verzekeren op uitdraai

Status
Niet open voor verdere reacties.

desmosedicii

MF'er
25 mei 2015
146
6
Beste forumers,

Ik heb een technische vraag betreft verzekeringen. Ik wil met mijn a2 rijbewijs een cbr600f gaan rijden. Ondanks dat dit volgens de politie en bij wet vastgelegd NIET mag, wil ik weten of de dit namens de verzekering WEL mag. Uiteraard met een nette uitdraai en terug gevoerde motor tot 35kw en let op dit cruciale: dus niet op kenteken, wat mij een godsvermogen extra kost..

Ik ben namelijk bereid om de gok te nemen en ''illegaal'' volgens de wet te gaan rijden met 10kw origineel vermogen teveel.

aangezien NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND een antwoordt lijkt te kunnen geven betreft de duidelijkheid van het a1 a2 A rijbewijs of het oude 25w rijbewijs.. De een zegt dit en de ander zegt dat. En volgens de wet mag je maximaal 35kw met 70kw origineel rijden en dan moet je ook nog eens voldoen aan de 0.20 kw per kg..

Nou meneer die de wet bedacht heeft.. doe mij maar die 340 euro boete + 7 euro administratie kosten mocht het ooit zover komen (want welke agent weet nou dat mijn motor 80kw heeft ipv 70.. sowieso kunnen ze al moeilijk doen, ook al was die 70kw en netjes geknepen naar 35.. geen kentekenbewijs op 35kw = boete bij een agent met een slecht humeur, want er valt simpelweg niets te controleren).

Want als ik kijk naar de kosten voor ombouwen tot een bij wet legale A2 motor, ben ik bij een dure dealer en de RDW in het ergste geval 800-1000 euro extra kwijt. En voor iedereen bij wie de haren van die prijs omhoog gaan staan (welkom a2 lezers), het geld zit hem in de onderdelen (gemiddeld 200 tot 300 euro), de man uren om de onderdelen erin te plaatsen.. en de herkeuring in lelystad (IKS keuring twv 400+ sneue euro's).

Dit geldt natuurlijk voor een motor waarvoor geen kit beschikbaar is. Want er zijn blijkbaar (nu begint het vage) ook nog een aantal motoren met kits (een suzuki SV 650s bijvoorbeeld), die omgebouwd kan worden met een kit, de motor wordt aangemeld bij de suzuki dealer, en volgens een miraculeuze wijze (en tevens veelsteveel geld) staat de motor met 25kw op kenteken. En mijn punt is, dat volgens sommige bronnen dit ook zo gaat met 70KW+ motoren, op het huidige a2 rijbewijs !? HUH

Om even een vaag en lang verhaal kort te maken, want zo vaag is de wetgeving nou eenmaal over de nieuwe motor rijbewijzen.. Nouja, ik zal eerlijk wezen. Welke motor nou wel of niet geknepen mag worden met zo'n ''kit''. Want waar ik het over had; de een zegt dit en de ander dat. Geldt vooral voor dit soort motoren. Want BLIJKBAAR zijn volgens een groot aantal dealers en service punten voor motoren, er kits beschikbaar voor de cbr600f tot 25kw, waarmee ik geen problemen zou krijgen bij meneertje justitie.

anyhow:

Welke verzekeraar wil mijn motor nog verzekeren op een 35kw uitdraai, ONDANKS dat deze origineel over 80kw beschikt in plaats van 70.

Wie o wie, verschaft mij duidelijkheid betreft de verzekeraars anno Juli 2015.

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
lang verhaal mij niet geheel duidelijk :? Te veel vermogen om naar beneden te tunen volgens mij.

Maar vwb type rbw. en verzekeren is het verhaal volgens mij best duidelijk:

Verzekeren zal vast lukken, dat lukt ook zonder rbw.

Maar bij schade tot uitbetaling komen?
Vergeet het maar, wanneer je volgens de wet niet op de motor mag rijden, rij je dus niet met een geldig rbw. Ergo, niet verzekerd.

Volgens goed gebruik: wel premie betalen, geen uitkering bij schade.

Ondanks dat je niet met een boete zit (ook vaag je wilt niet betalen voor herkeuring maar wel voor een boete :? ) zou ik het toch niet doen.

