vespa gts 250 of gts 300?

jij grapjas

alleen het schermpje :+

beverly is afgeleid van de fly/liberty

gts van de lx50
 
Je hebt gelijk marinde. :$

dank u voor de inlichtingen. :]
mvg le sage 8-)

Hij zei U tegen mij.... ;( Nu voel ik me zo oud ... en zo afstandelijk. Wij zijn toch allemaal je, jij en jou op het forum ???
Maar gij zeit een belg he Lesage ? Of heb ik dat weer verkeerd. Jou vergeef ik het dus omdat jullie altijd u zeggen :)

*gein*
 
Marinde, je bent maar zo oud als dat je, je voelt. Ik heb nog van die momenten dat ik mij nog 20 voel, en dat is al lang geleden hoor.
 
jaja netjes opgevoed hè!.
maar niet overdrijven , ik heb gezegd ,Je hebt gelijk marinde.
dus niet u.
dit laat niet dat een dame met respect behandeld moet worden hè!.
van boven mijn 47 jaren en een dikke buik +kale kop!

schit ,ik had gelijk brad pit willen eruit zien!

misluk! .

maar ja , toch nog steeds verliefd op mijn vrouwtje en binnen kort eigenaar van een vespatje.
mvg van la sage *D
 
Tjonge... ik zei alleen wat voor de grap.... wat dat allemaal wel niet teweeg kan brengen hahaha. Maar lesage je zei wel u... dank u voor de inlichtingen.

Vind het niet erg hoor... ik wilde alleen even reageren. Fijn trouwens dat je nog verliefd bent op je vrouwtje... zo hoort het ook. Straks ervaar je bijna hetzelfde gevoel bij je vespa *D Als ik mijn vintage rode vespa zo zie staan in mijn schuur, gepoetst en wel kan ik af en toe nog een blijdschaps stuipje krijgen van YESS hij is helemaal van mij *O* :]
 
ik ben ook bang dat ik ook op de rode zal neemen , dus al verliefd aan het worden!.
mijn vorige machine was ook rood
jammer genoeg is vintage rood niet meer te verkrijgen .
nu is het dragon rood.
maar ja , ze is wel goed zichbaar in het verkeer,het is ook wat telt ,want.....
eenmaal in de roestbak zien ze niets meer!!!!!.
ik denk dat voor mijn gewicht ,ik de 300 zal neemen.

mvg , le sage
 
Laatst bewerkt:
jij grapjas

alleen het schermpje :+

beverly is afgeleid van de fly/liberty

gts van de lx50

Ok ok, alleen het schermpje..... :X

Maar de Beverly is geen afleiding van de Fly of de Liberty hoor, maar een op zichzelf staand project, de eerste scooter met 16" velgen en bedoeld voor de zwaardere blokken, de eerste was dan ook meteen een 200, later gevolgd door de 500... :)
 
wie heeft de meeste kilometers afgelegd met zijn vespa?
:P

le sage
 

Inderdaad marinde, maar dat woon/werkverkeer is slechts 34 kilometer retour (en dat doe ik op iets meer dan een litertje benzine)

Sinds de aanschaf van mijn VESPA 250 GTS eind oktober 2007 heb ik er 6550 heerlijke kilometer op vertoefd...

Groetjes,
Pombal.
 
Sinds de aanschaf van mijn VESPA 250 GTS eind oktober 2007 heb ik er 6550 heerlijke kilometer op vertoefd...

Groetjes,
Pombal.

