verzekering uitdraai Unive

Gerdt

MF veteraan
2 mrt 2008
1.304
0
Naaldwijk
heb vandaag een verzekering afgesloten en aangegeven dat ik via testbank 25kw hem heb afgevoerd voor mijn R6. hun zeiden dat ik mijn papieren van testbank moest opsturen en dan zit het wel goed. Voorderest komt daar niks van op mijn papieren te staan van unive (alleen dat het 25 kw is )
Hebben jullie wel staan dat het met uitdraai verzekerd is ? of moet ik er gewoon vertrouwen in hebben ?

:? gert
 
Ik ben bij KNMV verzekerd, en bij mij staat het op mijn polis. (ook via uitdraai). Als het je niet helemaal lekker zit, gewoon bij KNMV gaan. Zij hebben ook wat meer ervaring/expertise ivm de 25 kw regeling.

Op je papieren van de motor komt het sowieso niet, want het is een R6.

Als het op de polis staat zou ik het goed genoeg vinden.
 
andere mensen die bij unive zitten die het wel op polis hebben ?
en is het zomaar mogelijk weer zo snel over te stappen na 2 dagen verzekering :P
 
Ik zit ook bij unive op uitdraai. Bij mijn hebben ze er nog speciaal voor naar een ander kantoor gebeld en toen bleek dat ik em niet kon verzekeren op uitdraai. Ik zou het op kenteken moet laten zetten, daar had ik geen zin in want mijn motor bleek een import motor en dan was er iets met een 2e goedkeuring. Mijn vader zat naast me en toen hebben we de motor maar op zijn naam gezet. Gister daar een andere motor (wel op mijn naam) verzekerd die 26 kw was, niets van gehoord. Allemaal een beetje vaag bij unive B| .
 
het zijn geen domme lui, ze weten gewoon niet precies hoe het werkt als men hun motor illegaal op 25KW laten zetten :z

als je het makkelijk wilde, had je het op kenteken moeten doen :W

goed, dan nog even een beetje bijdragen :+
als je die R6 van je op uitdraai wilt verzekeren, is het belangrijk dat je een ondertekende brief van de verzekering hebt, waarin staat dat ze ermee akkoord gaat dat jij een uitdraai hebt als zijnde bewijs van de 25KW begrenzing, en dat ze je op deze manier willen verzekeren.

dat is de enige manier om zeker te weten dat je iig verzekerd bent!
als je alleen maar op je polis te zien krijgt dat je polis voor een 25KW verzekering is, dan is het helemaal makkelijk voor de Unive om er onderuit te komen als je schade veroorzaakt, de informatie die jij hebt opgegeven klopt immers niet met het kenteken van je motorfiets...
 
Als je slim was geweest had je eerst naar een verzekering gekeken die dit 100% zeker doet voordat je hem op uitdraai zette.
 
Als je slim was geweest ...had je eerst naar een verzekering gekeken die dit 100% zeker doet voordat je hem op uitdraai zette.

...sssst!.......niet gelijk schoppen!

Maar idd...
Als je bij de bakker binnenloopt en je vraagt om een zoutloos brood, dan ligt dat op de plank óf het wordt voor je gebakken.
Zó....mag ik aannemen, ( als klant), dat als ik aanklop bij een verzekeringsmaatschappij, en daar met de mededeling 25kW/aangepast e.d. een verzekering wil regelen, dat ZIJ meteen een lade opentrekken waar alle zaken mbt een motor op 25kW in vermeld staan!
Expertise.
Kunnen ze dit niet.....dan :W
 
Laatst bewerkt:
...sssst!.......niet gelijk schoppen!

Maar idd...
Als je bij de bakker binnenloopt en je vraagt om een zoutloos brood, dan ligt dat op de plank óf het wordt voor je gebakken.
Zó....mag ik aannemen, ( als klant), dat als ik aanklop bij een verzekeringsmaatschappij, en daar met de mededeling 25kW/aangepast e.d. een verzekering wil regelen, dat ZIJ meteen een lade opentrekken waar alle zaken mbt een motor op 25kW in vermeld staan!
Expertise.
Kunnen ze dit niet.....dan :W
niet helemaal een goede vergelijking ;)

zou het eerder vergelijken met een bakker waar je brood met kipfilet oid wil hebben...
de ene bakker zal je vertellen dattie dat niet heeft, omdattie het risico van bedorven kip niet wil lopen
de andere bakker zal je het broodje netjes verkopen, maar je geen vleeskeurmerk meegeven (als de kip bedorven is, is het je eigen schuld)
de derde bakker zal je het broodje verkopen, wat netjes aan de houdbaarheidseisen voldoet, waar je dus ook een bewijsje van hebt/krijgt

zoiets :+
 
Als je slim was geweest had je eerst naar een verzekering gekeken die dit 100% zeker doet voordat je hem op uitdraai zette.

haha klootzakken ;( jullie hebben allemaal wel gelijk, maar ben niet zo'n held :') met zulke dingen.

na de zoekfunctie te gebruiken zag ik dat de meeste hun motor met uitdraai verzekerrd hadden bij unive of knvb.

en aangezien mijn auto ook bij unive verzekerd was, leek het me zo het makkelijkste.

