Verzinken

#19

MF veteraan
13 mrt 2006
1.587
17
Haarlem
Heeft iemand enig idee waar je spullen kunt laten verzinken in de buurt van Haarlem ?
 

#19

MF veteraan
13 mrt 2006
1.587
17
Haarlem
Kijk, das lekker in de buurt ! Dank U !
Zoals je kunt zien zijn de boutjes van deze Keihin CR'S geroest, ik wil de Carbset zo orgineel mogelijk houden, daarom wil ik ze opnieuw laten verzinken.
Ik zal volgende keer een foto plaatsen hoe het is geworden, je weet niet wat je ziet !
Het adres is:
Galvano Metaalveredeling
Wijkermeerweg 22e
1948 NW Beverwijk
Tel: 0251-220905
fax: 0251-220344
[email protected]
full
 
Laatst bewerkt:

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
1
breda
Je kan de bouten van je motor niet thermisch laten verzinken.

Je moet dat bij een galvaniseringsbedrijf doen. Het zink wordt er dan electrisch opgebracht.

Vuurverzinkte bouten boven de M12, kleinere bouten elctrolytisch.

Koop nieuwe bouten, de prijs zal dusdanig hoog zijn i.v.m. handeling dat je ze nog liever geroest laat.
 

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
1
de bilt
Je kan de bouten van je motor niet thermisch laten verzinken.

Je moet dat bij een galvaniseringsbedrijf doen. Het zink wordt er dan electrisch opgebracht.

Vuurverzinkte bouten boven de M12, kleinere bouten elctrolytisch.

Koop nieuwe bouten, de prijs zal dusdanig hoog zijn i.v.m. handeling dat je ze nog liever geroest laat.
dat lijkt me een verkeerd advies: ..20 kilo bij een galvaniseringsbedrijf (elektr.aangebracht)kost me namelijk €30.. dat is een hele emmer vol..kan ik écht geen nieuwe boutjes & moertjes voor kopen
 
Laatst bewerkt:

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
1
breda
dat lijkt me een verkeerd advies: ..20 kilo bij een galvaniseringsbedrijf (elektr.aangebracht)kost me namelijk €30.. dat is een hele emmer vol..kan ik écht geen nieuwe boutjes & moertjes voor kopen

Vraag dan maar eens een prijs op voor het galvaniseren van 12 boutjes M6. Kijk of het dan nog €1,50 per kilo is.

Zink dat galvanisch is aangebracht is enkele duizenste mm dik. Soms heb je geluk en blijven de boutjes verzinkt voor lange tijd. Soms heb je pech en zijn ze zo weer geroest. Zeker met pekel.
 

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
1
de bilt
Vraag dan maar eens een prijs op voor het galvaniseren van 12 boutjes M6. Kijk of het dan nog €1,50 per kilo is.

Zink dat galvanisch is aangebracht is enkele duizenste mm dik. Soms heb je geluk en blijven de boutjes verzinkt voor lange tijd. Soms heb je pech en zijn ze zo weer geroest. Zeker met pekel.
startprijs is €12,50 voor een halve emmer.. galvaniseren heeft natuurlijk pas zin als het galvaniseren goedkoper is dan aanschaf van nieuw spul

..als het weer gaat roesten ..haal ik het eraf en mogen ze get opnieuw doen hoor.
 

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
29.917
3.583
Purmerend
:? verzinken= goed, RVS=beter, ijzer +Alu geeft beetje roest.. wat is nu je advies ?
rvs op alu is een slecht idee.
het laagwaardigste materiaal zal opgevreten worden, in dit geval dus de al/zn legering van de carbs.
de stalen boutjes moeten met een laagwaardig materiaal gecoat worden, cadmium of zink dus.

in de classic bike stonden altijd advertenties van diy verzink kitjes.
een bakje zuur, een accu, een verstelbare weerstand en een stripje zink en je kunt het zelf.
helaas kan ik die kitjes nergens op inet terugvinden
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
6
Sittard
rvs op alu is een slecht idee.
het laagwaardigste materiaal zal opgevreten worden, in dit geval dus de al/zn legering van de carbs.
de stalen boutjes moeten met een laagwaardig materiaal gecoat worden, cadmium of zink dus.

in de classic bike stonden altijd advertenties van diy verzink kitjes.
een bakje zuur, een accu, een verstelbare weerstand en een stripje zink en je kunt het zelf.
helaas kan ik die kitjes nergens op inet terugvinden
Er bestaat een KLASSE van RVS die speciaal combineert met alu; gebruik je een verkeerde klasse RVS ja, dan goed fout.

Alu is raar spul, vooral tegen oxiden van andere metalen.
 

ian

MF veteraan
15 mei 2004
3.023
5
elst (utrecht)
~
rvs op alu is een slecht idee.
het laagwaardigste materiaal zal opgevreten worden, in dit geval dus de al/zn legering van de carbs.
de stalen boutjes moeten met een laagwaardig materiaal gecoat worden, cadmium of zink dus.

in de classic bike stonden altijd advertenties van diy verzink kitjes.
een bakje zuur, een accu, een verstelbare weerstand en een stripje zink en je kunt het zelf.
helaas kan ik die kitjes nergens op inet terugvinden~



Home | Blankers Unusual Classics
 

#19

MF veteraan
13 mrt 2006
1.587
17
Haarlem
Zoow wat een Discussie...

Ik heb ooit heel wat spulletjes van mijn GPZ 600 laten verzinken, en met succes, het ziet er echt weer fris en fruitig uit.
Het is een genot om je motor weer op te bouwen met schone en nieuw ogende spulletjes.
Wat er weer jaren tegen aan kan...

Nogmaals : Ik wil deze Keihins mooi orgineel laten en niet meteen alle boutjes vervangen voor RVS inbus (met een klein beetje van dat witte montage vet), en als ik nou een paar tientjes voor het verzinken moet uitgeven... ach..
 
Laatst bewerkt:

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
6
Sittard
Zinkspray is verf met zinkdeeltjes erin. Het uiterlijk blijft dof en de duurzaamheid is niet te vergelijken.
In de 60-70-er jaren verkochten wij in de electronica-winkels flesjes met een heldere vloeistof die met bijgeleverd kwastje op contacten van prints enzo kon worden gesmeerd, goud en zilver.
Misschien bestaat zoiets ook als zink-oplossing?

Op Internet vind ik niets hierover maar ik weet er ook geen merk of technische benaming meer van.
 
Bovenaan Onderaan