desmosedicii
MF'er
- 25 mei 2015
- 146
- 6
Beste forumers,
Ik heb een technische vraag betreft verzekeringen. Ik wil met mijn a2 rijbewijs een cbr600f gaan rijden. Ondanks dat dit volgens de politie en bij wet vastgelegd NIET mag, wil ik weten of de dit namens de verzekering WEL mag. Uiteraard met een nette uitdraai en terug gevoerde motor tot 35kw en let op dit cruciale: dus niet op kenteken, wat mij een godsvermogen extra kost..
Ik ben namelijk bereid om de gok te nemen en ''illegaal'' volgens de wet te gaan rijden met 10kw origineel vermogen teveel.
aangezien NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND een antwoordt lijkt te kunnen geven betreft de duidelijkheid van het a1 a2 A rijbewijs of het oude 25w rijbewijs.. De een zegt dit en de ander zegt dat. En volgens de wet mag je maximaal 35kw met 70kw origineel rijden en dan moet je ook nog eens voldoen aan de 0.20 kw per kg..
Nou meneer die de wet bedacht heeft.. doe mij maar die 340 euro boete + 7 euro administratie kosten mocht het ooit zover komen (want welke agent weet nou dat mijn motor 80kw heeft ipv 70.. sowieso kunnen ze al moeilijk doen, ook al was die 70kw en netjes geknepen naar 35.. geen kentekenbewijs op 35kw = boete bij een agent met een slecht humeur, want er valt simpelweg niets te controleren).
Want als ik kijk naar de kosten voor ombouwen tot een bij wet legale A2 motor, ben ik bij een dure dealer en de RDW in het ergste geval 800-1000 euroextra kwijt. En voor iedereen bij wie de haren van die prijs omhoog gaan staan (welkom a2 lezers), het geld zit hem in de onderdelen (gemiddeld 200 tot 300 euro), de man uren om de onderdelen erin te plaatsen.. en de herkeuring in lelystad (IKS keuring twv 400+ sneue euro's).
Dit geldt natuurlijk voor een motor waarvoor geen kit beschikbaar is. Want er zijn blijkbaar (nu begint het vage) ook nog een aantal motoren met kits (een suzuki SV 650s bijvoorbeeld), die omgebouwd kan worden met een kit, de motor wordt aangemeld bij de suzuki dealer, en volgens een miraculeuze wijze (en tevens veelsteveel geld) staat de motor met 25kw op kenteken. En mijn punt is, dat volgens sommige bronnen dit ook zo gaat met 70KW+ motoren, op het huidige a2 rijbewijs!? HUH
Om even een vaag en lang verhaal kort te maken, want zo vaag is de wetgeving nou eenmaal over de nieuwe motor rijbewijzen.. Nouja, ik zal eerlijk wezen. Welke motor nou wel of niet geknepen mag worden met zo'n ''kit''. Want waar ik het over had; de een zegt dit en de ander dat. Geldt vooral voor dit soort motoren. Want BLIJKBAAR zijn volgens een groot aantal dealers en service punten voor motoren, er kits beschikbaar voor de cbr600f tot 25kw, waarmee ik geen problemen zou krijgen bij meneertje justitie.
anyhow:
Welke verzekeraar wil mijn motor nog verzekeren op een 35kw uitdraai, ONDANKS dat deze origineel over 80kw beschikt in plaats van 70.
Wie o wie, verschaft mij duidelijkheid betreft de verzekeraars anno Juli 2015.
Bij voorbaat dank.
Ik heb een technische vraag betreft verzekeringen. Ik wil met mijn a2 rijbewijs een cbr600f gaan rijden. Ondanks dat dit volgens de politie en bij wet vastgelegd NIET mag, wil ik weten of de dit namens de verzekering WEL mag. Uiteraard met een nette uitdraai en terug gevoerde motor tot 35kw en let op dit cruciale: dus niet op kenteken, wat mij een godsvermogen extra kost..
Ik ben namelijk bereid om de gok te nemen en ''illegaal'' volgens de wet te gaan rijden met 10kw origineel vermogen teveel.
aangezien NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND een antwoordt lijkt te kunnen geven betreft de duidelijkheid van het a1 a2 A rijbewijs of het oude 25w rijbewijs.. De een zegt dit en de ander zegt dat. En volgens de wet mag je maximaal 35kw met 70kw origineel rijden en dan moet je ook nog eens voldoen aan de 0.20 kw per kg..
Nou meneer die de wet bedacht heeft.. doe mij maar die 340 euro boete + 7 euro administratie kosten mocht het ooit zover komen (want welke agent weet nou dat mijn motor 80kw heeft ipv 70.. sowieso kunnen ze al moeilijk doen, ook al was die 70kw en netjes geknepen naar 35.. geen kentekenbewijs op 35kw = boete bij een agent met een slecht humeur, want er valt simpelweg niets te controleren).
Want als ik kijk naar de kosten voor ombouwen tot een bij wet legale A2 motor, ben ik bij een dure dealer en de RDW in het ergste geval 800-1000 euro
Dit geldt natuurlijk voor een motor waarvoor geen kit beschikbaar is. Want er zijn blijkbaar (nu begint het vage) ook nog een aantal motoren met kits (een suzuki SV 650s bijvoorbeeld), die omgebouwd kan worden met een kit, de motor wordt aangemeld bij de suzuki dealer, en volgens een miraculeuze wijze (en tevens veelsteveel geld) staat de motor met 25kw op kenteken. En mijn punt is, dat volgens sommige bronnen dit ook zo gaat met 70KW+ motoren, op het huidige a2 rijbewijs
Om even een vaag en lang verhaal kort te maken, want zo vaag is de wetgeving nou eenmaal over de nieuwe motor rijbewijzen.. Nouja, ik zal eerlijk wezen. Welke motor nou wel of niet geknepen mag worden met zo'n ''kit''. Want waar ik het over had; de een zegt dit en de ander dat. Geldt vooral voor dit soort motoren. Want BLIJKBAAR zijn volgens een groot aantal dealers en service punten voor motoren, er kits beschikbaar voor de cbr600f tot 25kw, waarmee ik geen problemen zou krijgen bij meneertje justitie.
anyhow:
Welke verzekeraar wil mijn motor nog verzekeren op een 35kw uitdraai, ONDANKS dat deze origineel over 80kw beschikt in plaats van 70.
Wie o wie, verschaft mij duidelijkheid betreft de verzekeraars anno Juli 2015.
Bij voorbaat dank.
Laatst bewerkt: