Verzekeren oldtimer ivm. no claim opbouwen?

daydreamer

MF veteraan
16 mei 2004
2.276
0
Rotterdam
Mijn snode plan is als volgt, ik probeer voor 3x niks ergens een frame te pakken te krijgen van voor 1983 (wegenbelastingvrij) en verzeker deze WA als oldtimer (40 euro p/j) om schadevrije jaren op te bouwen.. evt. mag ie zelfs rijden.. (2 motoren, sleutelprojectje..)

Doel van het plan is om schadevrije jaren op te bouwen aangezien ik nu technisch gezien de all-risk verzekerde motor van mn pa "leen" O-)

Zie ik iets over het hoofd of kan het echt zo simpel..?

Graag jullie input..!



(Ik probeerde zojuist uit interesse wat een Aprilia Falco mij (22 jr.) aan verzekering zou kosten en werd daar niet vrolijk van (1800 E) - vandaar dit topic nu..)
 
Dat zou ik maar even navragen bij de betreffende verzekering. Ik heb ooit een klassiekerverzekering gehad waarbij je geen noclaim opbouwde.
 
(Ik probeerde zojuist uit interesse wat een Aprilia Falco mij (22 jr.) aan verzekering zou kosten en werd daar niet vrolijk van (1800 E) - vandaar dit topic nu..)
21 jarige falco eigenaar meld zich :W

Wel 2 jaar schadevrij... true... maar je hoeft je met even rondkijken zeker niet scheel te betalen ;)
 
Mijn snode plan is als volgt, ik probeer voor 3x niks ergens een frame te pakken te krijgen van voor 1983 (wegenbelastingvrij) en verzeker deze WA als oldtimer (40 euro p/j) om schadevrije jaren op te bouwen.. evt. mag ie zelfs rijden.. (2 motoren, sleutelprojectje..)

Doel van het plan is om schadevrije jaren op te bouwen aangezien ik nu technisch gezien de all-risk verzekerde motor van mn pa "leen" O-)

Zie ik iets over het hoofd of kan het echt zo simpel..?

Graag jullie input..!



(Ik probeerde zojuist uit interesse wat een Aprilia Falco mij (22 jr.) aan verzekering zou kosten en werd daar niet vrolijk van (1800 E) - vandaar dit topic nu..)


Voor zover ik weet bouw ik bij mijn ouwebrikkenverzekering (KNMV - 45e pj) ook geen schadevrije jaren op. Ik weet niet of dat ergens anders beter is.

Reken er mee dat er ook niet al te veel met die brikken wordt gereden, daar zijn de verzekeringen ook op afgesteld.

Toch vind ik dat je een creatief plan hebt bedacht!
 
21 jarige falco eigenaar meld zich :W

Wel 2 jaar schadevrij... true... maar je hoeft je met even rondkijken zeker niet scheel te betalen ;)

't verzekeren van de falco zal niet 't probleem zijn.. pa rijd dan binnenkort een nieuwe falco gesponsord door zoon.. ;)

Tis meer met het oog op de toekomst.. opbouwen van no-claim bij oldtimerverzekering moet ik wel even nagaan dan idd, maar bij knmv val je bij motor ouder dan 20 jaar automatisch al in de classic verzekering..
 
aaaah... volgens mij had jij je neus ook al niet eens in het falco-topic laten zien? ;)

lekkere fietsjes hoor :Y

idd, heb er 2 op het oog.. maar zit te wachten tot mn SV verkocht is.. (wil ook nog wel even proefrijden op andere motoren, maar tot nu toe staat ie boven aan de haalbare wishlist..)
 
een oldtimer verzekering is een soort hobby verzekering met beperkingen en geen noclaim volgens mij.
 
Het lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, volgens mij gaat de verzekeraar er vanuit dat je schadevrij rijd met een oldtimer...

Ik vraag me overigens ook af of je uberhaupt wel (noemenswaardig) voordeel haalt uit een oldtimer verzekering. De kale verzekering van mijn GS500 uit '91 kost me (als 19 jarige) iets van 7 tientjes per jaar ofzo. Bij een motor van 25 jaar oud denk ik dan ook dat een normale verzekering niet duur uit zal vallen.
 
nee, geen koekblik - wel rijbewijs..