Maar dus eigenlijk zou ik een brief moeten sturen met de vraag of ze op mijn polis kunnen neerzetten:

De motor is op licht rijbewijs 25kw en dit kan worden bevestigd met een uitdraai ?
ofzo ?

want jullie hebben het dus zo schriftelijk ?? :/

alvast bedankt voor de reactie
 
haha klootzakken ;( jullie hebben allemaal wel gelijk, maar ben niet zo'n held :') met zulke dingen.

na de zoekfunctie te gebruiken zag ik dat de meeste hun motor met uitdraai verzekerrd hadden bij unive of knvb.

en aangezien mijn auto ook bij unive verzekerd was, leek het me zo het makkelijkste.

Maar dus eigenlijk zou ik een brief moeten sturen met de vraag of ze op mijn polis kunnen neerzetten:

De motor is op licht rijbewijs 25kw en dit kan worden bevestigd met een uitdraai ?
ofzo ?

want jullie hebben het dus zo schriftelijk ?? :/

alvast bedankt voor de reactie
je moet gewoon vragen of ze zwart op wit willen zetten, dat je 25kw rijdt op uitdraai, maar dat op je kenteken staat dat je volvermogen rijdt, en dat ze je ten alle tijden verzekeren, en dus de kosten niet op jou verhalen.
 
als je die R6 van je op uitdraai wilt verzekeren, is het belangrijk dat je een ondertekende brief van de verzekering hebt, waarin staat dat ze ermee akkoord gaat dat jij een uitdraai hebt als zijnde bewijs van de 25KW begrenzing, en dat ze je op deze manier willen verzekeren.

dit zou moeten lukken bij unive ?? iemand anders die wel bij unive is verzekerd ? :?
 
je moet gewoon vragen of ze zwart op wit willen zetten, dat je 25kw rijdt op uitdraai, maar dat op je kenteken staat dat je volvermogen rijdt, en dat ze je ten alle tijden verzekeren, en dus de kosten niet op jou verhalen.


oke bedankt :9
 
Geachte medewerker Unive,

Van de week heb ik mijn motor bij Unive laten verzekeren.
Het betreft: de motor YAMAHA YZF R6 (25kw) met het kenteken: 00-00-00

De motor staat op het kenteken op vol vermogen, maar de motor is terug gevoerd naar 25 kw ( dit kan ik aangeven met een uitdraai van de testbank) aangezien ik nog het lichte rijbewijs heb.

Deze week mijn polis papieren binnen gekregen, maar helaas ben ik er niet helemaal tevreden over.
Ik zou graag op zwart/wit willen hebben dat jullie (Unive) weten dat mijn motor 25kw heeft, terwijl er op mijn kenteken papieren staat dat ik vol-vermogen rij. Uiteraard moet ik kunnen aangeven met mijn uitdraai van de testbank dat mijn motorfiets 25kw heeft.


Mijn vraag of ik op papier kan krijgen dat ik ten alle tijden verzekerd ben (uiteraard dat ik de motor wel op 25kw laat ) zodat jullie niet zomaar de kosten op mij zouden kunnen verhalen.

Indien dit niet mogelijk is wilt u mij dan op de hoogte stellen

Mijn gegevens

Met vriendelijke groet

zoiets ? :X
 
Goed zo m'n jongen. Mensen zullen wel gaan klagen over spel- en taalfouten, maar voor Univé is het zo wel duidelijk hoor.
 
Geachte medewerker Unive,

Van de week heb ik mijn motor bij Unive laten verzekeren.
Het betreft: de motor YAMAHA YZF R6 (25kw) met het kenteken: bh-wc-lg

De motor is inmiddels afgevoerd naar 25kw (normaal heeft deze motor 88kw)
Dit is nodig omdat ik nog in het bezit ben van het lichte rijbewijs.
Ik kan aangeven met een testbank uitdraai dat de motor weldegelijk het vermogen van 25 kw heeft.

Deze week mijn polis papieren binnen gekregen, maar helaas ben ik er niet tevreden over. Ik zou graag op zwart/wit het volgende willen zien:

Jullie zijn ermee bekend dat mijn motor het juiste vermogen heeft ( 25kw )
Dit kan ik bewijzen met de uitdraai die gemaakt is op de testbank.

Op mijn kenteken papieren staat dat de motor 88 kw heeft, maar dit niet klopt omdat de motor nu naar 25 kw is terug gevoerd.