De schade bij een aanrijding kan zomaar eens heel hoog oplopen al naar gelang de ernst en betrokken bij een ongeval.
Niet doen dus :N

Het is er allemaal niet makkelijker op geworden met al die A rbw. :X
 
verzekering vind het prima als je maar premie betaald.
Als je echter grote schade veroorzaakt laat de verzekering het afweten
 
Ik heb dacht ik al een aantal van dit soort topics gelezen mbt tot verzekeren.. Echter als zij toezeggen dat zij de motor willen verzekeren met een 35kw vermogens uitdraai, en de motor is dit ook daadwerkelijk bij een ongeluk en hij wordt gecontroleerd.. zij moeten uitkeren? Ondanks dat volgens de wet ik er niet op mocht rijden..

of staan de wet en de verzekeraars niet zo los van elkaar als hoe ik het beschrijf?

En hebben we het dan over het uitkeren van de schade aan de tegenpartij, of mijn all risk verzekering schade :)? Ook hier zijn er weer 100 situaties mogelijk.. Wat nou als iemand mij aanrijdt, dan krijg ik ook de dagwaarde niet vergoedt, ondanks dat bij keuring de motor voldoet aan 35kw?

mvg.
 
Laatst bewerkt:
Zolang jij kan aantonen dat hij daadwerkelijk 35kW heeft (iets dat makkelijk is bij lichte schade maar lastig als hij helemaal in de puin ligt) is dat prima. Ook wettelijk gezien is het dan prima, krijg je hooguit een boete voor het niet kloppend hebben van de kentekenpapieren. Je hebt een rijbewijs voor 35kW, maakt niet uit hoe je dit regelt zolang hij maar maximaal 35kW heeft, wettelijk gezien kunnen ze je daar dan niks mee maken (de wet stelt dat de motor 35kW moet hebben, niet dat dat op kenteken moet staan om erop te mogen rijden). Je maakt het jezelf natuurlijk wel extra lastig met allerhande procedures die je eventueel te wachten staan. Een verzekering als de KNMV of Combimotors (pas op met die laatste die berekenen onwettige kosten als je de verzekering opzegt) heeft in hun voorwaarden staan dat ze een uitdraai accepteren.
 
mark K, dit is precies hoe ik het dus voor ogen heb.. Echter wordt het een vaag verhaal omdat er tegenstrijdige doch ook logische antwoorden worden gegeven.. Waar ligt dus de waarheid? Is er iemand (of jij mark) die dit kan onderbouwen?
 
Tja, ik ben geen jurist, maar het klinkt voor mij best logisch dat je boete kwijtgescholden wordt als je kan aantonen dat je motor 35kW is (aangezien je motor wel klopte maar je papieren niet, en het dus niet was dat je geen juist rijbewijs had voor de motor). Hetzelfde zal met een verzekering zijn, als jouw motor 35kW is hebben zij geen gegronde reden om niet uit te betalen.
 
frank b,

Het omkeuren kost 3 keer zoveel als een boete en als ik de motor ooit wil vol vermogen wil kost me dit nogmaals een herkeuring, dealer kosten etc.. het om laten keuren zou niet zijn voor de politie maar voor de verzekering, dat zij iig ZEKER weten dat de motor 35 kw is. hij staat immers zo op papier bij de RDW dan.

Zoals ik dit dus bekijk moeten zij hoe dan ook uitkeren, want zij zijn immers akkoord gegaan dat ik de motor mag besturen omdat deze niet meer dan het maximale a2 vermogen heeft.

Mijn beredenering is nu: verzekeraars die een uitdraai accepteren vinden dit net zo zwaar gelden als een motor met 35 kw op kenteken (voor a2 bestuurders).. anders zouden zij immers toch geen verzekeringen afsluiten?

De enige kwestie die dan nog rest is dat de motor origineel 10 kw teveel heeft om inderdaad terug gezet te worden. Nogmaals dus, staan deze dingen los van elkaar? of zal de verzekeraar de wet erbij halen ondanks dat de motor op 35kw staat, en de schade op mij verhalen omdat deze officieel 10kw teveel heeft, wat immers ook enkel te zien is bij de RDW als ik de motor verder niet laat keuren op kenteken.

