Verzekeringsplicht ook voor brommers ?

Kenteken staat volgens mij geheel los van verzekering bij bromfietsen. Kunt hem dus zo op kenteken zetten maar je hoeft hem dan niet te verzekeren.

Maarja ik ben geen van beiden van plan en fiets nu ook (heb t wel gehad met brommers en pleepotten). Jij hebt btw de voorganger van het speeltje wat ik te koop heb staan :?
 
@ rvh, jij hebt het nog over de oude regeling., zonder vaste kentekenplaat dus.



Ik heb ook nog een Zundapp KS50 (met 80cc MOTOR :P blok) zal eens ff gaan vragen bij een brommerzaakje hier in de buurt, mischien idd wel een goedkoper alternatief om een KS80 frame op de kop te tikken B|

stelletje uitzuigers :r
zal ook eens ff met de verzekering bellen, want nu is ddat ding ook nog voor 2 kwartjes en een kauwgombal verzekerd, maar lijkt me sterk dat dat ineens boven de 100 euri uitkomt met die nieuwe regeling :?
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk gaan ze ook eens iets aan de snelheid doen. 40 km/u is al sinds de WW2 ofzo, toen je nog zonder helm mocht rijden. Nu met kenteken, rijbewijs, verzekering enzovoort, brom/scoots die veel meer aan kunnen dan 40. Goedkoop brommeren is er vast ook niet meer bij :N
 
Hopelijk gaan ze ook eens iets aan de snelheid doen. 40 km/u is al sinds de WW2 ofzo, toen je nog zonder helm mocht rijden. Nu met kenteken, rijbewijs, verzekering enzovoort, brom/scoots die veel meer aan kunnen dan 40. Goedkoop brommeren is er vast ook niet meer bij :N

Ik heb nu een 100% orginele brommer staan (te verstoffen). Echt ben er 1x mee naar school geweest. Wordt echt door alles en iedereen afgesneden/link aanekeken. Ik verlang terug naar mijn Sendatje '( . Btw alle brommers rijden in heel Europa orgineel 75/90km/h maar nee Nederland moet er zonodig stomme begrenzers inbouwen en er een gare levensgevaarlijke wet achteraan hangen :( . Die dingen zijn gemaakt voor 75/90 en ja blok houd nu ook in en slijt meer enz enz dank u wel Nederland.

Had laatst nog een hele discussie of het veilig is om op een 80km/h weg 80km/h te rijden met een brommer (of 100+ als het verlaten is :X ).
 
De brommer kan die snelheid mischien wel aan (de meeste trouwens echt niet),maar die kinderen die er mee rijden zijn niet bekwaam om met zo'n snelheid door het verkeer heen te razen.
Je weet zeker ook niet hoeveel brommer rijders er verongelukken ,dus zo veilig zijn die dingen echt niet.

Ik dacht dat dit een motor forum was.
 
ja dus ....... jij bent de enige echte Bral.... p....king Bral.

Heb je je guzzi al verkocht.

En wat betrefd dat bromfietsje ...... gewoon goedkoopste keuze maken en als ze je aanhouden kan je altijd nog zeggen dat je van goeden zin was.
Het zou helemaal mooi zijn als je bij zo`n verhaaltje tegenover de politie ook nog een goud eerlijk gezicht kon trekken.......... jammer dat lukt bij jou niet,ha.
Groet @ndré
 
Terug
Bovenaan Onderaan