Ik zou graag op papier deze over overeenkomsten willen terug zien zodat ik zeker weet dat ik goed ben verzekerd, en er geen onduidelijkheden zijn

Uiteraard moet mijn motor te allen tijde 25kw zijn.

Indien dit niet mogelijk is wilt u mij dan op de hoogte stellen



met vriendelijke groet,

-- -----

dit ziet er alweer een stuk beter uit ? B|

( 3 uur later) ;)

iemand wijze aanvullingen :j :j :j ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er nog bijzetten dat het i.v.m. het niet hebben van een 2e typegoedkeuring het niet mogelijk is je r6 om te laten keuren tot 25kw op kenteken, scheelt je weer 2 mails (een van hun naar jou en een van jou terug met die tekst erin), ziet er verder goed uit.

Je kan ook eventueel verduidelijken wat een testbank uitdraai is, je weet maar nooit met die mensen...
 
Laatst bewerkt:
bel gewoon unive op, gaat veel sneller. Ik kreeg gewoon een nieuw verzekeringsbewijs (groene kaart) met daarop de bevesting dat het een 25 kw fiets betreft.
 
heb ze al gebeld ze sturen ook een kaart waar op staat dat het over een yamaha r6 - 25 kw gaat maar ik wil er meer info op hebben zodat ze me minder kunnen naaien. als ik bijv ongeluk krijg
 
zit je nou dan wel of niet verzekerd bij unive met die uitdraai ? :?


Ik ben nu wel verzekerd bij unive, maar gewoon als vol vermogen en op mijn vaders naam. Ik ben benieuwd hoe unive reageert op jouw brief. Als dat gaat lukken met 25 kw verzekering zwart-wit, dan ga ik ook wel even naar unive en dan heb ik een mooi voorbeeld dat unive wel 25kw op uitdraai verzekerd *O* .
 
Geachte medewerker Unive,

Van de week heb ik mijn motor bij Unive laten verzekeren.
Het betreft: de motor YAMAHA YZF R6 (25kw) met het kenteken: bh-wc-lg

De motor is inmiddels afgevoerd naar 25kw (normaal heeft deze motor 88kw)
Dit is nodig omdat ik nog in het bezit ben van het lichte rijbewijs.
Ik kan aangeven met een testbank uitdraai dat de motor weldegelijk het vermogen van 25 kw heeft.

Deze week mijn polis papieren binnen gekregen, maar helaas ben ik er niet tevreden over. Ik zou graag op zwart/wit het volgende willen zien:

Jullie zijn ermee bekend dat mijn motor het juiste vermogen heeft ( 25kw )
Dit kan ik bewijzen met de uitdraai die gemaakt is op de testbank.

Op mijn kenteken papieren staat dat de motor 88 kw heeft, maar dit niet klopt omdat de motor nu naar 25 kw is terug gevoerd.

Ik zou graag op papier deze over overeenkomsten willen terug zien zodat ik zeker weet dat ik goed ben verzekerd, en er geen onduidelijkheden zijn

Uiteraard moet mijn motor te allen tijde 25kw zijn.

Indien dit niet mogelijk is wilt u mij dan op de hoogte stellen



met vriendelijke groet,

-- -----

dit ziet er alweer een stuk beter uit ? B|

( 3 uur later) ;)

iemand wijze aanvullingen :j :j :j ?
Kom op nou, sturen sturen! Als ze het niet snappen, dan hoor je dat wel weer!
 
bel gewoon unive op, gaat veel sneller. Ik kreeg gewoon een nieuw verzekeringsbewijs (groene kaart) met daarop de bevesting dat het een 25 kw fiets betreft.
daarmee zeggen ze dus alleen dat je polis 25KW is...
ze zeggen niet dat ze je uitdraai accepteren als zijnde bewijs van die 25KW...

dus je hebt op papier staan dat je motor als 25KW verzekerd is, verder niets!
de verzekeringsmaatschappij kan nu dus heel makkelijk onder schades uitkomen, aangezien ze geen bewijs hebben van het feit dat jouw fiets 25KW is...
 
Je kan het ook wat minder elegant brengen:

gewoon in de brief zetten:
de zoals telefonisch overeengekomen vermelding 25kw staat niet op de polis vermeld. Graag herstel.

met een beetje geluk is zo'n medewerker dom genoeg gewoon 25KW te typen en je ene nieuwe polis te sturen
 
Laatst bewerkt:
haha ja kutzooi zo had ik het ook kunnen doen maar goed heb nou al die brief verstuurd, maar die gesprekken zouden ze mischien ook wel kunnen opnemen?

Trouwens vandaag die motor opgehaald

maar jezus hij is echt snel
 
Terug
Bovenaan Onderaan