vespa gts 250 of gts 300?

nee, niet echt tenminst. Ik heb een proefrit op een 250 gedaan en een maand later kreeg ik mijn 300. Hij loopt rustiger, minder toeren en hij trekt harder.

jmmr is dat er geen dagteller op zit wat de 250 wel heeft maar voor de rest ontzettend fijn ding. Ik ga zo ff een boodschap doen en pak ff snel de vespa.

Uit welke regio kom jij vandaan? ik regio eindhoven


Amsterdam....
 
Oma weg !!!

Zojuist de gts 250 ingeruild op een witte 300 super met topkoffert en groot windscherm........ :+

He Jason,
Goede keus en natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop!!
Even een vraagje, Wat moest je voor de topkoffer betalen? Ik kom erg verschillende prijzen tegen, tot zelf 378(!) euro aan toe.
Ik wil er toch wel graag een bij hebben op m'n gts 300, vandaar.
Gr.
 
He Jason,
Goede keus en natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop!!
Even een vraagje, Wat moest je voor de topkoffer betalen? Ik kom erg verschillende prijzen tegen, tot zelf 378(!) euro aan toe.
Ik wil er toch wel graag een bij hebben op m'n gts 300, vandaar.
Gr.


geloof €350,- , maar dan moet je er ook nog een rekje bij kopen á €150,-

trouwens, degene die nu op mijn 250 zit kostte ook €350,- alleen zat daar een rekje op..
 
Laatst bewerkt:
Is er hier ook een vespa rijder die zijn scherm heeft afgezaagd ?? Dat wil zeggen dat hele hoge scherm op oog hoogte ?

Ik heb een site gezien waar ze dat gedaan hebben en het ziet er een STUK mooier uit dan dat hele hoge en het blijkt dat je ook DAN geen last hebt van wind geruis en regen !
Ik zit er over te denken dat ook te laten doen (ik rij nu met een laag scherm )
Ik ga in juni naar oostenrijk op de vespa en het lijkt me zalig rijden zo zonder dol te worden van die wind rond je hoofd en een stuk droger mocht je elke dag regen treffen.

Dat hele hoge scherm vind ik duf en ook gevaarlijk bij regen (vooral savonds)

Ik wil heel graag wat info van mensen die een scherm hebben zo hoog dat ze er net overheen kunnen kijken ;)
 
Laatst bewerkt:
foto van voor....
full
 
Is er hier ook een vespa rijder die zijn scherm heeft afgezaagd ?? Dat wil zeggen dat hele hoge scherm op oog hoogte ?

Ik heb een site gezien waar ze dat gedaan hebben en het ziet er een STUK mooier uit dan dat hele hoge en het blijkt dat je ook DAN geen last hebt van wind geruis en regen !
Ik zit er over te denken dat ook te laten doen (ik rij nu met een laag scherm )
Ik ga in juni naar oostenrijk op de vespa en het lijkt me zalig rijden zo zonder dol te worden van die wind rond je hoofd en een stuk droger mocht je elke dag regen treffen.

Dat hele hoge scherm vind ik duf en ook gevaarlijk bij regen (vooral savonds)

Ik wil heel graag wat info van mensen die een scherm hebben zo hoog dat ze er net overheen kunnen kijken ;)

half hoog scherm rijd een stuk beter.
als er regen/sneeuw is, kan je er namenlijk altijd nog overheen kijken.

gewoon scherm aftekenen en de slijptol erop.
 
ik heb hem hoog, en hou hem hoog, ben er behoorlijk aan gewend en zou echt niet anders willen, zit heerlijk uit de wind... :)
 
mijn scherm is vanaf de aankoop door de Vespa dealer ingekort. Ik ben er zeer tevreden over. Ik rij de hele winter al door en zou niet meer zonder scherm kunnen.
full
 
Hoi Gaaf dat ziet er euh... gaaf uit :)

Hoe zit het met de wind turbelentie om je hoofd ? Ik neem aan dat je er net overheen kijkt ? Kan je bv met open vizier rijden zonder bril ??
Aangezien ik in juni naar oostenrijk ga op de vespa lijkt het me wel zalig rijden.
(denk dat ik mijn korte scherm weer ga missen bij 30 graden want dan moet je het JUIST hebben van de rij wind die je achter en half hoog scherm niet hebt. Toch ?? Dilemma haha)

Ik weet een adresje waar ze hem prachtig mooi gaaf afzagen voor 25 euro dus dat komt wel goed. Scherm van 100,00 plus afzagen is 125,00 euro
 
Hoi Marinde, Ik heb de 300 GTS pas sinds nov 08 en het is helemaal superrr. Geen turbulentie om het hoofd, ik rij zonder bril en/of vizier. Nergens last van en dit 130 km/uur. Ik moet inderdaad nog afwachten wat de zomer gaat brengen. Ik rij met regen, kou en wind gewoon door. Niet echt een regnjas aan en blijf op een afstand van 20 km over de ring Adam redelijk droog. Ik heb het scherm nieuw bij aankoop erop laten zetten. de dealer heeft hem afgezaagd. Doet hij meer dan ik en hij weet precies hoe het moet. Nooit met een oud scherm doen hoor! een collega van mij deed het zelf met een oud scherm en dat brak dus af. Een flinke hoek eruit.
Succes
 
Jaja Oma, heeeel oud maar ik waag m'n kans toch.

Voila, ik heb dezelfde vraag.

Het prijsverschil tussen de 250-300cc is 500 euro. Het brons vind ik een mooie kleur maar mijn vrouw vind wit wel knap.

Dat de 300 rustiger rijdt kan ik me best voorstellen. Tenslotte draaide mijn Scarabeo 500 ook een heel pak rustiger dan de SH125. Lol (een extreem voorbeeld natuurlijk).

Ik heb de GT200 nog gehad en effectief het mag altijd wat rustiger draaien natuurlijk zo'n blokje maar aan de levensduur doet het volgens mij niets. Ik bedoel maar dat indien je zodanig veel km's maakt dat de levensloop van het blok in het gedrang komt dan ben je toch al wat jaartjes verder. Ik ken iemand die met een 250cc hondablokje maar dan 100.000km's heeft gedaan, dus het kan natuurlijk wel.

Maar goed.
Een witte 300 of een bronzen 250 met standaard rekje op achteraan. Of toch maar voor de SH300 gaan. Wel die laatste is altijd mijn favoriet geweest maar ik rij echt niet meer met de moto. Ik bestempel mezelf niet meer als motorrijder. Juist af en toe eens een ritje op een mooie dag. Woon-werk doe ik niet (firmawagen) en motorvrienden die gaan toeren zijn er ook niet.

Ik ga straks toch maar eens kijken of ik één van de laatste 250cc kan krijgen. ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan