Verwarmde handvatten en Goretex

Robbem

Rookie
24 jun 2005
11
0
Rijswijk
Ergens heb ik eens gelezen dat het gebruik van verwarmde handvatten in combinatie met handschoenen met een waterdicht membraan erin (Goretex, Hipora, Aerotex), funest is voor de waterdichtheid.
Het membraan zou te warm worden en daardoor zijn functie verliezen.

Weet iemand of dit klopt? :?

Marcel
 
Ik heb verwarmde handschoenen die ook Goretex bevatten, dus ik vind het zelf niet helemaal waarschijnlijk..
 
heb wel eens gehoord dat als het buiten de handschoen veel warmer is als in de handschoen dat dan het waterdicht membraam niet goed meer zou werken.

maar ik weet niet of dat zo is
 
De theorie is, dat er water aan de buitenkant verdampt(door de verwarming), in dampvorm naar binnen dringt, en dan aan de binnenkant van de handschoen condenseert.
Het membraan wordt dus niet beschadigd, maar werkt gewoon in omgekeerde richting.
 
De theorie is, dat er water aan de buitenkant verdampt(door de verwarming), in dampvorm naar binnen dringt, en dan aan de binnenkant van de handschoen condenseert.
Het membraan wordt dus niet beschadigd, maar werkt gewoon in omgekeerde richting.
:^

Het is dus niet zo dat je opeens zeiknat wordt maar aan de kant waar de verwarming zit werkt de goretex niet meer en krijg je klamme handjes. De bovenkant van je handschoen wordt niet verwarmd en daar werkt de goretex nog wel.

In de praktijk zal het wel meevallen omdat er normaal gesproken niet veel water zit tussen je handen en je handvaten.
 
Laatst bewerkt:
De theorie is, dat er water aan de buitenkant verdampt(door de verwarming), in dampvorm naar binnen dringt, en dan aan de binnenkant van de handschoen condenseert.
Het membraan wordt dus niet beschadigd, maar werkt gewoon in omgekeerde richting.
:^

Idd hetzelfde ook meegemaakt met de zadelverwarming icm goretexpak en regen op mijn vorige motorfietsen. Is ook een slechte combinatie -O-
 
ok, bedankt voor jullie reacties. zal wel even duren voor ik erachter kom, want het wordt gelukkig alleen maar warmer.
 
Whehehe ja klopt wel rokende handschoenen en klamme handjes hiero.
Maar laatst 55km in de regen klam van zweet en niet van regen ofzo.
 
:^

Idd hetzelfde ook meegemaakt met de zadelverwarming icm goretexpak en regen op mijn vorige motorfietsen. Is ook een slechte combinatie -O-

In de zomer leverde mij dat ook nog wel eens een nat kruis op, zelfs zonder zadelverwarming.. :r Het regenwater loopt over de tank naar het diepste punt en tja, daar zat ik...

heb nu een ander pak en geen last meer ..
 
Wat ik wel weet is dat je Gore-tex spullen (zoals de handschoenen) niet op of naast een verwarming mag leggen om op te drogen of voor te warmen.
VInd het membraam inderdaad niet zo leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan