Verven motorpak

Diddle

MF veteraan
5 feb 2004
6.856
2
Hilversum
Hallo allemaal, ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand deze beantwoorden.

Ik heb een motorpak (leer) van Dainese waar ik heel blij mee ben, en hij ziet er nog erg goed uit. Ik ben alleen uitgekeken op de kleuren en zou hem graag willen verven. Heeft iemand dat ooit gedaan? Welk product heb je gebruikt en is het ook gelukt? Alvast bedankt voor de reacties! :W

Groetjes
Diddle

PS Zoekfunctie heb ik al gebruikt, heeft niks opgeleverd...
 
Het enige dat ik voor je kon vinden is het volgende:

Waarom kleurverandering van leren kleding
niet zinvol is

Er bestaat geen eenvoudige methode, om leren kleding om te kleuren.

Een paar redenen:
Kleding leer is zeer zacht en meestal erg poreus. Door te verven wordt het leer gemakkelijk stug, omdat het zich volzuigt met verf. Bij het natinten in geval van verbleken of het wegwerken van vlekken gebruiken we maar heel weinig verf. Het leer blijft dan fijn aanvoelen. Een omkleuring heeft echter veel meer verf nodig en heeft het ongewenste effect tot gevolg.
Motorkleding is vaak erg vet en daarop hecht geen verf. Bovendien wordt dit leer zwaar belast.
Omdat men textiel delen van een jas (kragen, bontjes, voeringen etc.) niet mee wil verfven, moeten deze zorgvuldig afgeplakt worden. Dit lukt niet altijd en is erg arbeidsintensief.
Je weet van te voren niet, hoe de stiksels reageren op verfaanname. Misschien blijven naden helderder.
Het omkleuren met textielverf uit de drogisterij leidt in 80% van alle gevallen bij ruw leer tot schadelijke gevolgen. Men moet beslist van lichter naar donkerder kleuren en het leer moet absoluut vetvrij zijn (bv. chemische reiniging). Zeer belangrijk is, dat het leer niet te sterk verhit wordt. Dan krimpt het leer onherstelbaar.

Op basis van deze redenen adviseren we onze klanten leren kleding slechts te wassen en alleen de originele kleur op te frissen.
 
Bedankt Cawa... dat is idd een beetje hetzelfde dat ik net aan de telefoon te horen heb gekregen van Top Skin Motorkleding. Hij vertelde idd ook dat het haast niet te doen is en de kans groot is dat het "mislukt" en het er allemaal niet mooier op wordt... Jammer maar helaas -O-
 
Ik kleur regelmatig leder, meestal in de originele kleur.(beschadigingen aan oa autostoelen, bankstellen.Heb afgelopen voorjaar voor een klant een dainese-jack (rood) omgekleurd naar zwart. Is goed gelukt en nooit klachten over gehad.Wel erg arbeidsintensief. Wordt natuurlijk wel speciale lederlak(op waterbasis) voor gebruikt.En altijd van licht naar een donkere kleur.
Wat betreft het leder, alle motorkleding is geverfd, of in een kleurbad of dmv spuiten. Ik heb nog nooit een groene of blauwe koe zien rondlopen(er schijnt wel een paarse rond te lopen)
Het leder wordt na het spuiten wel iets stugger, maar door gebruik is dit zo weer als vanouds.
 
ik heb mijn leren motorlaarzen een ander kleurtje gegeven, werkte perfect :Y
eerst ontvetten, maw het laagje bescherming eraf halen, ontkleuren en nieuwe verf erop...its so simpel *O*
was van wit naar zwart, elk jaar likkie verf erover en klaar is kees...euh klara :P
 
Ik kleur regelmatig leder, meestal in de originele kleur.(beschadigingen aan oa autostoelen, bankstellen.Heb afgelopen voorjaar voor een klant een dainese-jack (rood) omgekleurd naar zwart. Is goed gelukt en nooit klachten over gehad.Wel erg arbeidsintensief. Wordt natuurlijk wel speciale lederlak(op waterbasis) voor gebruikt.En altijd van licht naar een donkere kleur.
Wat betreft het leder, alle motorkleding is geverfd, of in een kleurbad of dmv spuiten. Ik heb nog nooit een groene of blauwe koe zien rondlopen(er schijnt wel een paarse rond te lopen)
Het leder wordt na het spuiten wel iets stugger, maar door gebruik is dit zo weer als vanouds.


Gezien je icoontje zou ik die koe maar snel slachten dan ;)
 
Ik kleur regelmatig leder, meestal in de originele kleur.(beschadigingen aan oa autostoelen, bankstellen.Heb afgelopen voorjaar voor een klant een dainese-jack (rood) omgekleurd naar zwart. Is goed gelukt en nooit klachten over gehad.Wel erg arbeidsintensief. Wordt natuurlijk wel speciale lederlak(op waterbasis) voor gebruikt.En altijd van licht naar een donkere kleur.
Wat betreft het leder, alle motorkleding is geverfd, of in een kleurbad of dmv spuiten. Ik heb nog nooit een groene of blauwe koe zien rondlopen(er schijnt wel een paarse rond te lopen)
Het leder wordt na het spuiten wel iets stugger, maar door gebruik is dit zo weer als vanouds.

Heey wat gaaf :} Dus er is nog hoop voor mijn pak ;)

Ik heb even op je site gekeken en bij de voorbeeldfoto's ziet het er erg netjes uit! :Y

Mijn bedoeling is idd om bepaalde gekleurde stukken op mijn pak die nu rood en blauw zijn, zwart te maken want ik vind het zonde van mijn geld een nieuw pak te kopen terwijl deze nog in prima staat is. Wat zou het kosten om zoiets te laten doen? Als je dat soort dingen qua kosten liever niet op het forum bespreekt, mijn msn adres staat in mijn profiel :)

Ik heb ook Dannon even toegevoegd, wellicht dat hij me (ook) kan helpen.

Iedereen superbedankt voor de reacties! :}
 
Ik heb daar wel ervaring mee.
Eerst gebruikte we daar Tana producten voor,deze zijn bij een goede schoenzaak wel te krijgen,zitten alleen veel vluchtmiddelen in.Ga altijd van een lichte naar een donkere kleur.
Laatst heb ik een wit Alpinepak donkerblauw gemaakt met "Tarrago Dyes".
Penetrating leather Dye.Ook te verkrijgen bij een wat beter ingerichte schoenzaak.Het voordeel van Tarrago is dat er wat meer kleuren te verkrijgen zijn.
:Y :Y :Y Werkt perfect!!!!koop er gelijk dezelde kleur leercreme bij en voed regelmatig het leer.Leer verkleurt door uitdroging.
 
Ik heb daar wel ervaring mee.
Eerst gebruikte we daar Tana producten voor,deze zijn bij een goede schoenzaak wel te krijgen,zitten alleen veel vluchtmiddelen in.Ga altijd van een lichte naar een donkere kleur.
Laatst heb ik een wit Alpinepak donkerblauw gemaakt met "Tarrago Dyes".
Penetrating leather Dye.Ook te verkrijgen bij een wat beter ingerichte schoenzaak.Het voordeel van Tarrago is dat er wat meer kleuren te verkrijgen zijn.
:Y :Y :Y Werkt perfect!!!!koop er gelijk dezelde kleur leercreme bij en voed regelmatig het leer.Leer verkleurt door uitdroging.

:W Hoi hoi, bedankt voor je reactie, maar je zegt "we", betekent dat je bij een bedrijf werkt dat dit soort werk doet of heb je het gewoon zelf thuis gedaan ofzo? En wat waren de kosten ervan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan