Is het niet juist zo VTEC variabel de lift en timing van (alle) kleppen regelt (met "schuivende" nokkenassen) ipv "domweg" om te schakelen van 2 naar 4 kleppen?De 2006 heeft tov de 2001 VTEC. Dit houd in dat bij lagere toeren maar 2 kleppen per cylinder worden bediend, en bij hogere toeren 4 kleppen per cylinder.
Het omslagpunt tussen 2- en 4kleppen bediening zit geloof ik rond de 6,5 en 7 duizend rpm.
Kennelijk niet dusHeeft de BS definitief afgedaan??
Nee, naar wat ik erover heb gelezen is het enkel zo dat bij lage toeren 2 (<6800rpm volgens VTR Jeroen) kleppen / cylinder worden bediend, en bij hogere toerentallen (>6800rpm) 4 kleppen.Is het niet juist zo VTEC variabel de lift en timing van (alle) kleppen regelt (met "schuivende" nokkenassen) ipv "domweg" om te schakelen van 2 naar 4 kleppen?
Nee, naar wat ik erover heb gelezen is het enkel zo dat bij lage toeren 2 (<6800rpm volgens VTR Jeroen) kleppen / cylinder worden bediend, en bij hogere toerentallen (>6800rpm) 4 kleppen.
De 2006 heeft standaard ABS (oudere modellen van de VTEC ook niet) voor de VFR800FI is er geen ABS verkrijgbaar.
Nee, zo werkt het niet: de twee kleppen doen wél mee, of níet. Er is geen tussenweg.Klopt, onder een bepaalde toeren worden maar 2 van de 4 kleppen gebruikt, echter vanaf een bepaald toeren tal wordt dan gevarieert de andere 2 erbij gebruikt, dus niet "ineens" van 2 naar 4 maar 2 en dan de andere 2 varieren naar gelang toeren erbij. Hoe meer toeren hoe meer de 2 extra kleppen open gaan.
Welk VTEC systeem bedoel je dan. Daar is over het algemeen nogal verwarring over. Bij het een gaan er extra kleppen meedoen en bij de andere wordt de kleptiming aangepast. VTEC op de VFR is een extra klep die mee gaat doen en in de auto kan het over beide gaan.VTEC is k@t.
De oude VFR trekt over het hele gebied mooi, en het geluid (voor mij heel belangrijk) is over het hele tourenbereik lekker.
De VTEC is een, sorry voor de mensen die ik nu kwets, een achterlijke motor.
Tot 6800 touren is het een draak van een motor, daarboven komt er het leven in wat de oude VFR over het gehele gebied heeft. Motorrijden gaat om emotie, en dat mag iets kosten, ook al zijn de benzineprijzen hoog. Honda moet het VTEC systeem gewoon op de auto's blijven toepassen, en het prachtige V4 concept er niet mee verknallen.