Dan ik toch iets meer denk ik. Ik sinds eind jan. 2007 iets van 8000 km. Maar dat zal ik even na moeten kijken morgen. Alleen maar pelzier ritjes :)
 
Er is wel 1 ding dat ik verschrikkelijk vind aan de vespa.
de zijsteun!
als je vespa op haar zijsteun rust, kan een "mens" je vespa rechtertrekken en zich verchrikken van de geluiden dat de zijstaan "steun doet ,want hij klap terug! op dat ogenblijk laat hij je vespa los en....... de grond op!
Ver gezocht ... maar geloof mij, ik heb al iemand op de parking van mijn werk mijn deauville zien rechtrekken om te zien hoe ze eruit ziet als ze recht staat!.
dom hè!
toch al gebeurd!.
gellukkig werkt het systeem van honda en anderen motos als volgt.
motor aan ,willen vertrekken ,motor slaat uit als de steun niet ingetrokken is.
was toch gemakkelijk geweest als de vespa niet kon starten als har zijsteun uitgetrokken was ,neen????



le sage
 
Ik heb mijn vespa ALTIJD op de midden standaard staan. Zo staat hij stevig en veilig.
Als je weet hoe je het doen moet zet hij zich bijna zelf op de standaard.
Ik zie sommige mensen er mega rukken aan hun scooter terwijl dat ECHT niet hoeft.

Op de zijstandaard is de vespa kwetsbaar.... als iemand er tegenaan loopt en hij rolt iets naar voren kan de standaard inklappen met alle gevolgen van dien.
Dus gewoon midden standaard Lesage en er kan je niks gebeuren.


(hm... klein verhaaltje met wel 5 keer het woord standaard haha. nu dus 6 *grijns*)
 
Ok ok, alleen het schermpje..... :X

Maar de Beverly is geen afleiding van de Fly of de Liberty hoor, maar een op zichzelf staand project, de eerste scooter met 16" velgen en bedoeld voor de zwaardere blokken, de eerste was dan ook meteen een 200, later gevolgd door de 500... :)

ok mischien verkeerd gezegt, eerder het grote broertje:P

zijstandaart zou ik trouwens meteen eraf schoppen, want je zou niet de eerste zijn waarbij de motorscooter daardoor omvalt,

ok zo'n irritante startonderbreker bij de zijstandaart, is helemaal niet nodig.

juist daar komen vaak kortsluitingen, en wil het allemaal niet meer starten.
 
Heb mijn vespa 250 nu vanaf mei, en heb tot nu toe, een gladde achterband na 4000 km, een uitlaat waar de verf afvalt, daar waar de uitlaat vast aan de cilinder zit lekt hij (de dealer zegt van niet na controle), maar weet zeker dat het tussen de lasnaden vandaan komt.

En nog een paar andere kleine dingetjes, waaronder knopjes die los zitten, een ringetje bij de vario die gebroken was, kortom ik ben er niet blij mee, en ga van de week maar eens terug naar de dealer ermee. :(
 
ik denk dat een vespa niet te vergelijken met een andere scooter!
ze leeft!!!! :$ '(
 
jason,

Ik kan me voorstellen dat je je ergert aan de dingen die je opsomde.

1) T.a.v. de achterband kan ik je vertellen dat 4000 km niet ongebruikelijk is. Realiseer je dat je op 12 inch wieltjes rijdt die veel meer omwentelingen maken dan grote op dezelfde afstand. Jouw eerste achterband zal een SAVA zijn geweest. Ik heb daar eerder een draadje aan gewijd; een prima band bij droog weer, maar niet slijtvast en ronduit griezelig bij nat weer.

2) M.b.t. de lekkende uitlaat; voor het wisselen van de achterband moet de uitlaat eraf. Daarna moet voor hermontage van de uitlaat op het uitlaatspruitstuk ALTIJD een nieuwe pakking worden gemonteerd (niet goedkoop: €18,50). Een lekkende uitlaat kun je met de rug van je hand voelen. Een lek voel je duidelijk door de uitlaatgassen die eruit ontsnappen (pas op niet de uitlaat aanraken!).

3) M.b.t. de loslatende hittebestendige verf op de uitlaat; ook daarover bestaat een draadje. Er valt weinig anders aan te doen dan bij tijd en wijle de roest verwijderen, ontvetten en inspuiten met hittebestendige verf uit een spuitbus (tot 550 graden Celsius). Het achterwile even goed afschermen met een krant of zo. Kort spuiten en een uurtje laten drogen. Daarna even flink 'afbakken' door een lekker eindje te gaan rijden. Die methode houdt het een hele tijd uit. De allerbeste, edoch duurste oplossing is een roestvast-stalen uitlaat kopen...