"t hoeft voor mij geen specifieke oldtimerverzekering te zijn btw. alleen bij knmv word je al automatisch doorverwezen naar de classicverzekering op het moment dat je de premie wilt berekenen voor een motor ouder dan 20 jaar.. en ouder dan 25 jaar is wel weer handig voor de wegenbelasting..

@beerhunter: in ieder geval ook een Mille, vraag me af wat de verschillen zijn, evt. ook TL1000S/R en misch toch wat 4-cilinders.. ZX9r, Oude Blade (R1 heb ik al wel eens gereden) - meestal denk ik Falco maar wil nog wel eens twijfelen.. (de ideale motor bestaat niet, overal is wel wat voor te zeggen..)
 
Was dat 1800 of 180?! Ik (21 jr) verzeker mijn CB250 uit '96 voor een kleine 170/jr.

1778 E - all risk, voor 22 jarige - met rechtsbijstand, opzittenden, 0 schadevrije jaren maar wel VRO korting.. natuurlijk ook het verschil tussen 1000CC en 250CC waar ze in de risico calculatie rekening mee houden..

edit: wel voor minste eigen risico, door dat te verhogen kan je de prijs nog iets verlagen.. met 3 schadevrije jaren kost het me trouwens maar de helft
 
Laatst bewerkt:
1778 E - all risk, voor 22 jarige - met rechtsbijstand, opzittenden, 0 schadevrije jaren maar wel VRO korting.. natuurlijk ook het verschil tussen 1000CC en 250CC waar ze in de risico calculatie rekening mee houden..
Maar schadevrije jaren bouw je toch met WA ook op? Als ik jou was zou ik een tweede brommer erbij kopen zo licht mogelijk, en die dan verzekeren. En ondertussen doorblijven rijden zoals je nu doet.

-edit- zie dat dat je plan was.
 
Laatst bewerkt:
1778 E - all risk, voor 22 jarige - met rechtsbijstand, opzittenden, 0 schadevrije jaren maar wel VRO korting.. natuurlijk ook het verschil tussen 1000CC en 250CC waar ze in de risico calculatie rekening mee houden..

Bij Univé niet (/nauwelijks), ik had mijn CB250 verkocht, en een GS500 gekocht, toen belde ik de verzekering wat ik bij moest betalen, kreeg ik geld terug omdat de motor 3 jaar ouder was :P

Aan een oldtimerverzekering zit meestal een km-beperking, als de KNMV je een oldtimerverzekering aanbied, zou ik dan gewoon aangeven dat je de motor als eerste voertuig wil gebruiken en dus meer km's denkt te gaan maken dan toegestaan met een oldtimerverzekering.
 
Laatst bewerkt:
Bij Univé niet (/nauwelijks), ik had mijn CB250 verkocht, en een GS500 gekocht, toen belde ik de verzekering wat ik bij moest betalen, kreeg ik geld terug omdat de motor 3 jaar ouder was :P

Aan een oldtimerverzekering zit meestal een km-beperking, als de KNMV je een oldtimerverzekering aanbied, zou ik dan gewoon aangeven dat je de motor als eerste voertuig wil gebruiken en dus meer km's denkt te gaan maken dan toegestaan met een oldtimerverzekering.

KM beperking van 10.000 - op een oud gebakje of los frame ga ik dat niet halen.. en daarbij, er zijn genoeg mensen die met een vervoersmiddel nog niet meer rijden dan 10.000

t gaat dus om een klein ding voor erbij.. frame/brik/frikandel naast mn normale motor die dus niet op mijn naam verzekerd staat.. m.a.w. ik heb een ander eerste vervoermiddel dus met die 2e zal ik echt niet boven de 10.000 komen..

door het brik op mijn naam te verzekeren zou ik wel schadevrije jaren op kunnen bouwen wat me over 2-3 jaar weer een klap geld scheelt als ik de boel zelf ga verzekeren..
 
