Vespa meenemen in auto?

mecanico

Die hard MF'er
1 apr 2008
848
28
Amsterdam
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een oude vespa in een stationwagen mee te nemen? Dus door bv de wielen en het stuur te verwijderen. Heeft iemand dit ooit gedaan?

Ik ga een weekendje naar italie.... wie weet waar ik tegen aan loop. :9

ps het betreft een nieuwe mondeo, als dat helpt.
 
Ik heb een keer een vespa frame, pk50xl though, op de achterbank van mn volvo 440 gehad.. ligt er dus maar net aan wat voor vespa je meeneemt.. maar het moet passen :)
 
Je hele nieuwe mondeo zal gaan stinken naar benzine, de gehele weg zal de vespa rammelen (irritant na 10 uur rijden)je kunt voor 30eurie een scooter huren voor twee dagen!!!

Je kunt de hoogte van het frame opmeten, en dan de kofferbak diepte en breedte zo kun je al snel inschatten of het past.

S
 
Je hele nieuwe mondeo zal gaan stinken naar benzine, de gehele weg zal de vespa rammelen (irritant na 10 uur rijden)je kunt voor 30eurie een scooter huren voor twee dagen!!!

Je kunt de hoogte van het frame opmeten, en dan de kofferbak diepte en breedte zo kun je al snel inschatten of het past.

S

het idee is om daar een oude vespa daar te kopen (voor restauratie) en 'm mee terug te nemen naar nederland. Het is niet ideaal, maar om nu met een aanhanger heen-en-weer te rijden is ook zo wat.

voor ik de scooter koop meet ik eerst de hoogte op, kijken of ie past
 
Ik denk dat elk type oude Vespa wel past.
Mogelijk moet je het stuur draaien, het voorwiel er af halen en de "billen"
Ik zou wel de tank leeg maken zodat je niet vergeven wordt van de benzinedampen.

Als je verder nog een leuke SL uit 1960 tegenkomt mag je die voor mij meenemen
 
Ik heb meerdere Vespa's met de auto vervoerd, en de voorvork moet er altijd uit.. Dan past ie meestal wel. De billen kan je eraf halen omdat ze wel eens willen krassen, maar dat is ook het enige.

Succes met proppen..:)

moet lukken dus, dank voor de reactie. Hoe zwaar is zo'n vespaatje eigenlijk?
 
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een oude vespa in een stationwagen mee te nemen? Dus door bv de wielen en het stuur te verwijderen. Heeft iemand dit ooit gedaan?

Ik ga een weekendje naar italie.... wie weet waar ik tegen aan loop. :9

ps het betreft een nieuwe mondeo, als dat helpt.

Een Kreidler Florett van 1971 pas in ieder geval in een Nissan Primera stationwagen uit 1991. Ook een Peugeot Zenith en Peugeot Speedake bromscooter waren geen probleem.

Ik denk dat die Vespa wel in jouw Mondeo gaat passen, wat je zegt zal je eventueel één en ander moeten demonteren. Je zal 'm wel héél goed moeten verpakken tegen beschadigen en benzine / olie.

Past een Vespa met zn kleine wieltjes niet op een fietsendrager? Zo heb ik weleens een Solex uit Frankrijk gehaald :9

Ik vraag me overigens af waar je je vrouw, kinderen en bagage gaat laten als je daadwerkelijk die Vespa meeneemt.. :+

Karl
 
Gewicht in kilos weet ik niet, maar met 2 man til je hem makkelijk op (kleine 100 kg?). Neem een oude deken of dekbed mee om hem op te leggen, maar dat had je zelf al verzonnen neem ik aan. En alle vloeistoffen eruit uiteraard.
 
Aanhangwagen, spanbanden. Veel beter voor auto en Vespa en bovendien veel veiliger (noodstop).

Maar hier WIL je niets aan hebben, natuurlijk...
 
wat kartonnen dozen openvouwen en uitspreiden op de vloer. Daar evt. nog een deken overheen.
evt. voorwiel eruit.. moet passen!
 
ik heb anders nog een heel goede scooter aanhanger te koop, die je gemakkelijk achter de auto kunt spannen, en die ook bij 140 kmh leeg of belanden nog rustig achter de auto ligt. maar dan moet je natuurlijk wel een trekhaak hebben...
 
ik heb anders nog een heel goede scooter aanhanger te koop, die je gemakkelijk achter de auto kunt spannen, en die ook bij 140 kmh leeg of belanden nog rustig achter de auto ligt. maar dan moet je natuurlijk wel een trekhaak hebben...

trekhaak heb ik. Maaruh, scooter aanhanger die je achter de auto spant? Kun je iets meer details geven? Is het een kleine aanhanger, type bakje?


die motolug is de oplossing. isnie goeiekoop :N
 
Laatst bewerkt:
mecanico, zie foto. Deze is speciaal door een bedrijf gemaakt voor crossmotoren, en kan tot 350 kg geladen worden. Geveerd, Wielen zijn voorzien van lagers met vetnaaf, dus nooit geen gezeur met lagers. Hij is licht, maar zeker stabiel. Achterste deel kun je loshalen, en motor/scooter klem zetten. Uiteraard met verlichting, en goed werkend. Prijs is trouwens 250 euro.

full
 
mecanico, zie foto. Deze is speciaal door een bedrijf gemaakt voor crossmotoren, en kan tot 350 kg geladen worden. Geveerd, Wielen zijn voorzien van lagers met vetnaaf, dus nooit geen gezeur met lagers. Hij is licht, maar zeker stabiel. Achterste deel kun je loshalen, en motor/scooter klem zetten. Uiteraard met verlichting, en goed werkend. Prijs is trouwens 250 euro.

[afbeelding]
het is een geinig ding, maar ik laat me niet verleiden. Ik ga toch voor de 'proppen' optie. Dank voor het aanbod.
 
Dat gaat makkelijk passen. Wel even wat dingetjes demonteren, voorvork en misschien blokje er onderuit. Ik heb mijn vespaatje in een starlet weten te proppen met twee extra motorblokken.

De grote vraag zal echter eerder zijn of je een vespa gaat kunnen scoren in Italie... Je hebt tegenwoordig meer kans om in Nederland een fatsoenlijke motor vespa te scoren dan in Italie... Sterker nog ik denk dat je missie vrij kansloos is.

Edit, weegt tegen de 100 kilo geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Toen mijn vader genoeg had van zijn Vespa p 200e (hij begon flink te roesten na 8 jaar weer en wind)heeft hij hem verkocht aan een liefhebber in Limburg. Tjonge zeg die man had een hele loods vol met oude Vespa's die hij opgeknapt had of nog moest opknappen. Ik heb nog nooit zoveel scooters in Nederland bij elkaar gezien! Met echt unieke modellen erbij.

O, ja een Vespa p200e weegt 108 kilogram.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan