handvat spiegels

De ‘stuureindspiegels’ op mijn BMW S1000R, K63:
IMG_9274.jpeg
 
Hier ook al jaren bar-ends, prima zicht al waren de originele van Triumph op de Street triple 675 wat klein, en hebben de originele op de Speed twin last van draaien bij meer dan half gas...

Nu een nieuw uitgekomen set van Motone en die werken perfect, prachtige spiegels, hoge kwaliteit, e-keur en zelfs licht getint zodat koplampen iets afzwakken. (Wel rond dus dat moet je net passen)
 
Mooi man! Maar kunnen de spiegels op deze manier niet tegen de tank aankomen? En zo beschadigingen veroorzaken?
Bedankt! Het stuur van de Streetfighter is vrij breed en zelfs als ik het stuur de maximale uitslag geef, blijft er nog genoeg ruimte over tussen de spiegels en de tank. Op deze manier van monteren is er geen kans op beschadiging.
 
Bedankt! Het stuur van de Streetfighter is vrij breed en zelfs als ik het stuur de maximale uitslag geef, blijft er nog genoeg ruimte over tussen de spiegels en de tank. Op deze manier van monteren is er geen kans op beschadiging.
Bij mijn BMW is die mogelijkheid (om ‘ondersteboven’ te monteren) er niet. Dan zou je de tank beschadigen bij maximale stuuruitslag.
 
Bij mijn BMW is die mogelijkheid (om ‘ondersteboven’ te monteren) er niet. Dan zou je de tank beschadigen bij maximale stuuruitslag.
Je kan er ook voor kiezen om de spiegels te verwisselen met “links” en “rechts”. Aangezien het draaipunt niet in het midden ligt van de spiegel, steekt de lange zijde naar buiten en de korte zijde naar binnen (richting je tank). Hierdoor creëer je extra ruimte tussen je spiegel en je tank.

Hier een foto om duidelijk te maken wat ik bedoel.

IMG_6351.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan