de-poelier
Die hard MF'er
- 27 feb 2012
- 438
- 393
Oja, als tractiecontrole een erg grote "want" is, dan kun je VFR en FJR van je lijstje schrappen, want binnen het budget ga je die niet met TCS vinden ben ik bang.De super duke staat heel hoog op mijn verlanglijstje, maar inderdaad nog ver boven budget
Ik zal nog eens kijken naar de FJR en Z1000SX. Thanks!
Dan zijn er andere motoren die ook goed rijden, maar betrouwbaarder/goedkoper in onderhoud zijn. Ik zit nu naar de Z1000SX te kijken, pracht machine!Ik rijd dus zo 'n k1200s. Ondertussen 93000km er op.
Inderdaad al 2 keer de abs pomp kapot gehad maar gelukkig onder coulance en garantie vervangen dus kosten vielen alsnog mee.
Verder wel een echte aanrader. Ik heb al verschillende motoren gehad maar geen een zo lang als deze. Rijdt echt heel fijn.
Wel duur in onderhoud en er gaat wel eens wat kapot maar goed, dat kan bij een ktm, fjr of gtr ook gebeuren toch?
Achterband is toch aan vervanging toe. Neem ik mee!Oja, als tractiecontrole een erg grote "want" is, dan kun je VFR en FJR van je lijstje schrappen, want binnen het budget ga je die niet met TCS vinden ben ik bang.
Dan nog een vraagje: met welke achterband rij je? Als dat de standaard voorgeschreven aspect-ratio 50 is, dan zou je eens kunnen proberen hoe het ding rijdt met een band met aspect-ratio 55. Dat maakt bij de GTR beslist een positief verschil, zeker in het korte werk, en ook bij het snel insturen/omleggen in het algemeen.
Was ik nog vergeten te melden: allroads heb ik helemaal niks mee. Ik heb een dagje een DL1000 mee gehad. Ondanks dat ik niks negatiefs kon verzinnen over die machine, kon ik er ook niks positiefs over bedenken... Wat een oersaai ding. Datzelfde verhaal ken ik van twee vrienden die een Varadero hebben gehad. Niks op aan te merken, maar te saai voor woorden.Kijk ook eens naar een Versys of Vstrom, is wel een ketting ipv cardan maar je geeft aan dat dat niet onoverkomelijk hoeft te zijn. Zijn erg fijn sturende fietsen en mijn Vstrom 650 weegt iets van 213 kilo, geen idee hoeveel een 1000 weegt.
Geen tcs voor zover ik weet, de zit is eerder relaxt dan sportief, maar het komt natuurlijk niet uit de lucht vallen dat ze enorm veel verkocht worden.
Goeie tip, thanksTriumph 1050 gt sprint?
Ook leuk en niet zo duur.
Voordat ik de kawa kocht heb ik een paar RT's gereden, maar het is niet echt mijn ding....en ik neem aan bewust geen boxer op het lijstje? Moet het een viercilinder zijn?
Moto Guzzi staat er niet bij, ga eens proefrijden hate it or love it!
Love it! onvergelijkbaar ding.
Goeie tip, thanks
Voordat ik de kawa kocht heb ik een paar RT's gereden, maar het is niet echt mijn ding.
Viercilinder is trouwens niet per se een must, ik sta ook wel open voor een 2- of 3 cilinder. Maar geen boxer idd.
...en schaars op de occassiemarkt, dus ook wel duur. K1300s is beter verkrijgbaar en ook een heel fijne snelle toerfiets, echter zoals TS al aangeeft rond de 7000 voor een net exemplaar is een 'uitdaging' zeg maar. Als er iets rek in het budget (+ € 1 à 1,5k) zit moet het wel lukken. Aanbod is relatief groot, dus dat drukt de prijs wel. Bagagemogelijkheden (systeemkoffers) is beperkt, ik gebruikte een simpele aftermarket topkoffer.Ik rij een K1300GT. Ga je qua gewicht niets mee opschieten. Ook 275 kg nat. Wel een fantastische fiets.
ja hoor , ik rij een k1600gt en mocht ik het kunnen overdoen zou ik onmiddelijk voor een k1300gt gaan , het gewicht van de k1600 begint mij parten te spelen ...Ik rij een K1300GT. Ga je qua gewicht niets mee opschieten. Ook 275 kg nat. Wel een fantastische fiets.
ja hoor , ik rij een k1600gt en mocht ik het kunnen overdoen zou ik onmiddelijk voor een k1300gt gaan , het gewicht van de k1600 begint mij parten te spelen ...