Laatst bewerkt:
geen idee of ik schadevrije jaren opbouw met mijn oldtimerverzekering.
maar een (nieuwere) motor gewoon verzekeren naast mijn auto kost ook maar €90 per jaar ofzo, weet niet of dat het je waard is? en of het duurder is als je geen auto hebt weet ik ook niet.

ik heb eventueel wel een oldtimerframe voor je ;)
 
geen idee of ik schadevrije jaren opbouw met mijn oldtimerverzekering.
maar een (nieuwere) motor gewoon verzekeren naast mijn auto kost ook maar €90 per jaar ofzo, weet niet of dat het je waard is? en of het duurder is als je geen auto hebt weet ik ook niet.

ik heb eventueel wel een oldtimerframe voor je ;)

mbt. het oldtimerframe... welk jaar, welk merk.. en voor hoe(veel/weinig) centjes zou ie van eigenaar kunnen wisselen..? O-)

ik moet iig eens gaan informeren of je met een classic verzekering ook schadevrije jaren opbouwt (en wat het evt. zou kosten met een verzekring waar je dan wel schadevrije jaren mee op bouwt) auto heb ik niet, dus heb momenteel niets op mijn naam staan.. kan vervelend zijn als ik strax met een redelijk inkomen wel een nieuwe supersport of iets dergelijks wil kopen, maar me blauw betaal aan verzekering of niet eens geaccepteerd zou worden..

de kosten die ik nu maak met verzekeren verdien ik wel terug..
 
Laatst bewerkt:
ik zie geen mailadres in jouw profiel staan, ik zie wel dat je redelijk dichtbij woont.

mail me even op bakfietsrijder AT hotmail DOT com

dan praten we verder over dat frame
 
KM beperking van 10.000 - op een oud gebakje of los frame ga ik dat niet halen.. en daarbij, er zijn genoeg mensen die met een vervoersmiddel nog niet meer rijden dan 10.000

t gaat dus om een klein ding voor erbij.. frame/brik/frikandel naast mn normale motor die dus niet op mijn naam verzekerd staat.. m.a.w. ik heb een ander eerste vervoermiddel dus met die 2e zal ik echt niet boven de 10.000 komen..

door het brik op mijn naam te verzekeren zou ik wel schadevrije jaren op kunnen bouwen wat me over 2-3 jaar weer een klap geld scheelt als ik de boel zelf ga verzekeren..

Áls je met een oldtimerverzekering no-claim opbouwt, en dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk. Vandaar mijn voorbeeld om hem als gewoon voertuig te verzekeren.

Ik heb net even zomaar even een premie berekent (bij Univé), als 19 jarige met 1 schadevrij jaar, betaal ik minder als 65 euro verzekering per jaar voor een '82er Honda CB650 (zo maar wat ingevuld)...

Zoals gezegt verschil tussen oldtimer/gewone verzekering is bij die leeftijd te verwaarlozen, met de 2e bouw je zeker noclaim op :Y
 
Laatst bewerkt:
@beerhunter: in ieder geval ook een Mille, vraag me af wat de verschillen zijn, evt. ook TL1000S/R en misch toch wat 4-cilinders.. ZX9r, Oude Blade (R1 heb ik al wel eens gereden) - meestal denk ik Falco maar wil nog wel eens twijfelen.. (de ideale motor bestaat niet, overal is wel wat voor te zeggen..)
owk dan :)

Heb zelf uit dit rijtje alleen ervaringen met de rsv (maar niet uit hetzelfde bouwjaar) en een nieuwere Blade.

1778 E - all risk, voor 22 jarige - met rechtsbijstand, opzittenden, 0 schadevrije jaren maar wel VRO korting.. natuurlijk ook het verschil tussen 1000CC en 250CC waar ze in de risico calculatie rekening mee houden..

edit: wel voor minste eigen risico, door dat te verhogen kan je de prijs nog iets verlagen.. met 3 schadevrije jaren kost het me trouwens maar de helft
eeergh.... ok... nog een verschil dus... ik ben niet all-risk... en ja... ik heb een probleem als ik haar plat leg... dwz... ik kan een tweede niet betalen ;)

Ik betaal wa+ zo'n €22,- p/m.






maar goed... ik val niet :o :+
 
Ik heb nog een oude auto (giulia) en die heb ik allrisk verzekerd op basis van taxatie
Ben er trouwens achter gekomen dat zo'n noclaim telt voor de auto of motor
Dus als ik met mijn andere auto schade zou rijden ga ik op die auto terug in tredes en bij de andere auto niet
Bij die Giulia zit ik inmiddels op trede 21 geloof ik met mijn andere auto op trede 19
 
Terug
Bovenaan Onderaan