Als je dit wel doet zal de RDW dus aangeven 35KW? of zal het originele vermogen er nog steeds staan? Dit tweede denk ik niet. Zoals het dus lijkt en jij uitlegt, kan de verzekering doen wat zij zelf willen. Dus premie vangen voor iets wat ze eigenlijk niet kunnen verzekeren en het laten afweten bij schade.

hmm.. Het wordt er allemaal niet echt duidelijker op. Tenzij het verhaal van Mark-K correct is. Dat zou voor mij de beste mogelijke uitkomst zijn.
 
Tja, ik ben geen jurist, maar het klinkt voor mij best logisch dat je boete kwijtgescholden wordt als je kan aantonen dat je motor 35kW is (aangezien je motor wel klopte maar je papieren niet, en het dus niet was dat je geen juist rijbewijs had voor de motor). Hetzelfde zal met een verzekering zijn, als jouw motor 35kW is hebben zij geen gegronde reden om niet uit te betalen.

Ik ben het hiermee eens.. Ik zal morgen eens een soortgelijk casus aan verschillende verzekeraars voorleggen. Degene die het eerst voor stemt mag mijn motor verzekeren :] ..

Wordt dus vervolgd!
 
Let wel op dat het moeilijk te bewijzen is dat je motor 35kW is als hij volledig in de puin ligt. Ze kunnen namelijk altijd erop gooien dat ze niet weten of de begrenzing van de uitdraai nog erin zat.
 
Daarom laat ik hem begrenzen met een soort ''kitje'' volgens de dealer op het gashendel, dat deze niet verder kan dan een bepaald punt. Ook al licht deze in puin dan lijkt deze me nog wel traceerbaar. We spreken tevens van een worst case scenario. De kans is er, maar wat die kans is weet je immers nooit. Het gaat me puur om preventief onderzoek tegen de verzekeringsmaatschappijen en wat zij mij kunnen maken. :')
 
~Tja, ik ben geen jurist, maar het klinkt voor mij best logisch dat je boete kwijtgescholden wordt als je kan aantonen dat je motor 35kW is (aangezien je motor wel klopte maar je papieren niet, en het dus niet was dat je geen juist rijbewijs had voor de motor).~ Hetzelfde zal met een verzekering zijn, als jouw motor 35kW is hebben zij geen gegronde reden om niet uit te betalen.

Ik ben ook geen jurist, maar ik denk dat dit toch wishful thinking is. Ik zou daar niet zo maar vanuit gaan.
TS, waarom perse een 600F en niet gewoon een motor waarvan je weet dat het makkelijk officieel kan? Zelf zou ik de gok niet wagen. Een verzekeringsmaatschappij kan mooi zeggen dat ze een uitdraai accepteren, maar uitkeren na een ongeval gaat misschien lastiger worden als je papieren niet kloppen.
 
BRooster,

Ik zat eens te denken, en eigenlijk zou het nergens op slaan.. want stel ik neem een motor met een max vermogen van 68kw, en laat deze ook op uitdraai verzekeren.. zoals veel a2 motor rijders ongetwijfeld zullen hebben. Keren ze volgens mij ook uit. terwijl ook hier het originele vermogen vele malen hoger ligt dan de toegestane 35kw (waar de motor dus op zal staan). Dus waarom zou in theorie dan 10kw extra uitmaken die niet eens wordt gebruikt, behalve dat ik dan de wet overtreed.

En dan niet zozeer dat ik het voertuig niet mag besturen, wat dus wel mag als hij 35kw is in principe.. Maar puur omdat mijn voertuig niet voldoet aan de gestelde eis van maximaal 70kw voor terugvoering.. lastig. Ik ben benieuwd wat ze me gaan vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het probleem niet.

Waarom bel je niet met je verzekering en vraagt, wanneer je een uitdraai hebt van 35 kw, of zij dan de motor verzekeren?

Zo ja, vraag of ze dit officieel willen bevestigen.