Ik moet zeggen dat mijn VESPA GTS 250 me steeds erg trouw is gebleven. Zeker, er valt nog wel het een en andere te verbeteren, maar 't blijft een Italiaan...

Dus, jason, wanhoop niet.

Pombal
 
jason,

Ik kan me voorstellen dat je je ergert aan de dingen die je opsomde.

1) T.a.v. de achterband kan ik je vertellen dat 4000 km niet ongebruikelijk is. Realiseer je dat je op 12 inch wieltjes rijdt die veel meer omwentelingen maken dan grote op dezelfde afstand. Jouw eerste achterband zal een SAVA zijn geweest. Ik heb daar eerder een draadje aan gewijd; een prima band bij droog weer, maar niet slijtvast en ronduit griezelig bij nat weer.

2) M.b.t. de lekkende uitlaat; voor het wisselen van de achterband moet de uitlaat eraf. Daarna moet voor hermontage van de uitlaat op het uitlaatspruitstuk ALTIJD een nieuwe pakking worden gemonteerd (niet goedkoop: €18,50). Een lekkende uitlaat kun je met de rug van je hand voelen. Een lek voel je duidelijk door de uitlaatgassen die eruit ontsnappen (pas op niet de uitlaat aanraken!).

3) M.b.t. de loslatende hittebestendige verf op de uitlaat; ook daarover bestaat een draadje. Er valt weinig anders aan te doen dan bij tijd en wijle de roest verwijderen, ontvetten en inspuiten met hittebestendige verf uit een spuitbus (tot 550 graden Celsius). Het achterwile even goed afschermen met een krant of zo. Kort spuiten en een uurtje laten drogen. Daarna even flink 'afbakken' door een lekker eindje te gaan rijden. Die methode houdt het een hele tijd uit. De allerbeste, edoch duurste oplossing is een roestvast-stalen uitlaat kopen...

Ik moet zeggen dat mijn VESPA GTS 250 me steeds erg trouw is gebleven. Zeker, er valt nog wel het een en andere te verbeteren, maar 't blijft een Italiaan...

Dus, jason, wanhoop niet.

Pombal

Hoi Pombal,

Ik weet hoe je een lekkende uitlaat herkent, ik heb hetzelfde gedaan als je zei, voor wat betreft de uitlaat, ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat zoiets na een maand of 7 gaat bladeren, dit heb ik met de auto toch ook niet, en geloof mij, mijn auto uitlaat haalt wel een aardig temperatuurtje af en toe ;)

Ik ga eens vragen hoe dat zit, ik heb toch garantie???
 
Ik heb werkelijk nog NOOIT wat gehad met mijn vespa op die ene lekke band na op 30 aug. Hopenlijk blijfd het zo...
 
schit,
nog wachten tot midden januari om de salon korting te hebben!!!
nog zoooooooo lang wachten!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!! ;(



le sage
 
een lekkende uitlaatpakking op een GTS is geen uitzondering,
word vanaf de fabriek (denk ik) niet vast genoeg aangedraait, of niet met de juiste preciesie erin gezet.

als hij niet strak genoeg word aangedraait, word de pakking er vanzelf tussen uit geblazen.

ook moet er uitgekeken worden met het monteren van de uitlaatpakking, omdat deze er nogal moeilijk ingaat, en als er dan druk op uit word gevoerd de pakking kapot scheurt, en deze binnen de kortste keer weer kapot gaat.

en een afbladerende uitlaat heb je nou eenmaal met een scooter zonder rvs uitlaat,
de uitlaat word constant blootgesteld aan water omdat deze dicht aan de grond ligt,
niet droogmaken van de uitlaat resulteerd dan uiteindelijk in een afbladerende, roestende uitlaat.


kijk maar naar alle scootertjes die rond rijden, als je van dichtbij kijkt
zie je dat alle uitlaatbochten geroest en/of afgebladert zijn.

goed droogmaken of om de zoveel tijd opnieuw spuiten dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan