herbert116
Die hard MF'er
- 25 okt 2009
- 781
- 90
Hoelang doet een gemiddelde amateur sleutelaar erover om het blok van het frame te scheiden, "eventjes" te splitsen en alles weer op zijn plaats zetten?tja, het alternatief is eventjes het blok splitsen om naar de bak te kijken.
ik zou de koppeling er even afhalen.
schakelvork is het niet, lijkt mij.
Zie bijgaande schets. Ik neem aan dat je met "zegerveer" item 31 bedoelt. Die heb ik niet gezien en het is mij ook niet duidelijk waar deze voor dient. Schroef 34 loopt met een klein gedeelte van zijn oppervlakte door de groef in de schakelas en houdt op die manier het schakelpedaaltje op zijn plaats.zit de zegerveer nog goed in het groef van de schakelas?
Ik heb eens 'n keer op dit forum gelezen - of in een rechtstreekse e-mail van Bluesrider Cees dacht ik - dat voor het demonteren van de koppeling de fiets extreem naar links hellend moest worden geplaatst. tegen 'n muur aan of zo.Ik denk dat je gelijk hebt en om dat kunnen zien moet de koppeling gedemonteerd worden
Lijkt me ook een reele mogelijkheid Cees.
Schakelklauw 26 is uit 6 geweest, een paat tandjes verschoven en er toen weer in getrokken. Daardoor blokkeerde het schakelen. Dat heb ik nu pas kunnen zien nadat de gehele koppeling eruit is gehaald. De klauw weer op zijn juiste plaats gezet, de schakelas geborgd zodat deze niet meer axiaal kan bewegen en succesvol naar N kunnen schakelen door gelijktijdig aan het achterwiel te draaien. (zonder dat laatste schakelt hij niet echt)
Is stuknr. 31 dan de enige borging tegen axiaal verplaatsen?
grtz.
Cees
Die vraag kan bevestigend worden beantwoord CeesIs stuknr. 31 dan de enige borging tegen axiaal verplaatsen?
grtz.
Cees