Verzekeringsplicht ook voor brommers ?

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Op allerlei sites staat van alles over dat verrekte brommerkenteken te lezen maar je leest nergens of je ook verzekeringsplicht hebt zoals bij autos´en motoren.

Aangezien ik in het bezit ben van een zeer overjarig brommertje en daar graag op wil blijven rijden heb ik maar eens een paar offerte´s via websites gemaakt en als het doorgaat kom ik op minimaal 178 euri per jaar om dat ding te verzekeren terwijl nu een brommerplaatje voor het ding maar 32 euri kost...

Dat was ik dus niet van plan, het wordt dus of, onverzekerd rijden of dat dingetje wegdoen ;(

Wie weet er wel hoe het nu eigenlijk zit ?

(P.S. Ik heb er een zwitsers kenteken bij, als dat zo duur moet zijn kan ik hem beter als motor laten keuren en verzekeren, dan ben ik voor 30 euri klaar)
 
gelezen ja, maar er staat "op de weg"

nu is het zo dat als jer niet op tuft je ook geen plaatje nodig hebt, maar als je dit leest gaat het net zo werken als bij motoren dus ?

(dus, kenteken schorsen of het ding verzekeren)
 
weet niemand er ook maar iets van ????


8 minuten later :X
Je moet verplicht verzekerd zijn, als je aangehouden wordt en je hebt geen verzekeringsbewijs dan moet je flink betalen en je zou wel heel erg stom zijn om zonder verzekering te gaan rijden |(
 
8 minuten later :X
Je moet verplicht verzekerd zijn, als je aangehouden wordt en je hebt geen verzekeringsbewijs dan moet je flink betalen en je zou wel heel erg stom zijn om zonder verzekering te gaan rijden |(

Ja Kees, maar de vraag is of ie verzekerd moet zijn als er niet mee gereden wordt (zoals met auto of motor)
Ik heb geen idee. Bel de ANWB eens, die weten dat wel.
 
wil je er nou wèl of niet op (op de weg) tuffen? :?

belachelijk dat ineens die verzekering dan zoveel duurder wordt zeg!
dat terwijl je met zo'n kenteken toch wel meer tot je verantwoording/verantwoordelijkheid kan worden geroepen, je zou denken dat dit een goed effect heeft op je rijgedrag/schade (krijgen we nu ook no-claim voor de brommer?) :N
 
Ja Kees, maar de vraag is of ie verzekerd moet zijn als er niet mee gereden wordt (zoals met auto of motor)
Ik heb geen idee. Bel de ANWB eens, die weten dat wel.
site ook al doorzocht

www.ishetgeenplaatje.nl staat het ook niet op

wat op die rdw site klinkt plausibel maar ik wil het zeker weten, zal eens bellen met onze brommerafdeling....(als we die hebben, volgens mij niet eens)
 
Of je bromfiets ook verzekerd moet zijn als je er niet mee rijd of dat je deze anders moet laten schorsen daar zijn ze nog niet helemaal uit, of liever gezegt daar doen ze nog geen duidelijke uitspraken over.
Natuurlijk gaat dat zeker komen net zo als bv wegenbelasting en kentekenplaat verlichting maar omdat het kenteken opzich al duur genoeg is houden ze hier verder even hun mond over om niet nog meer tegenstand te krijgen.

Zelf heb ik m'n oude brommertjes verzekerd bij Roel van Maarseveen Assurantiën en ik weet dat hij zich heel erg met deze zaken bezig houd omdat hij zelf ook liefhebber is. Zo zal hij waarschijnlijk ook een polis maken voor verzamelaars tegen een normale prijs.
 
Als je er niet mee rijd, moet je gewoon geen verzekering betalen, maar je hoeft hem niet te schorsen bij mijn weten.
 
