 72pk....
Verder wat samba pijpen op.. en nieuwe kappen enzo en in het grijs is ie.
Rond de 3000 zo komt die gozer erop uit?
Wat denken jullie van de prijzen?
Waar moet ik nog meer op letten trouwens?
Wie kent er eentje te koop anders voor een mooi prijsie?
...
mij ga je echt niet wijs maken dat een 30 pk 2 taktje sneller in de bochten is als een 110 (?) pk r6. daaaaaaaaaaaag!