Probleem opgelost
 
Wat een gedoe en risico om op een CBR 600 f te kunnen rijden. Prima motor maar niet echt bijzonder. Kun je voor die paar jaar geen motor vinden die je gewoon volledig legaal kunt rijden?
 
het is redelijk simpel een verzekering zal elke mogelijk aangrijpen om niet uit te keren.
schade die jij aan iemand anders toebrengt zullen ze uitbetalen (wa verplichting) en daarna op jou verhalen want je rijd zonder geldig rijbewijs. en dan kijken ze plots heel strikt naar de wet. motor had meer als 70kw dus kan niet legaal geknepen zijn.
eigen schade keren ze ook niet uit want geen geldig rijbewijs.
schade die niet aan jou licht zal de tegenpartij ook moeilijk doen om de zelfde reden. grote kans dat die maar gedeeltelijk uitkeren.
waarom koop je niet gewoon en motor die als netjes 35kw op kenteken heeft en niet te ver is terug gevoerd en verkoopt die weer als je vol vermogen mag?
en je zegt elke keer dat je een te ver geknepen brommer wel mag besturen want 35KW maar de wet stelt meer eisen als alleen 35KW en je voldoet dus niet aan de wet dus hoe vaak dat je ook zegt dat het mag daar denken overheid en verzekeringen anders over. en die bepalen over bekeuring en uitkering van schade. lees de kleine lettertjes maar eens goed door.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb maar tot de eerste alinea gelezen.

Het is niet "illegaal", maar gewoon illegaal!
Koop gewoon een 35kW motor en wacht geduldig je tijd af, ik weet het, iedereen moet gelijk rijden wat ie wil...
 
Zolang jij kan aantonen dat hij daadwerkelijk 35kW heeft (iets dat makkelijk is bij lichte schade maar lastig als hij helemaal in de puin ligt) is dat prima. Ook wettelijk gezien is het dan prima, krijg je hooguit een boete voor het niet kloppend hebben van de kentekenpapieren. Je hebt een rijbewijs voor 35kW, maakt niet uit hoe je dit regelt zolang hij maar maximaal 35kW heeft, wettelijk gezien kunnen ze je daar dan niks mee maken (de wet stelt dat de motor 35kW moet hebben, niet dat dat op kenteken moet staan om erop te mogen rijden). Je maakt het jezelf natuurlijk wel extra lastig met allerhande procedures die je eventueel te wachten staan. Een verzekering als de KNMV of Combimotors (pas op met die laatste die berekenen onwettige kosten als je de verzekering opzegt) heeft in hun voorwaarden staan dat ze een uitdraai accepteren.

BS, je voertuig moet voldoen aan wat er op het kenteken staat!
De wet is heel simpel daar in.
 
Zolang jij kan aantonen dat hij daadwerkelijk 35kW heeft (iets dat makkelijk is bij lichte schade maar lastig als hij helemaal in de puin ligt) is dat prima. Ook wettelijk gezien is het dan prima, krijg je hooguit een boete voor het niet kloppend hebben van de kentekenpapieren. Je hebt een rijbewijs voor 35kW, maakt niet uit hoe je dit regelt zolang hij maar maximaal 35kW heeft, wettelijk gezien kunnen ze je daar dan niks mee maken (de wet stelt dat de motor 35kW moet hebben, niet dat dat op kenteken moet staan om erop te mogen rijden). Je maakt het jezelf natuurlijk wel extra lastig met allerhande procedures die je eventueel te wachten staan. Een verzekering als de KNMV of Combimotors (pas op met die laatste die berekenen onwettige kosten als je de verzekering opzegt) heeft in hun voorwaarden staan dat ze een uitdraai accepteren.


:N

@TS

Als jij je het risico waard vind, gewoon lekker doen jonge.
Maar officieel zit je al dubbel fout omdat je op een motor rijd die buiten de A2 categorie valt en het aangepaste vermogen op het kenteken moet staan.
 
Laatst bewerkt:
In deze situatie staat er dus in je kentekenpapieren 80kw en op de uitdraai 35. Is toch verder niet rechtsgeldig? Dus volgens mij zit je dan alsnog dubbel fout.

1. je hebt geen geldig rijbewijs voor een 80 kw motor.
2. de motor die je hebt heeft origineel te veel kw's om naar 35 kw terug getuned te mogen worden in combinatie met jouw rijbewijs. Wat vervolgens ook nog eens gemakkelijk te zien is, aangezien het originele vermogen op je kentekenbewijs staat.

Zelf weten, maar ik zou het risico niet willen lopen. De verzekering kan erg moeilijk gaan doen als er iets gebeurd, een oom agent ook...
Waarom niet gewoon een kloppende 35kw motor? Heb ik destijds met de 25kw regeling ook gedaan.
 