Als je er niet mee rijd, moet je gewoon geen verzekering betalen, maar je hoeft hem niet te schorsen bij mijn weten.
bij mijn weten, tja, maar ik wil het zeker weten.......

ik ga er vooralsnog maar vanuit dat het net zo wekrt als bij autos en motoren. zo stelt de rdw het namelijk....

bij deze dus te koop, mijn rv 50 , t.e.a.b.
 
Op allerlei sites staat van alles over dat verrekte brommerkenteken te lezen maar je leest nergens of je ook verzekeringsplicht hebt zoals bij autos´en motoren.

Aangezien ik in het bezit ben van een zeer overjarig brommertje en daar graag op wil blijven rijden heb ik maar eens een paar offerte´s via websites gemaakt en als het doorgaat kom ik op minimaal 178 euri per jaar om dat ding te verzekeren terwijl nu een brommerplaatje voor het ding maar 32 euri kost...

Dat was ik dus niet van plan, het wordt dus of, onverzekerd rijden of dat dingetje wegdoen ;(

Wie weet er wel hoe het nu eigenlijk zit ?

(P.S. Ik heb er een zwitsers kenteken bij, als dat zo duur moet zijn kan ik hem beter als motor laten keuren en verzekeren, dan ben ik voor 30 euri klaar)

Dat is een aangepaste premie Brall, heb te maken met je verleden
Zet um op andermans naam, oldtimerverzekering van opa met 75% no-claim (unive doet dat) zo kant ook
 
Hoeveel kost een litertje mengsmering tegenwoordig eigenlijk?
ik meng zelf, met castrol RS, ruikt zo lekker ;)

dus ik weet het niet..

voor de liefhebber :

rv50.jpg


bied es netjes...
 
Natuurlijk gaat dat zeker komen net zo als bv wegenbelasting en kentekenplaat verlichting maar omdat het kenteken opzich al duur genoeg is houden ze hier verder even hun mond over om niet nog meer tegenstand te krijgen.
Eerst krijgen ze nog het bromfietsrijbewijs voor hun kiezen :P
 
dat zit er dus dik in dat ie verplicht verzekerd moet worden.....

ik heb zelf ook nog een scooter bij gebrek aan auto( alleen voor de wintermaanden hoor ;) ) maar die moet ik dus ook strax gewoon voor het hele jaar gaan verzekeren. terwijl dat ding eigenlijk gewoon de hele zomer stil staat.

het leuke is dat ie scooter bijna 2x zo duur is om te verzekeren dan mijn zx6r

|( |(
 
Dan is een oldtimermotor nog goedkoper in de verzekering
Ik heb een GSX 1100 uit 1980, in de oldtimer bij de Unive, met max korting, en betaal 23 euro per jaar
 
HALLO!!!

MOTOR-FORUM! :W :W :W :W :W

Wat roest het mij nou wat die k*t dingen aan verzekering kosten!

Het dient op een MOTOR-forum te gaan over MOTOREN!
en niet over de brompony´s vande jeugd van tegenwoordig.

B| dus!

:] free!
 
op papier is dit ding een motor........dus.....

maar vanwege wat hiaten in de wet ofzo kon ik hem als brommer verzekeren..

(50cc maar op het plaatje 49.9, men wist niet hoe of wat)

het wordt nu alleen wel interessant om toch maar een motor kenteken aan te vragen...
 
Laatst bewerkt:
weetje wat het is, een kenteken is zo geregeld, maar ik rij er misschien nog 2 keer per jaar een rondje op dus het is me helemaal de moeite en het geld niet waard.....

er is vast wel iemand die dit dan nog wel leuk vind, of handig in de grote stad ofzo, die moet dan maar een net bod doen, dan is het maar klaar....
 
bij mijn weten, tja, maar ik wil het zeker weten.......

ik ga er vooralsnog maar vanuit dat het net zo wekrt als bij autos en motoren. zo stelt de rdw het namelijk....

bij deze dus te koop, mijn rv 50 , t.e.a.b.

Schorsen hoeft niet. Het oude geval van m;'n moeder staat al iets van 5 jaar zonder problemen in de tuin weg te rotten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan