enforcerer
Die hard MF'er
- 11 sep 2020
- 948
- 405
zoals titel beschrijft
WELKE KIES JIJ
WELKE KIES JIJ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb het zelfde eigenlijk lijkt erg verouderd integenstelling tot de xmax nieuwe designLos van betrouwbaarheid of goede en minder goede eigenschappen van zowel de ene als de andere de XMax....... Vind zo een Vespa helemaal niet mooi...... Mijn idee hé, zo zal je er wel hebben die de XMax maar niets vinden.
die vind ik niet zo mooi als de xmax ik moet ook eerst mijn vespa kwijt 50 cc koste me 4550 euro na 5 maanden bieden ze op markplaats 3000 mooi niet dusGeen van beiden. Heb je al eens naar de Honda Forza 300 of 350 gekeken?
[Deze post is niet gesponsord door Honda Europe. ]
In all seriousness, beiden hebben zeker hun charme. Kan je misschien wat meer vertellen over de achtergrond? Waarvoor zullen ze dienen? Wat is belangrijk voor je (opslagcapaciteit, verbruik, comfort, doorrijden in alle omstandigheden, ...)? Zo kunnen we gerichter eentje aanbevelen.
goeie tip dankjewel en vind de nieuwe xmax sws veel stoerder eruit zienKun je eigenlijk niet echt vergelijken.
X-max is van alle 300's het snelste en heeft een fantastische wegligging,heel modern qua uiterlijk.
Verbruik bij mij altijd minimaal 1 op 33.
Vespa is mijn inziens beter geschikt voor stadsverkeer en heeft zijn retro uiterlijk mee.
Wat betrouwbaarheid betreft:
Mijn dealer heeft als vuistregel,als een Vespa de eerste 1000 km zonder problemen door komt heb je een goede.
Ik zal jullie de verhalen over GTSen met kapotte motoren binnen die 1000 km besparen.
En wat de Forza betreft,zelfs de nieuwe 350 kan qua prestaties nog niet tegen de X-Max op.....
Ik citeer alleen wat ik van mijn dealer hoor.Misschien dat ze daarom op Italiaanse sites tweedehands een ruim aanbod bieden aan Vespa's GTS 300 met km standen tot vlot 80.000km tot 10 jaar oud en er dan nog meer dan 2000€ voor vragen. Dat zal wel zijn omdat ze zo onbetrouwbaar zijn, zeker?
Nee, moeten we niet voeren. Er zullen met elk toestel goede en slechte ervaringen zijn en door de band zijn er veel meer goede dan slechte maar in verhouding krijgen de slechte meer aandacht.Ik citeer alleen wat ik van mijn dealer hoor.
De kans dat je met een Italiaan eerder problemen krijgt dan met een Jap daar hoeven we toch geen discussie over te voeren.
(...)
Ik weet niet waar jij die wijsheid van 12 pk vandaan haalt maar het verschil tussen beide is 5 pk.Als dit de keuze is, dan zeker de Vespa. Al is de Xmax de meer (technisch) moderne, blijft de Vespa de 'oer scooter'.. en hij is eigenlijk wel gewoon gaaf.
Mocht je toch voor de Xmax gaan, neem dan de 400. Voor 1000 euro meer krijg je ong. 12PK extra.. En dat heeft dit (toch wat loggere) apparaat eigenlijk wel nodig. Of... kies gewoon voor een voor 'the best of both worlds' en neem een Piaggio BV350 ;-)
Over het algemeen zijn die blokken ook goed.Nee, moeten we niet voeren. Er zullen met elk toestel goede en slechte ervaringen zijn en door de band zijn er veel meer goede dan slechte maar in verhouding krijgen de slechte meer aandacht.
Mijn Beverly 300 bewijst zich in ieder geval tot nu op 17.000km als een zeer betrouwbaar toestel en die heeft dacht ik hetzelfde aandrijfblok als een GTS 300, wellicht op de overbrengingsverhouding van de eindaandrijving na.
Dat denk ik dus ook.Over het algemeen zijn die blokken ook goed.
(...)
De 50cc er gewoon naast houden lijkt mij geen slecht plandie vind ik niet zo mooi als de xmax ik moet ook eerst mijn vespa kwijt 50 cc koste me 4550 euro na 5 maanden bieden ze op markplaats 3000 mooi niet dus
Ik ben benieuwd wie die dealer dan is. Ik rij nu mijn vijfde GTS 300, waarvan er vier nieuw waren en nog nooit een mankement gehad in de eerste 1000 km.Wat betrouwbaarheid betreft:
Mijn dealer heeft als vuistregel,als een Vespa de eerste 1000 km zonder problemen door komt heb je een goede.
Ik zal jullie de verhalen over GTSen met kapotte motoren binnen die 1000 km besparen.
Hij beweert zelfs dat hij in die 500.000km nooit de kleppen heeft gesteld. Dat lijkt me sterk.Yamaha gebruikte voor de xmax 250 een Italiaans blok,
Werden ook in Italia en Frankrijk gemaakt, Spanje kan ook nog.
Honda sh 150 en 300 ook in Italie geproduceerd.
Sommige yamaha dealers kraken piaggio helemaal af.
Wel gek dat er op youtube een Spanjaard op een piaggio xevo 400cc rond rijdt met een half miljoen kilometer zonder dat het blok ooit open is geweest.
En mijn aprilia scarabeo 300 ruim 10 jaar oud, nooit een probleem gehad.
Je hebt gelijk, ik bedoel 12% vermogen,.. Maar ook dat is niet juist, want het scheelt ong 16% vermogenIk weet niet waar jij die wijsheid van 12 pk vandaan haalt maar het verschil tussen beide is 5 pk.
De 400 heeft het oude Majesty blok en de 300 heeft het nieuwe bluecore blok.
Dit vertaald zich in een veel soepelere loop van de 300, een verbruik van 1 liter minder en praktisch geen verschil in prestaties.
De enige reden waarom je de 400 zou willen nemen is de dubbele schijf en de handrem.
Ik heb in januari een nieuwe 400 gekocht en deze na een maand ingeruild op een 300.
Ik denk dat ik weet waar ik over praat
Lijkt me ook sterk, alleen moet ik er wel bij zeggen dat het een 400cc motor is die in en rond Madrid rond rijdt.Hij beweert zelfs dat hij in die 500.000km nooit de kleppen heeft gesteld. Dat lijkt me sterk.