Beste forumers,

Ik heb een technische vraag betreft verzekeringen. Ik wil met mijn a2 rijbewijs een cbr600f gaan rijden. Ondanks dat dit volgens de politie en bij wet vastgelegd NIET mag, wil ik weten of de dit namens de verzekering WEL mag. Uiteraard met een nette uitdraai en terug gevoerde motor tot 35kw en let op dit cruciale: dus niet op kenteken, wat mij een godsvermogen extra kost..

Ik ben namelijk bereid om de gok te nemen en ''illegaal'' volgens de wet te gaan rijden met 10kw origineel vermogen teveel.

aangezien NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND een antwoordt lijkt te kunnen geven betreft de duidelijkheid van het a1 a2 A rijbewijs of het oude 25w rijbewijs.. De een zegt dit en de ander zegt dat. En volgens de wet mag je maximaal 35kw met 70kw origineel rijden en dan moet je ook nog eens voldoen aan de 0.20 kw per kg..

Nou meneer die de wet bedacht heeft.. doe mij maar die 340 euro boete + 7 euro administratie kosten mocht het ooit zover komen (want welke agent weet nou dat mijn motor 80kw heeft ipv 70.. sowieso kunnen ze al moeilijk doen, ook al was die 70kw en netjes geknepen naar 35.. geen kentekenbewijs op 35kw = boete bij een agent met een slecht humeur, want er valt simpelweg niets te controleren).

Want als ik kijk naar de kosten voor ombouwen tot een bij wet legale A2 motor, ben ik bij een dure dealer en de RDW in het ergste geval 800-1000 euro extra kwijt. En voor iedereen bij wie de haren van die prijs omhoog gaan staan (welkom a2 lezers), het geld zit hem in de onderdelen (gemiddeld 200 tot 300 euro), de man uren om de onderdelen erin te plaatsen.. en de herkeuring in lelystad (IKS keuring twv 400+ sneue euro's).

Dit geldt natuurlijk voor een motor waarvoor geen kit beschikbaar is. Want er zijn blijkbaar (nu begint het vage) ook nog een aantal motoren met kits (een suzuki SV 650s bijvoorbeeld), die omgebouwd kan worden met een kit, de motor wordt aangemeld bij de suzuki dealer, en volgens een miraculeuze wijze (en tevens veelsteveel geld) staat de motor met 25kw op kenteken. En mijn punt is, dat volgens sommige bronnen dit ook zo gaat met 70KW+ motoren, op het huidige a2 rijbewijs !? HUH

Om even een vaag en lang verhaal kort te maken, want zo vaag is de wetgeving nou eenmaal over de nieuwe motor rijbewijzen.. Nouja, ik zal eerlijk wezen. Welke motor nou wel of niet geknepen mag worden met zo'n ''kit''. Want waar ik het over had; de een zegt dit en de ander dat. Geldt vooral voor dit soort motoren. Want BLIJKBAAR zijn volgens een groot aantal dealers en service punten voor motoren, er kits beschikbaar voor de cbr600f tot 25kw, waarmee ik geen problemen zou krijgen bij meneertje justitie.

anyhow:

Welke verzekeraar wil mijn motor nog verzekeren op een 35kw uitdraai, ONDANKS dat deze origineel over 80kw beschikt in plaats van 70.

Wie o wie, verschaft mij duidelijkheid betreft de verzekeraars anno Juli 2015.

Bij voorbaat dank.
Het lijkt wel alsof je op de markt staat :)

Beetje teveel hier, regeltje overtreden daar.....

Er zijn meerdere regelingen waar je mee te maken hebt;

1 Je mag op een motor rijden met max 35 kw. Doe je iets anders, dan rijd je zonder geldig rijbewijs.

2 Je motor moet kloppen met wat in de database bij rdw staat. We weten dat er verzekeraars zijn die genoegen nemen met een uitdraai, toch is deze regel er niet voor verzekeraars.

Bedenk ook dat je zonder geldig rijbewijs toch niet verzekerd bent (uitsluitingsgrond).
Bedenk ook dat als een agent denkt dat je motor anders is dan in het register staat, je papieren worden ingenomen en je naar RDW Lelystad voor keuring moet.
Bedenk ook dat een 80kw niet teruggevoerd kan worden naar 35 kw voor de tweede rbw-a categorie.

De regels zijn simpel, en gemakkelijk te vinden her en der.

Ik heb het idee dat je het gewoon niet wilt horen, en dat je daarom in verwarring raakt :)
 
frank b,

Het omkeuren kost 3 keer zoveel als een boete en als ik de motor ooit wil vol vermogen wil kost me dit nogmaals een herkeuring, dealer kosten etc.. ...

Het krijgen van een boete geeft geen vrijstelling voor een volgende boete ;)
In een jaar tijd kun je best meerdere boetes verzamelen.

Verder wat Martell zegt, een agent zal je kenteken maar in nemen, dat doen ze al voor rijden zonder db-killer zie topic hier ergens en dan moet je alsnog keuren. (En in dit geval lijkt me in inname kentekenbewijs nog veel meer voor de hand liggen)

Ik ben het eens met Martell, ik zou het gewoon niet doen.
Ik snap dat je blijkbaar verliefd bent geworden op een bepaalde motor en nu hemel en aarde wilt bewegen om er op te rijden.
Toch zou mijn advies zijn om even "af te zien" en voorlopig even een andere motor uit te zoeken.

Het is jammer dat het tegenwoordig zo moet van de wet, al die rijbewijzen, maar je veranderd er helaas niets aan.
Ik zou nog even rond kijken naar een ander model wat wel aan de eisen voldoet over een paar jaar kun je rijden wat je wilt :]

edit:
Nog even gezocht en volgens mij is de wet idd simpel:

A2 - motorrijwielen met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van minder dan 0,2 kW per kg, die niet zijn afgeleid van een voertuig met meer dan het dubbele vermogen.

ref:
PDF van de Rijksoverheid

Je rijd dus gewoon op een 35kw motor die dat niet kan zijn volgens de wet.

Ergo: recept voor ellende bij staandehouding en/of ongeval.
Of dat gebeurd is natuurlijk niet te zeggen, maar wees er van bewust dat het dus gewoon niet mag en je een hele berg ellende kan opleveren.
Het RDW zal zich altijd aan de wet houden en deze motor dus sowieso niet als zijnde 35kw motor op kenteken zetten,dus dat risico heb je er ook nog bij. (bij inname kentekenbewijs bv)
 
Laatst bewerkt:
Mijn duc ss600 is toen der tijd in 99 terug gezet tot 25kw. Kosten was niet de bedragen waar jij het over heb. Als de motor al een kenteken heeft is het een set er tussen. En alleen een schriftelijke melding dat het er tussen zit.

Weet het niet meer 100% zeker. Maar dit was minder dan 200 gulden toen der tijd.

Kan me haast niet voorstellen dat het zo veel duurder is.
Nu was het een ingreep van niets. Alleen een plaatje tussen de carbrateurs.
Hier zal wel wat verschil in zitten.

Maar zo veel.

Maar ook al keurt je verzekering het goed. En heb je het zwart op wit. Je bent fout. Betrappen ze je of krijg je een ongeluk waar bij jij letsel of zelfs de dood bij een ander veroorzaakt. Kan je op het matje geroepen worden. Wel of niet jou schuld. De tegen partij zal snel er op terug grijpen dat jij zo der geldig rijbewijs reed.

Nu is dit erg hypocriet van mij. Ik reed zelf ook zonder de 25kw set.. maar op papier klopte mijn motor toen.

Gr Roy
 
Beste forumers,



aangezien NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND een antwoordt lijkt te kunnen geven betreft de duidelijkheid van het a1 a2 A rijbewijs of het oude 25w rijbewijs.. De een zegt dit en de ander zegt dat. En volgens de wet mag je maximaal 35kw met 70kw origineel rijden en dan moet je ook nog eens voldoen aan de 0.20 kw per kg..

Ja wel hoor, maar wat je te horen krijgt bevalt je niet.
 
BS, je voertuig moet voldoen aan wat er op het kenteken staat!
De wet is heel simpel daar in.


Dat klop, maar dat is weer een heel andere boete. Voor je rijbewijs is het alleen belangrijk dat je rijdt op een 35kW motor, om geheel boete loos te blijven moet je inderdaad ook kloppende papieren hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan